És hát Pistát nem a hazaszeretet hajtja, hanem egy V8-as motor. Pista egyébként átesett egy komoly fogyókúrán és a frizuráját is áramvonalasabbra lőtték be, ha gyorsabban hajtana, ne lobogjon.
90 kg-os súlycsökkenés bármely fitnesz program becsületére válna, de Pista tényleg megcsinálta. Az izomzat is tekintélyes, 720 ló erejével vetekszik. Végsebessége pedig a gepárd sebességének majdnem a háromszorosa, 340 km/h fölött van a sprint vége. A liter teljesítmény – nem a megivott bor literje – 185 lóerő/liter. 0-tól 100-ig 2,85 másodperc kell, 0-tól 200-ig pedig 7,6 másodpercre van szüksége.
Egyébként a Ferrari 488 Pista első szpoilerét az F1 ihlette, a hátsó szpoiler pedig magasabb és hosszabb az alap modellénél.
A cél pedig az volt, hogy az autó teljesítményét a határokat feszegetve is könnyen uralni tudja a pilóta. És ez a gyáriak állítása szerint sikerült is. Ebben pedig nincs okunk kételkedni.
A technika
Tehát a V8-as szívó motor 3902 cm3-es, 720 lóerőt (530 kW) ad le 8000-es fordulaton. A nyomatéka pedig 770 Nm 3000 percenkénti fordulatnál. Az autó száraz súlya 1280 kg, a végsebessége pedig 340 km/h fölött van.
Különben jól elviccelődünk egy ilyen fantasztikus autón, aminek a neve, pista olaszul versenypályát jelent.