Vettelé a Formula-1 Bahreini nagydíj – Most már tényleg elkezdődött 2018!

In sport
Formula-1 Bahreini nagydíj

Igaz két hete már megkezdődött a 2018-as idény az ausztrál nagydíjjal, de magunk között szólva azt a futamot érdemes inkább gyorsan elfelejteni a maga 5 előzésével. Azonban most vasárnap egy egész jó kis futamot láthattak azok, akik a Formula-1 Bahreini Nagydíj-at nézték délután.

Már a szombati időmérő után lehetett sejteni, hogy izgalmas vasárnap délutánunk lesz. Ferrari első sor, második sorban a két Mercedes. (amiből a gyakorlatban Hamilton öt rajthelyes büntetése miatt 3. és 9. hely lett.) Mögöttük pedig 1-1 Toro Rosso, Red Bull és Haas. Furcsa ezt így leírni, hiszen tavaly sem a Toro Rosso sem a Haas nem számított versenyképes alakulatnak, de idén meglepő módon nagyon feljöttek.

Rajt

A rajtnál Bottas megelőzte Raikkonent, Vettel azonban magabiztosan őrizte az első helyét. Komolyabb baleset nem történt, egyedül Perez pördült meg a Force Indiával. Hamilton a rajtnál nem tudott előre jönni, azonban Verstappen egész jól startolt.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A verseny további része

A futam első szakaszában izgalmas előzéseket láthattunk. Grosjean-Alonso-Hamilton és Verstappen került egy „vonatba”. Verstappen megelőzte Hamiltont, de sajnos a Schumacher kanyarban összeért Hamiltonnal, így defektet kapott. Ezt még majdnem megúszta, hiszen ugyanebben a körben virtuális safety car-os időszak következett Ricciardo kiesése miatt. Azonban mire a holland visszaért a defektes kerékkel a boxba, addigra az autója annyira károsodott, hogy néhány körrel később ki kellett állnia.

Visszatérve Ricciardora. Ezúttal az ő Red Bullja produkált furcsa dolgot. Az egyik kanyar után az autóban minden elsötétedett és leállt a motor, mintha csak áramszünet lett volna egy családi házban. Ez önmagában nem lenne érdekes, viszont szombaton az időmérő azzal kezdődött, hogy Verstappen autója az egyik kanyarban ráengedte a hajtásláncra az energia visszanyerő rendszer +150 lóerejét, amitől a holland beleállt a gumifalba.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A továbbiakban Hamilton egyre feljebb lopta magát. Különösebb gond nélkül ért fel a negyedik helyre. Ekkor következett az idén úgy tűnik menetrendszerű „boxbaki”. Ezúttal a Ferrarinál. Raikkonent valamiért idő előtt elengedték, így sajnos elütötte a hátsókerekén dolgozó szerelőt. Ráadásul az egyik kereke ki sem lett cserélve, így a csapat utasítására néhány méter megtétele után megállt. Ezután visszatolták a garázsba, viszont az időveszteség miatt már nem volt értelme folytatnia.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

Mindeközben Pierre Gasly egy jót autózott a negyedik helyen, és senkitől nem zavartatva robogott a Toro Rosso Honda együttműködés sikerét hirdetve.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A futam vége felé egy izgalmas taktikai csata bontakozott ki Vettel és a mögötte autózó két Mercedes között. A két Mercedes folyamatosan zárkózott fel a németre, igaz Hamilton komoly lemaradásban volt. Közben Vettelnek ki kellett volna állnia friss gumikért, hiszen az eredeti stratégiája ez volt. Viszont mögötte a két Mercedes nem feltétlenül volt rászorulva erre a keményebb keverékű gumik miatt. A Ferrari végül úgy döntött, hogy kint hagyja Vettelt, aki így 38 kört tett meg szuper lágy keveréken. Az utolsó körökben Bottas intenzíven támadta, de végül sikertelenül. Így a befutó Vettel-Bottas-Hamilton lett.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

