Az autógyűjtő

In veterán
Az autógyűjtő Harry Metcalfe

Autókat gyűjteni csodás dolognak tűnik a legtöbb férfi számára. Az érdekes és értékálló autóknak nem csak a beszerzése kerül sokba. Az éves fenntartás sem kevés.

A legtöbb férfi szereti a jó autókat, és gyakran érzi úgy, csak a pénztárcája korlátozza gyűjtőszenvedélyét. Ki ne szeretne legendás időtálló sportkocsikat vásárolni? Vagy a hölgyekről sem megfeledkezve, ahogy ők szeretnek minden alkalomhoz illően felöltözni, nagyon sokan szeretnénk a különböző alkalmakhoz, vagy időjáráshoz, útviszonyhoz igazodva más-más autóval elindulni. A skandináv nyárban egy kabrió sportkocsival, a sáros hegyi utakon egy összkerékhajtású terepjáróval, a nagy német autópályán egy prémiumkategóriás luxusautóval, a szűk utcás belvárosban pedig egy régi Minivel. Az autók gyűjtése minden bizonnyal elbűvölő dolog, de csak olyan gazdag emberek számára, akik embereket is tudnak alkalmazni gyűjteményük karbantartására.

Az autógyűjtő Harry Metcalfe
Ezt a Lamgorghini Espada modellt még 2017-ben vásárolta

Az autógyűjtők többsége azonban nálunk gazdagabb országokban sem rendelkezik annyi pénzzel, hogy minden, a piacon felbukkanó érdekes autót felvásároljon. Harry Metcalfe, akit a legtöbben a “Harry’s Garage” youtubereként ismernek (és az Evo magazint alapította, és első főszerkesztője is volt), az a fajta gyűjtő, aki a legtöbb autóját vezeti is, még ha nem is termel vele profitot.

Természetesen nem akarja kidobni a pénzt az ablakon, de aki több autót birtokol, annak bőven akad fizetni valója. Különböző adók, biztosítási díjak, javítások, vagy akár a rendszeres karbantartás, mind-mind olyan költségek, amik komoly terhei az autógyűjteménynek.

Metcalfe gyűjteményének a fenntartása tavaly 50.000 font (kb. 18,5 millió forint) volt. Ez még egy sikeres brit üzletembernek sem aprópénz. A legmenőbb veterán sportkocsik alkatrész és javítási számlái is nagyon magasak tudnak lenni, főleg ha a gyűjteményben olyan autók vannak, mint egy Lamborghini Countach, egy Ferrari Testarossa vagy egy Lotus Esprit. Az 50 000 font így is sok egy 16 autót és 14 motorkerékpárt tartalmazó gyűjtemény esetén. De az autók is akkor tartják értéküket, ha folyamatosan karbantartják őket, és használni is csak akkor lehet, ha az akkumulátoruk nem merül le.

Támogassuk Hary Metcalfe gyűjteményét, nézzünk meg egy videót youtube csatornájáról. Ebből megtudjuk, mely autók igényelték a legtöbb figyelmet az elmúlt évben, és melyeknek kellett helyet biztosítani, mint újonnan érkezőknek. Metcalfe egyébként szigorú „egy autó jön, egy autó megy” politikát folytat, a gyűjtemény példányszáma már nem növekedhet.

Számomra tanulságos volt, és be kell látnom, igaza van feleségemnek, aki nem támogatja, hogy több autóm legyen, mint amennyinek helye van a 30 négyzetméteres garázsunkban. Megnézve a videót ráébredtem, előbb egy több-száz négyzetméteres csarnokot kell építenem, feltételezem Harry Metcalfe költségeihez ennek fenntartása is hozzájárult. Sok polgártársunkhoz hasonlóan én is megmaradtam a bélyeggyűjtésnél, szerencsére bélyegen is megjelennek néha nagyon jó autók.

forrás: carscoops.com

You may also read!

Salgó Rally

Nem titok, nyerni szeretnénk! – Salgó Rally


A hétvégén, egy városi prológot és kilenc gyorsot magába foglaló M6LOG Salgó Rallye2 verseny vár a JG-2 Racing

Read More...
VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...

One commentOn Az autógyűjtő

Leave a reply: