Az új 8 fokozatú automata váltó mostantól az összes PureTech 130 S&S és BlueHDI 130 S&S motoros Peugeot 308-asban elérhető lesz. Illetve bekerül a 308 GT a 225 S&S változatba is.
A japán Aisin-el közösen kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új PEUGEOT 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz. Az új váltó a hat sebességes elődhöz képest akár 7 százalékos üzemanyag megtakarítást is jelenthet. A súlya 2 kg-mal kevesebb és rendelkezik automatikus N (üres) üzemmódba váltás funkcióval. Ez akkor lép működésbe, ha sem a gázt, sem a féket nem nyomjuk, 25 és 130 km/h közötti sebességgel haladunk és az autó ECO módban van. Lényege, hogy csökkenti a váltóművön belüli súrlódást és kb. 3 százalékkal mérsékeli a fogyasztást.
Környezetbarátságban előreszaladt a Peugeot
A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.
Miért volt olyan klassza a tesztelt Peugeot 308?
A PureTech 130 S&S motor – amivel én is teszteltem a 308-ast – a korábbi változathoz képest 4 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Ez többek között a magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetésnek, a 200 helyett 250 baros közvetlen befecskendezésnek és az alacsonyabb súrlódású és optimálisabb kialakítású turbónak köszönhető.
A PureTech 225 S&S EAT8 változat SPORT üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, DRIVE módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő.
A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3 utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (Gazoline Particle Filter) is alkalmazásra került.
Az új modellváltozatok az alábbi időpontoktól kerülnek piacra a normál 5 ajtós, illetve SW változatban:
- GT változat 2.0 BlueHDi 180 LE EAT8 váltóval: 2017. decembertől
- Euro 6.c 1.2 PureTech motorok (110 és 130 LE): 2018. márciustól
- Euro 6.c 1.5 BlueHDi motorok (100 és 130 LE): 2018. májustól
- EAT8 váltó az 1.2 PureTech 130 és az 1.5 BlueHDi 130 motorokhoz: 2018. májustól
- GT változat 1.6 THP 225 LE EAT8 váltóval: 2018. második félévében