A Mercedes jó szokásához híven az új G-Merci-t is az 1445 méteres festői Schökl megmászásával tesztelte.
Bár itt még csak lefóliázott képeket közölt a Mercedes, a Totalcar már megmutatott pár kiszivárogtatott gyári képet, amiből látszik, hogy sikerült teljesen megőrizni az autó eredeti jellegét külsőleg.

Viszont a fejlesztés fontos eleme volt, hogy a G Merci off-road képességét növeljék. Ehhez a létra alváz nagyon jó alapul szolgált. Ehhez jön még a három 100 százalékos diffizár és a felező.
A futómű a Mercedes-Benz GmbH és a Mercedes-AMG GmbH együttműködéséből jött létre, és már a képeken is látszik, igazán kitűnő képességekkel rendelkezik. Elől két lengőkaros független felfüggesztést, hátul pedig merevhidas megoldást alkalmaztak. Az első futóműnél nem használtak segédkeretet, közvetlen az alvázhoz rögzítették, így is értékes mm-eket nyerve. Az új futóművel elérték, bizonyos szempontból túl is szárnyalták az előd off-road képességeit, de jobb lett a kezelhetősége aszfalton is.
Az új G-Merci gázló képessége 70 + 10 cm, elől 32°, hátul 27° a terepszöge.
A kilenc sebességes 9G-TRONIC váltót nyomatékváltóval kifejezetten off-road célokra fejlesztették. Előre a nyomaték 40, hátra 60 százaléka jut.
A 2.93-as áttételű felezőbe 40 km/h -ig lehet betenni a terepjárót, felezőből kivenni pedig 70 km/h-ig lehetséges. Az előd felező áttételi aránya 2,1 volt, így még erőteljesebb lehet a G Merci terepen. Ami még terepen hasznos újdonság, megjeleníthető az aktuális magasság, a dőlésszög, az irányjelző és az aktív diffizárak.