Érdekes kérdések

Ezúttal sem maradhat ki a már-már szokásos elmélkedés a futam utáni cikkünkből. Ezúttal a Mercedes „partymode” az egyik alany. Hiszen főleg az elmúlt időszakban többször lehetett hallani, hogy a Mercedesnek van egy csodamódja, amit ha bekapcsol, tutira megnyeri az időmérőt, vagy éppen ha futam közben csatázni kell, akkor is be tudja vetni. Az jó kérdés, hogy létezik-e egyáltalán, vagy sem, és az is kérdéses, hogy mennyit tud. Azonban ha nem létezik, akkor elég kellemetlen az, hogy Ausztráliában Hamilton mindenkit leiskolázott az időmérőn. Viszont felmerül a kérdés, hogy ha létezik, akkor mi volt ezzel a móddal a futamon? Hiszen Hamilton csak vonatozott az ausztrál nagydíjon Vettel mögött. És ha valóban létezik, akkor mi volt most Bahreinben? Az időmérőn simán kikaptak a Ferraritól. Ha létezik a mód, akkor az azt is jelenti, hogy nélküle értelemszerűen még jobban kikaptak volna a bahreini időmérőn. Ez viszont felveti a kérdést, hogy ha ez a bizonyos csodamód, amit sokan be akarnak tiltani, ha létezik és a jövőben nem lesz, akkor lehet, hogy látunk majd olyat, hogy az időmérőn a Mercedesek „csak” a harmadik vagy a negyedik sorba kvalifikálják magukat? Na meg, ha létezik ez a mód, akkor hogy-hogy DRS-sel sem tudta lenyomni Bottas Vettelt az utolsó körökben? Pedig volt jó pár DRS zóna, amiben nyithatta a hátsószárnyát. Remélem tudott követni a kedves olvasó (:

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A másik érdekes kérdés, hogy mennyire érte meg a McLarennek Renault-ra váltani? Igaz, hogy Alonso beért a hetedik helyre, Stoffel Vandoorne pedig a nyolcadikra, csak éppen beárnyékolja az egészet az, hogy Pierre Gasly a Honda motoros Toro Rossoval stabilan futott be a negyedik helyre. Egy olyan pályán, ahol nem igazán meghatározó az aerodinamika. Ha az lenne, akkor lehetne mondani, hogy biztos valami leszivárgott Red Bull technika áll a háttérben, amit Adrian Newey agyalt ki. Azonban itt jó eséllyel arról van szó, hogy idén nem olyan csapnivaló a Honda. Az viszont ciki, ha a McLaren pont akkor ejtette a Hondát, mikor az magára talált, na meg az is, ha nem is kizárólag a Hondán múlt a McLaren gyengélkedése az elmúlt szezonokban. Ezt egyelőre kár találgatni, de a következő futamokon ki fog derülni.

A következő futamig pedig nem is kell már sokat várni, hiszen ezúttal nincs szabad hétvége a mezőny számára. A hétvégén már Sanghajban fogják róni a köröket!

A futam végeredménye:

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

Képek forrása: latimages.com, f1.com, racefans.net

You may also read!

Skoda SUV Kínának

Skoda SUV Kínának – ilyen lett

Bemutatták élőben az új Skoda SUv-ot, amit Kínának szánnak. A neve Skoda Kamiq és a Pekingi Cseh Nagykövetségen

Read More...

Kitűnő eredményekről számolt be a Volvo

Növelte forgalmát és nyereségét az első negyedévben a teherautókat, autóbuszokat és építőipari gépeket gyártó svéd AB Volvo járműipari

Read More...

Milliárdos fejlesztésbe kezdett a Volkswagen Kínában

Helyi partnerekkel együtt 2022-ig 15 milliárd eurót fordít a Volkswagen járműtechnológiai beruházásokra Kínában
A Volkswagen Pekingben mutatja be helyi

Read More...

Mobile Sliding Menu