A Volvo XC40 lett az Év autója 2018-ban

In hír

A Genfi Autószalon felvezetéseként kihirdették, hogy melyik új modell lett az Év autója 2018-ban.

A győztes a Volvo XC40 lett, a szabadidő-autót gyakorlatilag megszorítani sem tudták a riválisok. Harc csak a második helyért folyt, ez végül a Seat Ibizáé lett.

A szokásoknak megfelelően hét modell maradt versenyben a végső fináléra, a zsűri pontszámait hétfőn ismertették Genfben.

Ott volt a döntőben az Alfa Romeo első SUV-ja, a Stelvio, de ugyanígy három prémiumautó is eljutott a szavazás utolsó köréig: az Audi A8, a BMW 5-ös sorozat, és a Volvo XC40 is.

A kisautókat a Seat Ibiza és a Citroën C3 Aircross képviselte, kakukktojásnak meg ott volt a Kia Stinger, amely Európában kevésbé ismert modell, az újságírók által is kellemes meglepetésnek nevezett sporktupéval a hátsókerék-hajtású prémiumautóknak állítanának konkurenciát.

A győztes

XC40 az első Volvo, amely már az új fejlesztésű CMF platformra épül. Ezt a kis és kompakt méretű autók számára fejlesztették ki a kínai tulajdonossal, a Geelyvel közösen, később erre épül majd a teljes 40-es modellcsalád.
Belül nagyon hasonlít az XC40 az XC60-ra és az XC90-re, a 12,3 colos műszerfal digitális és konfigurálható, a 9 colos központi érintőképernyőt pedig itt is állítva építették be.
Számos ötletes megoldással javították a használhatóságot a svédek, az ülések alatt rekeszek várják az apró holmikat, a lábtérben pedig kihajtható kampók a zacskókat, az ajtózsebek extra nagyok a hangszórók áthelyezése miatt, a két első ülés között még egy kivehető szemetest is kialakítottak.
A mobiltelefonokat egy speciális, indukciós töltésre képes dobozba kell tenni, az Apple CarPlay és az Android Auto kapcsolódás is alapáron jár.

A kezdeti motorkínálat 1,5 literes háromhengeres és kétliteres, négyhengeres turbómotorokból áll 150-250 lóerőig.
Az olcsóbb változatok elöl hajtanak és manuális a váltójuk, az erősebb motorokhoz viszont széria a nyolcfokozatú automata váltó és a Haldex-rendszerű összkerékhajtás.

Forrás: origo.hu

You may also read!

485 kilométer a tisztán elektromos hajtású KIA e-Niro hatótávja

Kia e-Niro európai szabvány szerinti, vegyesüzemi hatótávja elérheti akár a 485 kilométert
A még 2018-ban az európai piacokon

Read More...

Az igazság a kopott gumiabroncsokról – Kopott gumi teszt


Vannak tanulmányok, amelyek fokozottan hangsúlyozzák a kopott abroncsok balesetveszélyességét, mielőbbi cseréjét, még más kutatások ennél jóval megengedőbbek,

Read More...
A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley mérnökök azon dolgoznak, hogy az új Continental GT sorozatot bővítsék egy nagy teljesítményű plug-in hibrid modellel. Így a márciusban bemutatott Bentayga mellett további hibriddel bővülne a környezetbarát luxuskínálat.

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu