Benzines, gázos és elektromos? Skoda Vision X tanulmány

In bemutató
Skoda Vision X

A Skoda Genfben mutatja be a Skoda Vision X-et, ami benzin, gáz és elektromos hajtású, a károsanyag kibocsátása pedig 89 g/km.

A Skoda új tanulmánya három féle hajtást egyesít és a helyzettől függően az első, a hátsó vagy az összes kereket hajtja.

A belsőégésű motor (nem robbanó motor!) egy 1.5 literes TSI G-TEC négyhengeres turbós erőforrás CNG-s használatra fejlesztve. Gázzal hajtva 130 lóerőt (96 kW) és 250 Nm-es nyomatékot ad le a motor. Az egyik CNG tank a hátsó ülés alatt, egy pedig a hátsó tengely mögött található. A belsőégésű motor az első, az elektromotor pedig a hátsó kerekeket hajtja. A hátsó elektromos hajtás erős gyorsításkor vagy csúszós útviszonyok között aktiválódik. A Vision X tisztán elektromos módban összesen két km-t képes megtenni. Ezzel finoman szólva nem gurítottak túl nagyot. Illetve itt is megtalálható egy mild-hibrid megoldás – ahogy az új Audi A6-nál – vagyis hogy az önindító elektromotorként is funkcionál egy 48 voltos lithium-ion akkuból táplálkozva, a nyomatéka pedig 70 Nm.

 

Skoda Vision X

A hátsó kerekekre elvileg akár 1000 Nm -t is szabadíthat az elektromos motor. De mivel az autó gyorsulása 0-ról 100-ra 9,3 másodperc, így valószínűleg ez a teljesítmény csak néhány másodpercig állhat rendelkezésre. Érdekes még elgondolkodni azon, vajon hogy oldották meg, hogy a néhány másodpercre a hátsó kerékre szabaduló 1000 Nm ne legyen balesetveszélyes? A tanulmány hatótávja 650 km, de ez egy benzines vagy gázos autónak nem túl nagy dolog. A végsebesség pedig 200 km/h.

A sziluettet nézve a Vision X formailag nem lehet túl messze a Karoq-tól. Az autót Genfben láthatjuk élőben.

You may also read!

Zemplén Rally

Váratlan fordulat a Zemplén Ralin – videóval

Beszélgetés Dominik GT-vel - aki 2022 felfedezettje lett - a Therwoolin VIII. Zemplén Rally után. Túl vagy életed első Rally2-es

Read More...
baleset megelőzés

Így akadályoznák meg, hogy valaki ittasan üljön a teherautó volánja mögé

A közúti balesetek többsége általában mindig valamilyen emberi tényezőre vezethető vissza. Az Európai Unióban a jövőben még nagyobb hangsúlyt

Read More...
Logisztikai Évkönyv

Bemutatásra került a legújabb Logisztikai Évkönyv

November 30-án a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) évkönyvbemutató rendezvényén debütált a Logisztikai Évkönyv 2023. A kiadvány a hagyományokhoz híven

Read More...