Az oroszlánkirály új ruhája: Bemutatkozik az új PEUGEOT 508

In bemutató
új PEUGEOT 508

 

A formabontó limuzin

Bár a jövő elkezdődött, a 2018-as Genfi Autószalonon a jelenre sem panaszkodhatunk. Hét év telt el azóta, hogy a Peugeot a korábbi zászlóshajót és felső-középkategóriás modelljét összevonva bemutatta az első szériáját a Peugeot 508-asnak. A gyorsan megszerzett díjak mellett évente több mint százezer eladott gépjármű mutatja, nem csak az SUV-ké a világ, van még hely a limuzinok számára is az autópiacon. A piaci igények, mint a technológiai is fejlődik, így a Peugeot 508 is megérett az új modellre, amit a gyár a „Formabontó limuzin” szlogennel visz az idei Genfi szalonra, és majd szeptemberben a márkakereskedésekbe.

A PEUGEOT 508 második generációjában sok minden változott: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, és látványos beltér. A példás menettulajdonságok, az új erőforrások, a gazdag technológiai felszereltség hallatlanul intenzív vezetési élményt ígér. A gyártó nem titkolt célja, hogy a minőségbeli ugrásokkal az új PEUGEOT 508 feljebb pozícionálja a márkát. A D kategóriában ez nem könnyű feladat, legfőbb riválisok a német presztízs márkák, így a cél eléréséhez jól fel kell rázni a piacot, ezen céloknak a Peugeot a következő fejlesztésekkel próbál megfelelni:

 

új PEUGEOT 508

Külső design

Az SUV korszakban klasszikus limuzint eladni még a prémiumgyártók is főleg a rendhagyóbb, változatosabb modellekből tudnak. A Peugeot tervezők egy merész lépéssel a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításból áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatot készítettek, amit a korábbi tanulmányautóikon bemutatott stilisztikai elemek felhasználásával díszítettek. A karosszéria alig 1,40 m magas, és hangsúlyosan áramvonalas, az orr-rész lehengerlő, már-már agresszív. A pepita mintás hűtőrácsot két oldalt full LED-es fényszórók szegélyezik, a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat a PEUGEOT 504 előtt tiszteleg. A nappali menetfényt függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor biztosítja, a fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásaiig húzódó keskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét. A lapos, zömök motorháztető a lehető legalacsonyabbra került, ezt az optikai dinamizálást csak a prémiummodelleknél és az egészen különleges autóknál szokás alkalmazni.

új PEUGEOT 508

Oldalnézetből az új PEUGEOT 508 harmonikus arányokat mutat. A prémiumkategória hagyományainak megfelelően feszesen ívelő, áramvonalas tetővonal alacsonyan húzódik. A visszafogott méretű ablakok keret nélküli ajtókba illeszkednek. (Az ablakok megfelelő hangszigeteléséhez a német prémiumgyártók tapasztalt beszállítóival szerződött le a Peugeot.) Az autó lendületes profilját sem a motorháztetőnél, sem a szélvédőnél, sem az ajtóknál nem töri meg semmi, a hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat.

 

új PEUGEOT 508

A hátsó designban feltűnik egy expresszív hatású csillogó fekete vízszintes vonal, melyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek a full LED-es 3D lámpák, ezek az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszórók, melyek oldalról és hátulról is folyamatosan látható jellegzetes színes fénykarmok. Ez egyszerre nagyon egyedi, igényes és biztonságos megoldás. Az új PEUGEOT 508 hátsó része ügyesen elrejti a csomagtér ajtót, mely kényelmes hozzáférést biztosít az összesen 487 l űrtartalmú csomagtartóhoz.

A tervezők nagyon sok hagyományos limuzin építési szabályt átléptek, hogy a korábbi 508-asnál 7 cm-rel rövidebb, 4,75 méter hosszú karosszériában ezt a lendületes formát kialakítsák, így például a hátsó sárvédők sportkocsiknál megszokott kiszélesítésével. A látvány magáért beszél!

 

új PEUGEOT 508

Beltér

Az okos-kütyük már régóta nélkülözhetetlen elemei az autók felszereléseinek, a Peugeot gépjárműveiben ezt a 2012-ben bevezetett i-Cockpit® névre keresztelt rendszer szolgálja. Az új PEUGEOT 508-ban már a 3. generációs i-Cockpit® rendszer a következőket kínálja:

  • a kisméretű kormányt,
  • a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelzőt
  • és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregységet.

új PEUGEOT 508

A teljes egészében konfigurálható és testre szabható műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg. A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit® Amplify) bármikor közvetlenül elérhetők.

 

új PEUGEOT 508

A középkonzolon, jól látható a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos impulzusos kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez. Az i-Cockpit® Amplify funkció két testre szabható „hangulatvilág” beállítását teszi lehetővé, a rendszer 3 érzékszervünkre is fókuszál. Látásunkra a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel, hallásunkra az akusztikai beállításokkal, a tapintásunkra pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal. Az i-Cockpit® Amplify ezek mellett a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

 

További változások

Az új PEUGEOT 508 a ma elérhető egyik legkiválóbb platformra, az EMP2 padlólemezre épült, mely amellett, hogy kitűnő dinamikus jellemzőket biztosít, a tömeg csökkentését is lehetővé tette (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó), ami a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat. A súlycsökkenés részben a gyártás során használt új karosszériahegesztési technika eredményezte, de a strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot is garantál. A kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz a megújult 508-as. A soklengőkaros hátsó futómű magasabb felszereltségi szinten elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztéssel (Active Suspension Control) társul.

