Újabb elektromos modellel készül a négy karikás német prémium autógyártó. Az Audi Q4 e-tron conceptet Genfben mutatták be és több, mint 450 km-es hatótávot ígér, tehát három töltéssel haza is jönne… A meghajtásért felelős két villanymotor 225 kW teljesítményre képes. A 0-100 megvan 6,3 másodperc alatt. Ez az érték egy közepes SUV-hoz képest rendkívül jó érték, de messze elmarad a Teslák gyorsulástól.
Az akku csomag 82 kWh és a WLTP ciklus szerint 450 km feletti hatótávot ígérnek. Valós körülmények között is meglehet a 350-380 km, ami azért már egy teljesen használható érték.
Alkalmazásra kerül a MEB (Moduláris Elektromos Platform), amit majd számos Volkswagen Csoportos autóban szándékoznak használni.
Ez az autó lesz az ötödik elektromos Audi, amit 2020 végéig szeretnének bemutatni. Az Audi e-tron első fecskéi 2019 márciusának végén érkeznek a vásárlókhoz. Nemsokára bemutatják az Audi e-tron Sportback-et és a kifejezetten Kínának készült Audi Q2L e-tron-t is gyártásba megy.
A sorozatgyártásra érett Audi e-tron GT, a nagy teljesítményű négy ajtós kupé – ami az Audi Sport GmbH munkáját dicséri -2020 második felében szintén bemutatásra kerül.
Megnyerő, de picit sablonos külső
Az Audi Q4 e-tron concept 4,59 méter hosszú. 1,90 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytávja pedig 2,77 méter. Méreteivel a kompakt osztály felső harmadába pozícionálható.
Az autó formája elölről hozza a márkaarculatot, a „road presence” szerintem felér egy gőzmozdonyéval. Elég dögös a fénylő hűtőmaszk és az oldalsó és alsó levegőbelépők.
Oldalról is fennáll a veszély, hogy picit távolabbról nem tudjuk, melyik méretű Audi SUV-ról van szó? De kétségtelenül dinamikus és formás autó. És aerodinamikailag sem rossz, egy SUV-tól a 0,28 cw érték igazán jó.
Hátulról is szép a sziluett és a részletek is. Az alsó szekcióban valószínűleg csak diffúzor imitációkat látunk. Az alsó egész autót átérő csíkozás és a hasonló hátsó lámpa is szélesítik a Q4 e-tron megjelenését.
Hívogató, high-tech belső
Belülről a 2,77 méterhez képest is tágasnak tűnik a Audi SUV-ja. Az a képekről is lejön, hogy ez már nagyon high-tech. Digitális a műszerfal, a középkonzol és a lenti kezelőfelület is érintésre működik. Persze, ez várható volt, hiszen már a Q8 is pazar volt ilyen szempontból is.
Hátul is bősége a tér és szemre minden nagyon kényelmes és hívogató.
A hajtás
A hátsó elektromotor 150 kW-ot tud és 310 Nm a csúcs nyomatéka. Az első motor 75 kW-ot és 150 Nm-t képes produkálni. Így az összteljesítmény 225 kW és 460 Nm a nyomaték. A 82 kWh-s akksicsomag – ami ahogy már írtuk, WLTP szerint 450 km-t tud – 30 perc alatt tölthető 80 százalékra maximum 125 kw-al.
Az Audi 2025-re 12 teljesen elektromos modellt ígér. Az biztos, hogy amivel már közel 400 km-t lehet megtenni és olyan jól néz ki, mint a Q4 e-tron concept, nagyon sikeres lesz. Persze az ár még komoly tényező, de arról még nem esett szó.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNemPrivacy policy