És itt az új KIA Ceed!

In bemutató
rekordot döntött a szlovák autóipar

Bemutatták a KIA Ceed 3. generációját, ami Genfben tartja világpremierjét. Az új Ceed sportosabb külsejű és jobb vezetési élményt ígér elődjénél.

A 2006-os indulása óta a Ceed-ből 1,28 millió darab készült. A legújabb modellt is – csakúgy, mint az elődöket – Európában, Frankfurtban fejlesztették. A dizájn kialakítása főleg Gregory Guillaume és Peter Schreyer irányítása alatt történt. A Ceed név is erre utal: Community of Europe, with European Design.

 

Az új K2 padlómezre épülő Ceed 20 mm-el szélesebb (1800 mm) és 23 mm-el laposabb (1447mm) lett. A tengelytáv maradt 2650 mm, de az első túlnyúlás 20 mm-rel rövidebb, míg a hátsó túlnyúlás ugyanennyivel hosszabb lett.

A dizájn

Az autó orrán nincs markáns változás. Ha nem tudnánk, hogy új a padlólemez, akár ráncfelvarrásról is beszélhetnénk. De azért minden egy picit más.

új KIA Ceed

Szélesebb és laposabb a tigris szája, elnyújtottabbak az alapfelszereltségben is integrált LED-es nappali fénnyel szerelt lámpák. (Opcionálisan teljesen LED-es fényszórók is rendelhetők.) Az alsó levegőbelépő is szélesebb, és lefelé szélesedő. A ködlámpa környéke is áramvonalasabb, funkcionálisabb lett.

új KIA Ceed

Oldalról már látványosabb a különbség. Az új Ceed sziluettje nyújtottabb, sportosabb. Az oldalüvegek vonalának végét lefelé görbítették.

új KIA Ceed

Hátulról is szélesebb, laposabb az összkép.  Az erős vízszintes vonalak is a sportosságot hangsúlyozzák, ahogy az alsó diffúzor imitáció is. A hátsó lámpák laposabb, markánsabb formája is jót tesz az autó megjelenésének, ahogy a lökhárító is sportosabb lett.

 

új KIA Ceed

A Ceed új padlólemeze gazdaságosabb helykihasználást tett lehetővé. Az új modell csomagtartója nagyobb, 395 literes, továbbá megnőtt a hátsó válltér és az első fejtér, míg a vezető mélyebben ül.

 

A futómű

Az új Ceed futóművét az európai utakhoz szabták. Az új független felfüggesztés még jobb kezelhetőséget és visszajelzést ígér. Ezt támogatják még a módosított rugók, az áthangolt csillapítás és a kisebb kormány áttétel. Azért maradt a rugózási komfort, miközben kanyarban csökkent az oldaldőlés.

 

A motorok

A motorok tekintetében az induló benzines, az 1.0 literes T-GDI turbós 120 lóerőt ad le. Az 1.6 literes GDI helyére érkező 1.4 literes T-GDI 140 lóerő leadására képes. A 100 lovas 1.4 literes MPi szívó (helyesen atmoszférikus feltöltésű) azért marad a kínálatban.

Dízelből csak az 1.6 literes CRDI ’U3’ lesz kapható kétféle teljesítménnyel, 115 vagy 136 lóerővel és 280 Nm nyomatékkal. A WLTP teszt szerint a dízel motor CO2 kibocsátása 110 g/km érték alatt marad.

Minden motorváltozat kapható lesz 6 sebességes kézi váltóval. Az 1.4 T-GDi és az 1.6 CRDi elérhető lesz 7 sebességes duplakuplungos automatával is.

 

új KIA Ceed

A belső

Belül az infotainment rendszer 5,0 vagy 7,0 colos érintőképernyővel szerelt audiorendszerrel, illetve 8,0 colos érintőképernyős navigációs rendszer kivitelben is elérhető.. Opcióként elérhető JBL Prémium hifi is. A Bluetooth-os okostelefon integráció, a szürkületérzékelős világításvezérlés és a kulcs nélküli nyitás és indítás az alapfelszereltség része.Rendelhető fűtött és hűtött ülés akár hátra is.

 

A Drive Mode kapcsolóval sportos és normál módok között választhatunk. Normál módban a motor takarékosabb, és nyugodtabb a kormány kezelés. Sport módban dinamikusabb a motor karakterisztikája és erőteljesebb a kormány, valamint több a visszajelzés.

Az ECO Pack csomaggal felszerelt Ceed le tudja zárni az első levegőbelépőket, burkolt az autó alja és ültetett a futóműve, illetve kis gördülési ellenállású Michelin gumikon fut.

 

Biztonság

Az új Ceed 7 légzsákos. Ezenkívül rendelkezik gyalogos védelemmel, éberség figyelővel, sávtartó asszisztenssel és automata ütközés-megelőző funkcióval kiegészített, ráfutásos ütközésre figyelmeztető berendezéssel. Alap még az adaptív távolsági világítás és a Kia VSM járműstabilitás-szabályozó rendszere, amely fékezés és kanyarodás közben a gépkocsi menetstabilizáló rendszerének (ESC) szabályozásával tapadásvesztés esetén segít a vezetőnek megőrizni az uralmat járműve felett.

A 3. generáció gyártása 2018 második negyedévében indul a szlovákiai Zsolnán és a második negyedév végétől már kapható is lesz Európában. Természetesen a Ceed is 7 éves, 150.000km-es garanciával rendelkezik.

 

You may also read!

Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights