A legszebb Trabi 500, amit valaha láttam

In Kedvenc, veterán
legszebb Trabi 500

Attila Trabant 500-asa is ott volt május elsején Szentendrén, a Retro Majálison – amiről itt írtunk – és amit Retro Ernő és a Retro Design Center szervezett, és az Autósajtó is jelen volt, illetve propagálta. Utána a legszebb régi autók közül a szerkesztőségben kiválasztottuk az öt általunk legszebbnek ítélt autót. Ezek közül pedig a közönség szavazással döntötte el, melyik legyen a szépségverseny győztese. Ezt a szavazást nyerte meg torony magasan Attila Trabija. Elnézést kérünk, hogy a júniusra ígért bemutató cikk októberben készült el.

Tekintsék meg a rövid videót, amiben Attila mesél többek között a Trabant helyreállításáról:

(Elnézést a zörejekért!!!)

 

Mikor szombat délelőtt a benzinkúton megláttam a Trabit, az első gondolatom az volt: „Nem emlékeztem, hogy ennyire szép!!!”.

legszebb Trabi 500

                A kis ékszer a benzinkúton várt ránk

 

legszebb Trabi 500
Szép a forma, szépek a részletek

 

A színe, a formája, a felújítás minősége mind fantasztikus. És ehhez jön Attila végtelenül kedves, szimpatikus személye. Még egy másik autóval való közös forgatásra is rá lehetett venni.

legszebb Trabi 500
Attila, a boldog és büszke tulajdonos

Elmentünk egy elvileg gyér forgalmú helyre és beszélgettünk a Trabantról. Attila elmondta, hogy nagyon romos állapotban vásárolta. Konkrétan az elejéből egy fa nőtt ki, amit ki kellett vágni, hogy a Trabit kiszabadítsák. Teljesen darabokra szedték, homokfúvatták, lakatolták, fényeztették. Illetve sok alkatrészt újra gyártottak. Az autó teljesen újszerű állapotban van. A küszöbök 1 mm helyett 2 mm-es lemezből készültek, illetve a használhatóság miatt 12 voltosra alakították át az elektromos rendszert.

legszebb Trabi 500
Indulásra kész

 

A gyönyörű belső

Személyes kedvencem a belseje, azon belül is a kárpitozás. Az ülések vászonból és műbőrből voltak, de Attila nem talált megfelelő vászont, így két színű műbőrből lett csodaszépen felújítva minden ülés. Az ember ahogy benéz, kívánatos műtárgyat lát,nem is autót.

legszebb Trabi 500
Trabant vagy hintó?
legszebb Trabi 500
Ilyen óra volt a púpos Wartburgomban is, csak 160-ig órázva

A műszerezettség egyszerű de ízléses és szép. A kilométeróra míves, a lámpa, ablaktörlő és egyéb kapcsolósora is formás.

legszebb Trabi 500
Külön kapcsolható a jobb és bal helyzetjelző és a tompított fényszóró

 

Ki is próbálhattam

Ami számomra a találkozás koronája volt, hogy ki is próbálhattam az 56 éves matuzsálemet. Picit nehezen találtam az egyest. Attila elmondta, ennek az az oka, hogy a kormányváltókar rúdjánál a szigetelés nem gyári.

legszebb Trabi 500
500 cm3, két henger, két ütem és 18 lóerő. No meg patika állapot.

 

A rövid egyessel könnyen indul meg az 500 cm3-es 18 lóerős autóka. Picit sem pörgetem, szépen veszi a sebességeket és már hatvannal is megyünk. Ennél több ide nem kell. Élvezem a gördülő hat évtizedes történelmet. Feltódulnak az emlékek, mikor mi is Trabiztunk, bár az már 601-es volt. Könnyen fordul a szervó nélküli kis ékszer, a fék is elegendő. Attila elmondta, hogy vett hozzá után-gyártott fékbetéteket, de 1800 km alatt elkoptak. Most a régi, gyári szegcselt betétek vannak benne és kitűnően teszik a dolgukat.

Arról nem kérdeztük Attilát, mennyibe fájt neki a felújítás, de ezt egy ilyen nyilvánvaló szerelemnél nem is illik. Ha egy picit is esik az eső, a kis Trabi már nem dugja ki az orrát a garázs védelmező melegéből, és ez látszik is rajta. A végére hagytam a számomra legmegdöbbentőbbet.

legszebb Trabi 500
Ha a Trabit a tetejére fordítanánk, az alja ebédlőasztal is lehetne

Nézzék a fotót az autó aljáról, erről enni lehetne.

 

Köszönjük Attilának, hogy megmutatta nekünk gyönyörű Trabiját! Ha elkészül a lánya Volvo Amazonja, jövünk!

 

Mobile Sliding Menu