A gépjárműimportőrök további piaci növekedésre számítanak az idén

A gépjárműimportőrök az új személyautók piacán 7,5 százalékos növekedésre számítanak 2018-ban

A gépjárműimportőrök szerint 125 ezer új gépkocsit helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke a szervezet csütörtöki évindító sajtótájékoztatóján Budapesten.

Hangsúlyozta, tavaly 116 ezer új személygépkocsit értékesítettek, 20 százalékkal többet az előző évinél, de ekkora növekedést az idén nem valószínűsítenek.
Az egyesület a teljes járműpiacon 158 500 új jármű forgalomba helyezését prognosztizálja 2018-ban, 3,6 százalékkal többet a tavalyinál.
Az új kishaszonjárművekből a várakozásaik szerint mintegy 21 ezer kerülhet forgalomba, ez 5,3 százalékkal meghaladja a tavalyi számot. 2017-ben 7 százalékkal csökkent az értékesítés ezen a területen az előző évihez képest, de a növekedési hitelprogram kifutása miatt erre számítottak is.
Az MGE ügyvezető elnöke elmondta, tavaly 155 ezernél több használt személyautót importáltak és helyeztek forgalomba Magyarországon, a belföldi autópark átlagéletkora 14 év felett van, míg az uniós átlag 10,7 év. Felhívta a figyelmet ennek kedvezőtlen műszaki és környezeti hatásaira, amelyek csökkentése érdekében szerinte a használt autók importjának szabályozásában jelentős változásokra lenne szükség. 
Hozzátette, a Magyarországra behozott autók átlagéletkora 12 év fölött van, az autópark 67 százaléka 10 évesnél idősebb, és csak a 10 százaléka fiatalabb 5 évesnél.
Az MGE előrejelzése szerint idén 5600 új nagyhaszongépjármű és 600 új busz kerül forgalomba, 4, illetve 7 százalékkal kevesebb a tavalyinál – ismertette az ügyvezető elnök, aki ugyanakkor nem zárta ki, hogy kedvezőbben alakulhatnak a számok az általuk vártnál.

Tendenciák

Kedvező tendencia, hogy 2017-ben megkezdődött a magánvásárlók visszatérése az autópiacra, valamivel 60 százalék alá került a jogi személyek által vásárolt autók aránya.
Tavaly meghaladta a 640-et a forgalomba helyezett új buszok száma, a növekedés jelentős, 55 százalékos volt az előző évhez képest, ugyanakkor a teljes szegmens nagyon kicsi ahhoz képest, hogy mekkora igény lenne Magyarországon az elöregedett buszpark frissítésére.

Magyarországon a becslések szerint az elektromos meghajtású gépjárművek aránya meghaladja majd a 10 százalékot 2030-ra. A társaság több mint 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg 2017-ben, és összesen 1000-1200 állami tulajdonú töltőpont létesítését tervezik. Hozzátette, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat támogatásával 213 önkormányzati tulajdonú töltő létesül.
Az idei első félév végére mintegy 300-330 állami és további 200-210 önkormányzati tulajdonú e-töltőkút üzemel majd az országban.
Az elektromos gépjárművek vásárlásának támogatása kapcsán elhangzott: tavaly év végéig 600 pályázatot adtak be 735 autóra. A támogató okiratokat kiállították 643 autóra, és 260 jármű esetében kifizették a támogatást. Dolgoznak a pályázati struktúra felgyorsításán.
Kormányzati döntés alapján 2030-ra az állami tulajdonú autók 30 százalékát tisztán elektromos meghajtásúra cserélik.

Forrás: MTI

Verified by MonsterInsights