Még több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

In hír
több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

Az új 8 fokozatú automata váltó mostantól az összes PureTech 130 S&S és BlueHDI 130 S&S motoros Peugeot 308-asban elérhető lesz. Illetve bekerül a 308 GT a 225 S&S változatba is.

A japán Aisin-el közösen kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új PEUGEOT 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz. Az új váltó a hat sebességes elődhöz képest akár 7 százalékos üzemanyag megtakarítást is jelenthet. A súlya 2 kg-mal kevesebb és rendelkezik automatikus N (üres) üzemmódba váltás funkcióval. Ez akkor lép működésbe, ha sem a gázt, sem a féket nem nyomjuk, 25 és 130 km/h közötti sebességgel haladunk és az autó ECO módban van. Lényege, hogy csökkenti a váltóművön belüli súrlódást és kb. 3 százalékkal mérsékeli a fogyasztást.

 

Környezetbarátságban előreszaladt a Peugeot

A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.

 

több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

 

Miért volt olyan klassza a tesztelt Peugeot 308?

A PureTech 130 S&S motor – amivel én is teszteltem a 308-ast – a korábbi változathoz képest 4 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Ez többek között a magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetésnek, a 200 helyett 250 baros közvetlen befecskendezésnek és az alacsonyabb súrlódású és optimálisabb kialakítású turbónak köszönhető.

több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

 

A PureTech 225 S&S EAT8 változat SPORT üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, DRIVE módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő.

A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3 utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (Gazoline Particle Filter) is alkalmazásra került.

 

Az új modellváltozatok az alábbi időpontoktól kerülnek piacra a normál 5 ajtós, illetve SW változatban:

 

  • GT változat 2.0 BlueHDi 180 LE EAT8 váltóval: 2017. decembertől
  • Euro 6.c 1.2 PureTech motorok (110 és 130 LE): 2018. márciustól
  • Euro 6.c 1.5 BlueHDi motorok (100 és 130 LE): 2018. májustól
  • EAT8 váltó az 1.2 PureTech 130 és az 1.5 BlueHDi 130 motorokhoz: 2018. májustól
  • GT változat 1.6 THP 225 LE EAT8 váltóval: 2018. második félévében

 

 

You may also read!

Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights