A BMW az X4-esből eddig mintegy 200.000 darabot adott el. Az igazán szép formájú Sport Activity Coupe életében eljött a második generáció ideje. A friss modellt 2018 márciusában a Genfi Autószalonon mutatják be élőben. De mi már most megcsodálhatjuk a kupés SUV vonalait.

A dizájn
Elölről láthatóan nagyobbak lettek a vesék és eltünt a rendszám fölötti rés, de nagyobb lett az alsó levegőbelépő, átalakult a lökhárító. A kör alakú ködlámpákat hatszögűre cserélték. Egy picit szögletesebb, mégis formásabb lett az X4 orra.

Oldalról a kerékjárati íveket is picit megtörték, illetve élesebbek a domborulatok és homorulatok. A tetővonal is picit hátrább tolódott. Nincs semmi szembetűnő különbség, de mégis dinamikusabb, erőteljesebb és sportosabb az összkép.

A hátulja számomra letisztultabb. Nincs az az érzés, mint az elődnél: Hogy a nagyobb X6 kiadja de ez egy picit nyomi. Most már az X4 is kiadja. Vajon miért nem lehet ezt egyből ilyenre? Ez az örök kérdés. A lámpák, a finom szpoiler és a formás lökhárító, mint szép egységet képez.
Az autó tengelytávja 54 milliméterrel lett hosszabb, az autó pedig 81 milliméterrel nyúlt meg. A szélességet 37 milliméterrel növelték, viszont 3 milliméterrel alacsonyabb az új modell az elődhöz képest.

A belső
A belseje kicsit változott, de nincs újdonság tűzijáték. Picit más a középkonzol és lejjebb húzták az utas elött a műszerfalat. Más lett a váltókar környéke is, de hogy szebb-e? Azt mindenki döntse el a képek alapján. Aki eddig is BMW-s volt, most is mindent meg fog találni az első másodpercben. Természetesen prémium minőség fogadja a beülőket. A műszerfal – mint mindig – a vezetőre fókuszál, újra tervezték a sportüléseket és lettek térdvédő párnák. Az iDrive operációs rendszer legkorszerűbb változata mellett az intelligens hangvezérlés is a modell alapfelszereltségének része. Az opcionális extrafelszereltség részeként a központi kijelző érintőképernyő funkciója és a BMW Gesztusvezérlés is megrendelhető.

A hajtás
Az új X4 három benzines és négy dízel erőforrással lesz rendelhető 184 lóerő (135 kW) és 360 lóerő (265 kW) között. És csak nyolc fokozatú Steptronic automataváltóval lesz kapható és xDrive összkerékhajtással. Viszlát kézi váltó!
Az alap és opcionális felszereltségi listán találunk még többek közöttg változó áttételű sportkormányművet, Performance Control teljesítményvezérlő funkciót, adaptív M futóművet, M Sport diffit és M Sport fékrendszert. A BMW EfficientLightweight technológia alaklmazásával 50 kg-mal csökkentették az X4 súlyát az elődhöz képest. A légellenállás pedig 0,30 (cd) lett, ami nagyon jó érték.
A biztonság
Az opcionális extrafelszereltségként elérhető Driving Assistant Plus csomag része a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection).