Audi Q4 e-tron concept – dögös elektromos SUV a láthatáron

In bemutató
Audi Q4 e-tron concept

Újabb elektromos modellel készül a négy karikás német prémium autógyártó. Az Audi Q4 e-tron conceptet Genfben mutatták be és több, mint 450 km-es hatótávot ígér, tehát három töltéssel haza is jönne… A meghajtásért felelős két villanymotor 225 kW teljesítményre képes. A 0-100 megvan 6,3 másodperc alatt. Ez az érték egy közepes SUV-hoz képest rendkívül jó érték, de messze elmarad a Teslák gyorsulástól.

Az akku csomag 82 kWh és a WLTP ciklus szerint 450 km feletti hatótávot ígérnek. Valós körülmények között is meglehet a 350-380 km, ami azért már egy teljesen használható érték.

Alkalmazásra kerül a MEB (Moduláris Elektromos Platform), amit majd számos Volkswagen Csoportos autóban szándékoznak használni.

Ez az autó lesz az ötödik elektromos Audi, amit 2020 végéig szeretnének bemutatni. Az Audi e-tron első fecskéi 2019 márciusának végén érkeznek a vásárlókhoz. Nemsokára bemutatják az Audi e-tron Sportback-et és a kifejezetten Kínának készült Audi Q2L e-tron-t is gyártásba megy.

A sorozatgyártásra érett Audi e-tron GT, a nagy teljesítményű négy ajtós kupé – ami az Audi Sport GmbH munkáját dicséri -2020 második felében szintén bemutatásra kerül.

Audi Q4 e-tron concept
Megnyerő, de picit sablonos külső

Az Audi Q4 e-tron concept 4,59 méter hosszú. 1,90 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytávja pedig 2,77 méter.  Méreteivel a kompakt osztály felső harmadába pozícionálható.

Az autó formája elölről hozza a márkaarculatot, a „road presence” szerintem felér egy gőzmozdonyéval. Elég dögös a fénylő hűtőmaszk és az oldalsó és alsó levegőbelépők.

Audi Q4 e-tron concept

Oldalról is fennáll a veszély, hogy picit távolabbról nem tudjuk, melyik méretű Audi SUV-ról van szó? De kétségtelenül dinamikus és formás autó. És aerodinamikailag sem rossz, egy SUV-tól a 0,28 cw érték igazán jó.

Audi Q4 e-tron concept

Hátulról is szép a sziluett és a részletek is. Az alsó szekcióban valószínűleg csak diffúzor imitációkat látunk. Az alsó egész autót átérő csíkozás és a hasonló hátsó lámpa is szélesítik a Q4 e-tron megjelenését.


Audi Q4 e-tron concept



Hívogató, high-tech belső

Belülről a 2,77 méterhez képest is tágasnak tűnik a Audi SUV-ja. Az a képekről is lejön, hogy ez már nagyon high-tech. Digitális a műszerfal, a középkonzol és a lenti kezelőfelület is érintésre működik. Persze, ez várható volt, hiszen már a Q8 is pazar volt ilyen szempontból is.

Audi Q4 e-tron concept


Hátul is bősége a tér és szemre minden nagyon kényelmes és hívogató.




A hajtás

A hátsó elektromotor 150 kW-ot tud és 310 Nm a csúcs nyomatéka. Az első motor 75 kW-ot és 150 Nm-t képes produkálni. Így az összteljesítmény 225 kW és 460 Nm a nyomaték. A 82 kWh-s akksicsomag – ami ahogy már írtuk, WLTP szerint 450 km-t tud – 30 perc alatt tölthető 80 százalékra maximum 125 kw-al.

Audi Q4 e-tron concept



Az Audi 2025-re 12 teljesen elektromos modellt ígér. Az biztos, hogy amivel már közel 400 km-t lehet megtenni és olyan jól néz ki, mint a Q4 e-tron concept, nagyon sikeres lesz. Persze az ár még komoly tényező, de arról még nem esett szó.

You may also read!

Porsche 356 RSR

Tisztelet a sebességnek!

Rod Emory a Porsche 356 modellek szakértője egy nagyszabású autóépítést és annak eredményét mutatja be.

Read More...
Farkas Kálmán 26. TAXI4 Veszprém Rali

Végre szeretjük a murvát!

Interjú Farkas Kálmán csapatvezetővel a 26. TAXI4 Veszprém Rali után.

Read More...
Mazda CX-30 közeledik

Mazda CX-30 közeledik

Az európai piacra szánt új, 2020-as modell évű Mazda CX-30 értékesítése idén nyáron kezdődik. Az autógyártó a piaci érdeklődés felkeltésére kiadott egy fotógyűjteményt, amely részletesen bemutatja a kompakt SUV-t.

Read More...

Leave a reply: