Még több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

In hír
több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

Az új 8 fokozatú automata váltó mostantól az összes PureTech 130 S&S és BlueHDI 130 S&S motoros Peugeot 308-asban elérhető lesz. Illetve bekerül a 308 GT a 225 S&S változatba is.

A japán Aisin-el közösen kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új PEUGEOT 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz. Az új váltó a hat sebességes elődhöz képest akár 7 százalékos üzemanyag megtakarítást is jelenthet. A súlya 2 kg-mal kevesebb és rendelkezik automatikus N (üres) üzemmódba váltás funkcióval. Ez akkor lép működésbe, ha sem a gázt, sem a féket nem nyomjuk, 25 és 130 km/h közötti sebességgel haladunk és az autó ECO módban van. Lényege, hogy csökkenti a váltóművön belüli súrlódást és kb. 3 százalékkal mérsékeli a fogyasztást.

 

Környezetbarátságban előreszaladt a Peugeot

A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.

 

több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

 

Miért volt olyan klassza a tesztelt Peugeot 308?

A PureTech 130 S&S motor – amivel én is teszteltem a 308-ast – a korábbi változathoz képest 4 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Ez többek között a magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetésnek, a 200 helyett 250 baros közvetlen befecskendezésnek és az alacsonyabb súrlódású és optimálisabb kialakítású turbónak köszönhető.

több Peugeot 308 az új 8 fokozatú automatával

 

A PureTech 225 S&S EAT8 változat SPORT üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, DRIVE módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő.

A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3 utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (Gazoline Particle Filter) is alkalmazásra került.

 

Az új modellváltozatok az alábbi időpontoktól kerülnek piacra a normál 5 ajtós, illetve SW változatban:

 

  • GT változat 2.0 BlueHDi 180 LE EAT8 váltóval: 2017. decembertől
  • Euro 6.c 1.2 PureTech motorok (110 és 130 LE): 2018. márciustól
  • Euro 6.c 1.5 BlueHDi motorok (100 és 130 LE): 2018. májustól
  • EAT8 váltó az 1.2 PureTech 130 és az 1.5 BlueHDi 130 motorokhoz: 2018. májustól
  • GT változat 1.6 THP 225 LE EAT8 váltóval: 2018. második félévében

 

 

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...