Volkswagen eUp! teszt – városban kitűnő

In teszt
Volkswagen eUp! teszt

A GreenGo jóvoltából volt alkalmam kipróbálni az autómegosztást, mint szolgáltatást, de erről majd egy másik cikkben számolok be. Viszont a GreenGo által használt Volkswagen eUp önmagában is egy érdekes autó.

2013-ban mutatták be a modellt és 2016-ban már meg is jött a ráncfelvarrás, én már egy ilyen, megújult eUp!-ot próbálhattam ki. Az autó legnegatívabb tulajdonsága az ára. A 8 millió feletti vételárat én sokallom, de…

Az eUp!, ahogy az Up! is, egy vidám színfolt az utca szürkeségében. Annyira jó kedvet sugároz a megjelenésével, hogy mindig jó ránézni. Hogy mi lehet ennek az oka, azt nehéz megfogni. Nem minden kis autó tudja ezt. A keycaros hasáb forma, a gülü szemek, lámpák, és az agresszívoskodó elemek hiánya együttesen teszik a kis elektromos Volkswagent egy üdítő jelenségé.

Valószínűleg hozzáadódik az is, hogy ma az elektromos autó nagyon trendi, környezetbarát, zöld, ezért pozitív előítélettel szemléljük az autót.

Milyen a hangulat belül?

Volkswagen eUp! teszt

Beülve körülvesz a volkswagenes minőség. Nem prémium, de egy nagyon jól összerakott és ergonómiailag is helyén levő beltérbe csöppenünk. Az egyszerű, analóg műszeregység helyén valami digitális megjelenítés jobban beleillett volna egy e-autó világába, de amúgy jól néz ki és informatív. A vaskos kormány fogása hosszú távon is jó. A kezelőszervek kézre esnek, a klíma, a tolatókamera, mind a konszerntől megszokott helyen, igényesen kivitelezve. A karbon utánzat műszerfal borítás nekem kicsit sok. Lehet, hogy ezzel a modernséget, high-techséget akarták hangsúlyozni, de nekem inkább kicsit bazári.

Volkswagen eUp! teszt

Elől ülve a helykínálatra nem volt panaszom, bár manapság már nem sok olyan autó van, ahol elől ne lehetne elférni. A puding próbája mindig a hátsó ülés. Ott már én a 193 centimmel nem igazán fértem el, a fejem a tetőkárpitba ért. De egy ilyen kis autónak ez elnézhető.

A csomagtartó azért elég pici, ide nem túl sok minden fér be.

Volkswagen eUp! teszt

Induljunk

Elfordítom a gyújtáskulcsot. A motor nem hördül fel, csak a „Ready” felirat gyullad fel a kijelzőn. Tekintve, hogy Maglód az uticél, gyorsan beállítom az „ECO+” üzemmódot és „B”-be húzom az irányválasztó kart, így lassításkor visszatölt a rendszer. Elindulok. Körülvesz a csend és békesség. Nagyon környezettudatosnak érzem magam. Senkit nem akarok megelőzni, mindenkit beengedek. Ez a kis elektromos autó a jövő úriemberét faragja az emberből.

Volkswagen eUp! teszt

Ahogy elindulok, a kijelző 137 km megtehető utat prognosztizál. Annak elégnek kell lennie – gondoltam. A kis eUp! nagyon jól irányítható, kezes jószág. Picit átkapcsolom normál módba, hogy megnézzem, hogy gyorsul. A 82 lóerő és a 210 Nm vehemensen indítja meg a 1100 kg körüli kasztnit, de azért nem mellbevágó a gyorsulás. De itt nem is ez a lényeg. Aztán visszateszem „ECO+”-ba és suhanok tovább. Kicsit sietni kell, ezért autóúton megyek. És itt ért az első komoly meglepetés.

Meglepetések az autóúton

Az, hogy ECO+ módban nem megy többet 95 km/h-nál, nem volt olyan nagy dolog. De amikor elkezdtem 95-el menni, a megtehető kilométerek igencsak apadásnak indultak a kijelzőn. A félelem hideg szele megérintette a tarkómat. Mi lesz, ha nem lesz elég a töltés? Mi lesz, ha trélert kell hívni? Elkezdtem visszavenni a tempóból. A végén már 70-nel döcögtem az M0-áson. A kamionok pedig előzgettek. Vártam az első lehajtót. Amikor le tudtam csökkenteni a sebességet 60 km/h körülire, újra helyreállt a rend. A megtehető kilométerek száma ismét felkúszott az előbbi szintre. Ebből számomra kiderült, az eUp! nagyon klassz városi autó, de az autópálya vagy autóút nem az ő világa.

Maglódon találkoztunk Attilával, akinek a Trabant 500-asa még májusban megnyerte a Retro Majális Szépségversenyt. A múltat és jövőt képviselő két autóval akartunk egy közös kis videót csinálni.

Az eUp! ezt is jól abszolválta, majd irány vissza Budapestre.

Most már rutinos voltam, csak országúton mentem. Mikor visszaértem, még 45 km-re elegendő áram maradt az akksiban. Összesen 95 km-t mentem, ehhez hozzáadva a fennmaradt 45 km -t nagyjából megkapjuk az indulásnál jelzett 137 megtehető km-t.

Összességében – az autóúti parát leszámítva – nagyon tetszett az eUp!, igazán jó kis autó. És akinek mondjuk mindennap a városon keresztül kell mennie dolgozni – annak munkába járáshoz ideális lenne. És akkor még szmogriadó esetén is vígan kocsikázhat.

Volkswagen eUp! teszt

You may also read!

új KIA EV modellek

A Kia élre törő stratégiája és új elektromos modelljei

A Kia szeretné vezetni, irányítani a villanyautós piacot. Ehhez egyik platformja az EV Day, amit a spanyolországi Tarragona városában

Read More...
kinai autok hahu

Nálunk is népszerűek a kínai autómárkák – itt a 2024-es rangsor

A Használtautó.hu adatai alapján összességében az itthon is kapható kínai autómárkák közül az MG a magyarok kedvence. Ám a

Read More...

Újabb passzív védelmi eszközzel növelhetik az utasok biztonságát az autókban, jön a láblégzsák

A ZF Lifetec bemutatta az "Active Heel Airbag" rendszert, amely védelmet nyújt a súlyos lábsérülések ellen Napjainkban minden újonnan forgalomba

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights