Jövő év elején elindul a Mol-Limo, az új fővárosi carsharing szolgáltatás. Az autókat percenként 66 forintért lehet használni és 15 forintért lehet két használat között is magunknál tartani.
A Budapesten elérhető megosztott használatú flotta kezdetben 300 Volkswagen Up márkájú autóból áll majd. Érdekes, hogy nemcsak elektromos (100 db e-Up), hanem 200 belsőégésű (benzines) jármű is lesz a kínálatban. A fővárosban arról szóltak korábban a hírek (mint ahogy több európai nagyvárosban is már működik), hogy csak elektromos autókkal engedélyezik ezt a szolgáltatást.
A belsőégésű autókat évente, az elektromos autókat három évente cserélik majd. Évente száz autóval bővül a flotta, és 2021-ig fokozatosan teljesen elektromossá válik.
Az applikáció már készen van, a regisztráció online történik, vagyis nem kell majd személyes ügyintézés.
A fogyasztónak az autó kiválasztása után 20 perc áll rendelkezésére, hogy az ingyenes foglalás törlése nélkül odaérjen a megjelölt gépkocsihoz.
A szolgáltató 30-35 munkatárssal üzemelteti majd az autókat, ők intézik a tankolást, feltöltést, illetve a használati igényeknek megfelelően át is mozgatják az autókat.
Már vannak autók
Az okostelefonos applikációban nemcsak a szabad autók lokációja, hanem az egyes autók akkumulátor-töltöttsége is látszik. Ha a töltöttség 20 százalékra apad, akkor a szolgáltató már kivonja az adott autót a forgalomból, és a munkatársak elviszik tölteni.
A tesztüzem már folyik, a fővárosban vannak kinn autóik, csak még nincsenek felmatricázva.
Díjak
66 forint lesz a percenkénti használati díj, 15 forintos a lefoglalási díj. Ez a „parkolási” díj olyan lesz, mint a taxiknál a várakozási díj, akkor ketyeg, ha egy ügyet intéző ügyfél nem szeretné elengedni az autóját, hanem azt a rövidebb ügyintézések során megtartja, lefoglalja magának.
Lesz regisztrációs díj. Ennek leendő mértékét nem ismerjük, de vélhetően a kezdetekben amolyan kedvcsinálóként a regisztráció támogatott, vagy akár teljesen költségmentes lesz. 990 forintos havi tagdíj.
A Mol a második-harmadik évtől szeretne nyereséget elérni a szolgáltatással, amely nagyban függ attól, hogy milyen kihasználtsággal mozognak az autót. A lakosság gépkocsi-állománya átlagosan az idő 4 százalékában fut (vagyis egy családi autó naponta kevesebb, mint egy órát). A carsharing autók sem szaladnak folyamatosan, de azért a nemzetközi példák alapján a kétszámjegyű kihasználtsági ráta elérhető.
A vetélytárs Greengóval 1000+4900 forint regisztrációs díj kifizetése után havi fix 990 forint, plusz 65 forint per percért utazhatunk.
Forrás: index.hu