A gépjárműimportőrök további piaci növekedésre számítanak az idén

In hír

A gépjárműimportőrök az új személyautók piacán 7,5 százalékos növekedésre számítanak 2018-ban

A gépjárműimportőrök szerint 125 ezer új gépkocsit helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke a szervezet csütörtöki évindító sajtótájékoztatóján Budapesten.

Hangsúlyozta, tavaly 116 ezer új személygépkocsit értékesítettek, 20 százalékkal többet az előző évinél, de ekkora növekedést az idén nem valószínűsítenek.
Az egyesület a teljes járműpiacon 158 500 új jármű forgalomba helyezését prognosztizálja 2018-ban, 3,6 százalékkal többet a tavalyinál.
Az új kishaszonjárművekből a várakozásaik szerint mintegy 21 ezer kerülhet forgalomba, ez 5,3 százalékkal meghaladja a tavalyi számot. 2017-ben 7 százalékkal csökkent az értékesítés ezen a területen az előző évihez képest, de a növekedési hitelprogram kifutása miatt erre számítottak is.
Az MGE ügyvezető elnöke elmondta, tavaly 155 ezernél több használt személyautót importáltak és helyeztek forgalomba Magyarországon, a belföldi autópark átlagéletkora 14 év felett van, míg az uniós átlag 10,7 év. Felhívta a figyelmet ennek kedvezőtlen műszaki és környezeti hatásaira, amelyek csökkentése érdekében szerinte a használt autók importjának szabályozásában jelentős változásokra lenne szükség. 
Hozzátette, a Magyarországra behozott autók átlagéletkora 12 év fölött van, az autópark 67 százaléka 10 évesnél idősebb, és csak a 10 százaléka fiatalabb 5 évesnél.
Az MGE előrejelzése szerint idén 5600 új nagyhaszongépjármű és 600 új busz kerül forgalomba, 4, illetve 7 százalékkal kevesebb a tavalyinál – ismertette az ügyvezető elnök, aki ugyanakkor nem zárta ki, hogy kedvezőbben alakulhatnak a számok az általuk vártnál.

Tendenciák

Kedvező tendencia, hogy 2017-ben megkezdődött a magánvásárlók visszatérése az autópiacra, valamivel 60 százalék alá került a jogi személyek által vásárolt autók aránya.
Tavaly meghaladta a 640-et a forgalomba helyezett új buszok száma, a növekedés jelentős, 55 százalékos volt az előző évhez képest, ugyanakkor a teljes szegmens nagyon kicsi ahhoz képest, hogy mekkora igény lenne Magyarországon az elöregedett buszpark frissítésére.

Magyarországon a becslések szerint az elektromos meghajtású gépjárművek aránya meghaladja majd a 10 százalékot 2030-ra. A társaság több mint 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg 2017-ben, és összesen 1000-1200 állami tulajdonú töltőpont létesítését tervezik. Hozzátette, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat támogatásával 213 önkormányzati tulajdonú töltő létesül.
Az idei első félév végére mintegy 300-330 állami és további 200-210 önkormányzati tulajdonú e-töltőkút üzemel majd az országban.
Az elektromos gépjárművek vásárlásának támogatása kapcsán elhangzott: tavaly év végéig 600 pályázatot adtak be 735 autóra. A támogató okiratokat kiállították 643 autóra, és 260 jármű esetében kifizették a támogatást. Dolgoznak a pályázati struktúra felgyorsításán.
Kormányzati döntés alapján 2030-ra az állami tulajdonú autók 30 százalékát tisztán elektromos meghajtásúra cserélik.

Forrás: MTI

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...