A Hyundai bemutatta a teljesen elektromos Kona-t. A nagyobbik akkucsomaggal a Hyundai Kona Electric 204 lóerőt és 470 km-es hatótávot tud.
Az amúgy is pofás SUV-ot még egy picit átformálták a benzineshez képest. A kipufogónak nyoma sem maradt illetve picit javítottak az áramvonalasságon, lezárták a hűtőmaszkot. A töltő csatlakozóját az embléma mellé tették.
Az elektromos Kona kétféle teljesítmény szinttel érhető el. A gyengébbik változat 135 lóerős (99 kW), az erősebb pedig 204 lóerős (150 kW). A nyomatéka mindkettőnek 395 Nm, így a gyengébb verzió 9,3, az erősebb 7,6 másodperc alatt van százon, ami elég fickós érték, nagyjából az i3 kategóriája.
De ami a lényeg, a „long” verzió a 64 kWh-ás akksival elvileg akár 470 km-es hatótávot is tudhat, ez van az erősebb verzióban. A gyengébbikben 39,2 kWh-ás akkupack van, ami ott nagyjából 300 km-re elég. A végsebesség minden esetben 167 km/h.
A nagyobbik akksit 100 kW-os gyorstöltővel 54 perc alatt 80 százalékosra tölteni, otthoni sima töltővel viszont közel 10 órába telik a feltöltés. A kisebb akksit 6 óra 10 perc alatt fel lehet tölteni.
Belül az infotainment rendszer – ami 7, vagy opcionálisan akár 8 colos kijelzőről vezérelhető – része a navi, hifi és okostelefon integrációk: Apple CarPlay és Android Auto egyaránt. A biztonságot gyalogos érzékelős baleset megelőző rendszer, holttér figyelő, hátsó keresztforgalom figyelő, sávtartó asszisztens, éberség figyelő és sebesség korlát figyelmeztető szolgálja.
Az autót élőben a Genfi Autószalonon lehet majd megtekinteni.