AUDI Q8 próbakör – 600 Nm-t nehéz volt féken tartani a péntek délutáni dugóban

In teszt

Idén is megrendezésre került a HVG Cégautó Konferencia és a Budapest Autoshow. A nagyon érdekes előadások meghallgatása után lehetőség volt többféle autót kipróbálni. Külön szerencsének tekintettem, hogy végre egy igazi prémium csúcsmodellt, egy AUDI Q8-at vezethettem majdnem egy órán keresztül.

AUDI Q8 próbakör

Tehát ez nem egy teszt volt, csak megpróbálom leírni a benyomásaimat, amit a szűk egy óra alatt szereztem erről a csodaszép SUV-ról.

 

Ahogy az ember meglát egy ilyen autót, egyből elbizonytalanodik: Ezt én tényleg vezethetem? Egy 36 milliós autóról beszélünk. De egy kis papírmunka után már a Q8 volánjánál találtam magam.

 

AUDI Q8 próbakör

És milyen volánnál? Ahogy az ember beül ebbe a 2,3 tonnányi luxusba, az az érzés magával ragadó. Csodaszépek a kapcsolók. Minden úgy klattyan és billen, ahogy azt a gyárban eltervezték.

 

AUDI Q8 próbakör

Helyszűkéről esetleg akkor beszélhetnénk, ha a véletlenül elütött vaddisznót – ami egy 2 cm-es horpadást okozott az első lökhárítón – a kesztyűtartóba szeretnénk betuszkolni. Én a 193 centimmel úgy terpeszkedtem elől, mint valami császár. És ebben az autóban annak is érezzük magunkat.

AUDI Q8 próbakör

 

A külső

 

AUDI Q8 próbakör

Az AUDI Q8 igazi csillagromboló (persze nem a Mercedes csillagra gondoltam…) Az impozáns méretek és a lehengerlő forma, lehengerlő 22-es kerekek mind vonzzák a tekintetet. A hatalmas single frame maszk bármit beszippanthat. Kell is a levegő a 286 lóerős, 600 Nm nyomatékú dizel V6-nak. A lámpák és az alsó levegőbelépők a hűtőmaszkkal nekem egy klassz X-szárnyút adnak ki.

Oldalról sem rossz, szép a kupés tetővonal, harmonikusak a domborulat – homorulat képződmények. A króm is pont elegendő.

 

AUDI Q8 próbakör

Hátul próbálták ellapítani a dugong behemót méreteit, és sikerült is. A teli hátsó lámpa a régi idők amerikai autóit idézi. A dupla szögletes kipufogóvégek is jól illeszkednek a kicsit poroszos, élre vasalt dizájnvilágba.

A csomagtartó akkora, hogy ha sátorozni mennénk, a csomagtartóban is felverhetjük a sátrunkat.

 

Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic
váltó 8 fokozatú tiptronic
teljesítmény 210 kW (286 LE)
nyomaték 600 Nm
hengerűrtartalom 2967 cm3
 végsebesség 245 km/h
0-100 km/h 6,3 s
Városi fogyasztás  
gyári adat 7 liter
teszt 12 liter

 

A belső

 

AUDI Q8 próbakör

A kávébarna bőrülés rendkívül kényelmes és jó az oldaltartása. 

 

Az automata váltó karja a repülőgépeket idézi, a fekete lakk, a króm és a bőr teljes harmóniában zengik a prémiumság szimfóniáját. A Q8-nak nincs szüksége, hogy prémiumnak akarjon tűnni. Középen és a műszerfal egységben is full HD felbontású érintőképernyőről informálódhatunk és állíthatunk mindent.

 

AUDI Q8 próbakör

Ebben az autóban már annyiféle asszisztens van, hogy még a Feketeerdő Klinika is elszégyellné magát.

Van itt adaptív asszisztens, kikerülési asszisztens, lekanyarodási asszongya, hogy…. Szumma, szummárum a Q8 level 3-as önvezetésre képes. Az adaptív tempomat 0 és 250 km/h között működik.

A tolatókamera vagy a Bang&Olufsen hifi már fel sem tűnik. Esetleg a négy zónás klíma vagy az összkerék kormányzás éri el ebben a szférában az ingerküszöböt.

A – természetesen fűtött – kormánynak remek a fogása, és milyen gyönyörűek a varrások. A bőr ülések is körülölelnek és kényelmet, biztonságot árasztanak.

 

És hogy milyen vezetni, arról nézzék meg rövid videónkat, ahol sikerült lepadlózni a Q8-at és nem omlott ránk a Vár:

 

 

You may also read!

Tim Gábor dobogós a Mikulás Rallye-n az új autóval

A több nehézséget, három kiesést, de végül kategória harmadik helyet hozó Rallye2 szezon végeztével volt hiányérzet Tim Gáborban

Read More...
Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Az EURO NCAP törés teszten egy csillag sem jutott a Fiat Pandának. Legutóbb a Fiat Punto kapott ilyen minősítést 2017 decemberében.

Read More...
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu