Volkswagen eUp! teszt – városban kitűnő

Volkswagen eUp! teszt

A GreenGo jóvoltából volt alkalmam kipróbálni az autómegosztást, mint szolgáltatást, de erről majd egy másik cikkben számolok be. Viszont a GreenGo által használt Volkswagen eUp önmagában is egy érdekes autó.

2013-ban mutatták be a modellt és 2016-ban már meg is jött a ráncfelvarrás, én már egy ilyen, megújult eUp!-ot próbálhattam ki. Az autó legnegatívabb tulajdonsága az ára. A 8 millió feletti vételárat én sokallom, de…

Az eUp!, ahogy az Up! is, egy vidám színfolt az utca szürkeségében. Annyira jó kedvet sugároz a megjelenésével, hogy mindig jó ránézni. Hogy mi lehet ennek az oka, azt nehéz megfogni. Nem minden kis autó tudja ezt. A keycaros hasáb forma, a gülü szemek, lámpák, és az agresszívoskodó elemek hiánya együttesen teszik a kis elektromos Volkswagent egy üdítő jelenségé.

Valószínűleg hozzáadódik az is, hogy ma az elektromos autó nagyon trendi, környezetbarát, zöld, ezért pozitív előítélettel szemléljük az autót.

Milyen a hangulat belül?

Volkswagen eUp! teszt

Beülve körülvesz a volkswagenes minőség. Nem prémium, de egy nagyon jól összerakott és ergonómiailag is helyén levő beltérbe csöppenünk. Az egyszerű, analóg műszeregység helyén valami digitális megjelenítés jobban beleillett volna egy e-autó világába, de amúgy jól néz ki és informatív. A vaskos kormány fogása hosszú távon is jó. A kezelőszervek kézre esnek, a klíma, a tolatókamera, mind a konszerntől megszokott helyen, igényesen kivitelezve. A karbon utánzat műszerfal borítás nekem kicsit sok. Lehet, hogy ezzel a modernséget, high-techséget akarták hangsúlyozni, de nekem inkább kicsit bazári.

Volkswagen eUp! teszt

Elől ülve a helykínálatra nem volt panaszom, bár manapság már nem sok olyan autó van, ahol elől ne lehetne elférni. A puding próbája mindig a hátsó ülés. Ott már én a 193 centimmel nem igazán fértem el, a fejem a tetőkárpitba ért. De egy ilyen kis autónak ez elnézhető.

A csomagtartó azért elég pici, ide nem túl sok minden fér be.

Volkswagen eUp! teszt

Induljunk

https://youtu.be/XXTvBEFPWuo

Elfordítom a gyújtáskulcsot. A motor nem hördül fel, csak a „Ready” felirat gyullad fel a kijelzőn. Tekintve, hogy Maglód az uticél, gyorsan beállítom az „ECO+” üzemmódot és „B”-be húzom az irányválasztó kart, így lassításkor visszatölt a rendszer. Elindulok. Körülvesz a csend és békesség. Nagyon környezettudatosnak érzem magam. Senkit nem akarok megelőzni, mindenkit beengedek. Ez a kis elektromos autó a jövő úriemberét faragja az emberből.

Volkswagen eUp! teszt

Ahogy elindulok, a kijelző 137 km megtehető utat prognosztizál. Annak elégnek kell lennie – gondoltam. A kis eUp! nagyon jól irányítható, kezes jószág. Picit átkapcsolom normál módba, hogy megnézzem, hogy gyorsul. A 82 lóerő és a 210 Nm vehemensen indítja meg a 1100 kg körüli kasztnit, de azért nem mellbevágó a gyorsulás. De itt nem is ez a lényeg. Aztán visszateszem „ECO+”-ba és suhanok tovább. Kicsit sietni kell, ezért autóúton megyek. És itt ért az első komoly meglepetés.

Meglepetések az autóúton

Az, hogy ECO+ módban nem megy többet 95 km/h-nál, nem volt olyan nagy dolog. De amikor elkezdtem 95-el menni, a megtehető kilométerek igencsak apadásnak indultak a kijelzőn. A félelem hideg szele megérintette a tarkómat. Mi lesz, ha nem lesz elég a töltés? Mi lesz, ha trélert kell hívni? Elkezdtem visszavenni a tempóból. A végén már 70-nel döcögtem az M0-áson. A kamionok pedig előzgettek. Vártam az első lehajtót. Amikor le tudtam csökkenteni a sebességet 60 km/h körülire, újra helyreállt a rend. A megtehető kilométerek száma ismét felkúszott az előbbi szintre. Ebből számomra kiderült, az eUp! nagyon klassz városi autó, de az autópálya vagy autóút nem az ő világa.

Maglódon találkoztunk Attilával, akinek a Trabant 500-asa még májusban megnyerte a Retro Majális Szépségversenyt. A múltat és jövőt képviselő két autóval akartunk egy közös kis videót csinálni.

https://www.youtube.com/watch?v=vtdDP7ytiik

Az eUp! ezt is jól abszolválta, majd irány vissza Budapestre.

Most már rutinos voltam, csak országúton mentem. Mikor visszaértem, még 45 km-re elegendő áram maradt az akksiban. Összesen 95 km-t mentem, ehhez hozzáadva a fennmaradt 45 km -t nagyjából megkapjuk az indulásnál jelzett 137 megtehető km-t.

Összességében – az autóúti parát leszámítva – nagyon tetszett az eUp!, igazán jó kis autó. És akinek mondjuk mindennap a városon keresztül kell mennie dolgozni – annak munkába járáshoz ideális lenne. És akkor még szmogriadó esetén is vígan kocsikázhat.

Volkswagen eUp! teszt

Verified by MonsterInsights