Minden motorhoz speciális útfogási beállításokat használ az új 508-as a magasabb komfortszint és az útegyenetlenségek hatékonyabb szűrése érdekében. Speciálisan kalibrált elektromos szervokormánnyal rendelkezik, mely valamennyi vezetési helyzetben optimálisan puhán/keményen reagál, és kivételesen könnyű kormányozhatóságot biztosít. Modern automata erőátviteli rendszerrel van felszerelve, melynek megbízható működését az elektromos impulzusos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó garantálja.

 

Verseny a javából

Az új PEUGEOT 508 luxusutazásra invitál, az Audi A4, BMW 3 és a Mercédesz C osztály alternatívájaként.  A díszítőelemekhez és a kárpitokhoz választott minőségi anyagok és a rendkívül gondos kidolgozás diszkrét, modern és kifinomult hangulatot árasztanak. A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Active felszereltségi szinttől például opciósan állítható az ülőlap hossza és szöge, valamint a deréktámasz (négyféle elektromos pneumatikus beállítás). Az üléseken ezen kívül nyolcféle elektromos beállítási lehetőség van, és két üléshelyzet is memorizálható. Az öblös első ülések opciós felszerelésként egy öt különböző masszázsprogramot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszerrel lehetnek ellátva.

Az utastérbe számos – összesen akár 32 liter űrtartalmú – tárolóhely és csatlakozóalj került elhelyezésre (már Allure szinttől 4 USB-port a hordozható készülékek töltésére + 1 Jack csatlakozó a könyöktámaszban + 2 darab 12 voltos csatlakozó, melyek közül az egyik a csomagtartóban található). A nagyméretű panoráma üvegtető egyaránt nyitható és billenthető.

 

új PEUGEOT 508

A felső kategóriás hifirendszert pedig most is az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi. A luxuslimuzinok világát idézik a beltérben alkalmazott bőr, selyemfényű króm, fekete lakk, Alcantara®, valódi fa díszítő elemek.

 

Felszereltség, tartozékok

A PSA csoport régóta híres az egyedi innovatív megoldások bevezetéséről, alkalmazásáról. Az új PEUGEOT 508 az első polgári célú gépjármű, amit éjjellátó rendszerrel szereltek fel. Az egyedülálló éjjellátó rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. A rendszer hatótávolsága (200-250 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, és az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre. Ezen túl az új 508-as a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és mellesleg az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. A legújabb generációs automata vészfék 140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Az autó a vezetést és annak élményét meghagyja az embernek, de az ütközésveszély-jelző, a sávtartó asszisztens, a fáradtságérzékelő rendszer, q távolságifény-asszisztens, a sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással, a kibővített táblaolvasó rendszer (Stop funkció, behajtani tilos táblák) figyelmeztetéseivel segíti az esetleg megfáradt vezetőt. Az adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén), a sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan), és az aktív holttér-figyelő rendszer pedig a fáradtság megelőzésében lehet segítségünkre.  Városi környezetben olyan berendezések segítik a manőverezést, mint a Visiopark 2 (360°-os kamerarendszer) vagy a legújabb generációs Full Park Assist, melyhez EAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.

Az okos-kütyük fogadására, kiszolgálására sem lehet panaszra ok, hiszen az új PEUGEOT 508 tartalmazza a MirrorLink, Android Auto és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkciót, és indukciós okostelefon-töltést is kínál (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén).

A PEUGEOT Connect csomag TomTom® Traffic szolgáltatásokat is nyújtó 3D online navigációt foglal magában.

 

Ami az autókat mozgatja

A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében. Az új PEUGEOT 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.

A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két új erőforrást találunk (forgalmazó országtól függően): A PureTech 180 S&S EAT8, és a PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik.

A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően): a BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik), a BlueHDi 130 S&S EAT8, a BlueHDi 160 S&S EAT8, és aBlueHDi 180 S&S EAT8.

A fenti motorok 130 és 225 lóerő közötti teljesítménye jól igazodik az új Peugeot 508-hoz. Aki pedig az alternatív hajtást preferálja, a 2019-ben érkező Plug-In hibridet választhatja.

 

új PEUGEOT 508

A vevők

A D kategóriás limuzinok nagyon speciális piacán Európában továbbra is a B2B értékesítési csatorna a legjellemzőbb. Ez a karbantartási költségekre és a maradványértékre vonatkozóan rendkívül magas elvárásokkal rendelkező ügyféltípust jelent, őket célozza az új Peugeot 508. A PEUGEOT „feljebb pozicionálási” politikájának köszönhetően a legjobb általános gyártókkal, de még a prémiummárkákkal is készül felvenni a versenyt. Az értékesítési terv közel 35%-ában magánügyfeleket céloznak, a felmérések szerint az új ötajtós fastback limuzinunk várhatón a 40–45 éves korosztály körében lesz a legnépszerűbb.

You may also read!

SKODA ENYAQ iV frissítés

Nem túl elegánsan frissítik a SKODA ENYAQ iV-ot

A Skoda frissíti a már ügyfeleknél lévő Skoda ENYAQ-okat az új ME3 szoftver verzióval. Ez az optimalizált akku menedzsmenttel

Read More...
drágább üzemanyag

Szerdától emelkedik az üzemanyag piaci ára

Szerdától a benzin és a gázolaj piaci ára is emelkedni fog. A benzin esetében ez bruttó 3 forintot jelent

Read More...
Tragacsot vegyenek

Folytatódik a ritka járművekre vadászó család története

A Viasat Explore kalandcsatornán immár 4. évadába kezd a népszerű dokureality, a Tragacsot vegyenek! A sorozat a Mathewson-család autók körül forgó

Read More...