Az Audi bemutatta az A6 nyolcadik generációját, ami még sportosabb, nyújtottabb a kifutó modellnél. Az új A6-ban dinamikus összkerék kormányzás és mild hibrid technológia is megtalálható.
A külső
Sokat gondolkodtam, hogy lehetne jól megfogalmazni, miért is néz ki ilyen veszettül jól az új A6-os. Igazán domináns változás nincs az elődhöz képest. Mondjuk az is jól nézett ki. Sportos? Dinamikus? Letisztult? Hát ezek mára már kicsit elcsépelt szavak, bár igazak. Talán a titok a régi vágású hasábos autó formában rejlik. Ezt szerintem nem lehet megunni. Nagyjából hasonló formához közelit egy 10 éves kisfiú is a rajzával. Aztán persze jönnek a mindent eldöntő részletek. Az orra, a szépen ívelt tetővonal, az oldalsó domborulatok. A nagyon áramvonalas forma, 0,24 Cw légellenállási tényező érték a sportkocsik szintje. A gyönyörűen kerekded kerékjárati ív, a stílusos kilincsek. Látják, nem kell eltüntetni a kilincset, csak szépet kell csinálni. És a hátulja a pici kis felkunkorodó szpoiler kezdeménnyel a csomagtartón és a robusztus lökhárító olyan egésszé áll össze, amire igazán jó ránézni.
Elölről szélesebb és laposabb lett a singleframe maszk, picit változott a lökhárító és a lámpák is. Hátulról is lapítottabb, szélesebb az összkép. A lámpák sokszögűsége és a rendszám alatti lefelé görbülő száj is egységesebbé teszi a formát. Erre az autóra nem lehet rossz szögből nézni.
Azért, hogy a kaszni még merevebb legyen, az Audi acélt és alumíniumot használt. Például az első futómű egyes elemei, az ajtók, motorháztető, csomagtartó fedél és a sárvédők alumíniumból vannak.
Picit nőtt a belső tér, a csomagtartó viszont maradt 530 liter. Az autó hossza 4,939 mm, ami 7 mm-rel hosszabb az elődnél. Széltében 12 mm-rel nőtt az A6, így most 1,886 mm széles. A magasság pedig 1,457 mm, ami 2 mm-rel több az elődnél.
A futómű
Az új A6-os dinamikus összkerék kormányzással készül, ami fürgébbé, jobban kezelhetővé teszi a majd öt méteres limuzint. A kormányáttétel is sebességfüggő 9,5:1 és 16,5:1 arányok között. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak, csökkentve így a fordulókör átmérőjét. Nagyobb sebességnél pedig az elsőkkel megegyező irányban kanyarodnak, növelve a stabilitást.
Futóműből négy féle közül lehet választani. A legegyszerűbb az acélrugós, utána a sport futómű, a következő a szabályozott csillapítású, a csúcs pedig a légrugós változat.
MMI touch response operációs rendszer
Az új A6-osban MMI touch response (érintéses visszajelző) operációs rendszer található, ami intuitív és személyre szabható. Itt például a legfontosabb funkciók irányító ikonjait oda helyezhetjük, ahová akarjuk az MMI képernyőn, akárcsak egy okostelefonon. Az akár 400 féle személyre szabott paramétert 7 különböző sofőrhöz is el lehet menteni. Ez például autóflottáknál lehet hasznos.
A beszéd vezérlés az új A6-ost kellemes beszédpartnerré teheti. A kérdéseket és parancsokat nem csak a saját adatbázisa segítségével, hanem a felhőből is értelmezheti.
Amúgy a touch response lényege, hogy ha valamelyik érintőképernyőn megnyomunk egy ikont vagy gombot, akkor egyrészt hang visszajelzést is kapunk, hogy vette az autó a parancsot, másrészt az ujjunkkal is érezzük a kattanást.
Kijelzőkből elég jól el van eresztve az A6-os. A középső felső érintőképernyő 10,1 colos, ezen kezelhető az infotainment rendszer. Alatta van egy 8,6 colos kijelző, innen vezérelhető például a klíma és egyéb általános funkciók, illetve ez használható szöveg bevitelre is. Emellett a head-up display-re is kitehetők a fontosabb infók. És a műszerfal, a virtual cockpit is digitális, a mérete ennek 12,3 col.
A navigáció a HERE-en alapul. Ez a régi emlékeim szerint még a Nokia navigációja volt, de aztán külön életre kelt. Itt már használja a forgalmi infókat az útvonal tervezéséhez. A hifi csúcsa a Bang & Olufsen Advanced Sound System.
Vezetési segédek
Az A6 vezetési segédek tömkelegét zsúfolta az A6-osba. A parkoló pilóta és a garázs pilóta helyettünk parkol vagy áll be a garázsba, akár kívülről, okostelefonról vezérelve. Ez a két funkció a Park Assist csomag része. Ezen kívül még két csomag van. A City Assist csomag része például az új kereszt forgalom asszisztens. A Tour Assist csomag például adaptív tempomatot tartalmaz, ami sávtartásra is képes.
Mild-hibrid technológia
Az új A6 minden motorja kap egy kis elektromos segítséget, ami nagyjából 0,7 liter üzemanyag megtakarítást jelent 100 km-en. A hajtás lényege, hogy az önindító és generátor villanymotorként is funkcionál, és 48 voltos lithium-ion akksiról táplálkozva besegít a hajtásba.
A motorok
A bevezetéskor az Audi egy benzines és egy dízel erőforrással kínálja az A6-ot. Mindkettő mild-hibrid rendszerrel van megtámogatva. A benzines motor 3.0 TFSI V6-os turbós 340 lóerős ( 250kW) és 5,1 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/h-t. A csúcs nyomatéka 500 Nm, a fogyasztás gyári adata pedig vegyes használatban 7,1 – 6,7 liter. 😊 A végsebesség 250 km/h-nél van korlátozva. A dízel motor a 3.0 TDI, ami 286 lóerőt (210 kW) és 620 Nm nyomatékot képes leadni. Itt 5,8 körüli átlagfogyasztást írnak a gyáriak. A benzines motorhoz 7 sebességes S-tronic, a dízelhez 8 sebességes tiptronic váltó társul. Mindkét változatot quattro összkerékhajtással szerelik.
Természetesen az új A6 is ott lesz márciusban a Genfi Autószalonon.