KIA Rio 1,4 MPI teszt – Sportos, fiatalos, takarékos

In teszt
KIA Rio 1.4 MPI teszt

A KIA Rio célközönsége egyértelműen a fiatal, vagy fiatalos autósok. Mi tesztelésre egy 1,4 literes szívó benzines példányt kaptunk 6 sebességes kézi váltóval és igen mutatós Signal Red piros fényezéssel.

Fiatalos és sportos a külcsín

KIA Rio 1.4 MPI teszt

Kívülről a kis KIA Rio igazán kedves a szemnek, nagyon jól sikerült a dizájnja. Elölről az egyen tigrismaszk fogad, aminek érdekessége, hogy a fenti szekcióban sima és burkolt, mint egy elektromos autón. Pedig csak benzines és dízel változata van. A lenti harcsaszáj a szélén a kerek ködlámpákkal, az alsó finom kis szpoiler és a széleken felhúzott szemek markáns, sportos arcot adnak a Rionak.

 

KIA Rio 1.4 MPI teszt

 

Oldalról már kicsit egyszerűbb a kép. Picit domborított egyenes vonalak vezetik a szemet az enyhe sárvédő domborítások között. A gömbölyded, mégis nyújtott sziluettnek jót tesz a kis tetőszpoiler.

 

KIA Rio 1.4 MPI teszt

 

A hátulja se néz ki rosszul, de inkább egyedi. A csomagtartó alsó íve a szélvédő aljával harmonizál. A lámpák formáján picit még dolgozhattak volna, de összességében jól mutat.

 

Üljünk be!

KIA Rio 1.4 MPI teszt

Beülve az ülés egyből kényelmes és jó az oldaltartása. A kormánynak mind a külseje, mind a fogása nagyon jó. Igazán igényes munka. A műszerfal is jól néz ki, de 2018 -ban (na jó, 2017-ben jelent meg) már picit többet várnánk. Az biztos, hogy könnyen átlátható.

 

KIA Rio 1.4 MPI teszt

 

A szellőzőrostélyok dizájnja sem egy nagy durranás, középen pedig az extra érintőképernyő helyén egy néhány évtizede nagy mennyiségben a raktárban felejtett és most újra megtalált egység figyel. Hát ez az „infotainment” nagyon csúnya.

Szerettük az ülésfűtést és a kormányfűtést is, ami – valljuk be őszintén – ebben a kategóriában még mindig nem általános, itt a komfort csomag része.

 

KIA Rio 1.4 MPI teszt

 

A hátsó ülésre magam mögé (193 cm) ülve a térdem pont elfért és a fejemnek is csak pár centi kellett volna a kényelmes tartáshoz. A csomagtér a maga 330 literével kategóriájában jó érték, kialakításának köszönhetően pedig jól pakolható.

 

Felszereltség

A tesztautó EX Limited felszereltségű volt Komfort csomaggal. Az EX Limited felszereltség tartalmaz többek között 6 légzsákot, ABS-t, ESC-t (menetstabilizáció) és visszagurulásgátlót, keréknyomás ellenőrzést és autonóm vészfékrendszert. Volt még benne kanyarfényszóró, tolatóradar, bőr kormány és tempomat. A Komfort csomag része pedig a fűthető ülés és kormány, automata klíma és középkonzol könyöktámasszal és USB töltővel. Tehát ez egy nagyon jól felszerelt autó, ráadásul nem is rugaszkodik le annyira az alapkivitel árától. Az 1,25 literes abszolút alap KIA Rio (LX) akciósan 3.299.000 forint. Ez az 1,4 MPI Ex Limited akciósan 4.279.000 forint, ehhez jön még a Komfort csomag 150.000 -ért. Tehát a tesztautó 4.429.000 forint volt.

 

Induljunk!

A kis négyhengeres szívó benzines motor nagyon szépen jár. Az autóban lévő start-stop rendszer ahogy tette a dolgát, sokszor csak a fordulatszámmérőre pillantva tudtam megállapítani, jár-e a motor. Ilyet egy háromhengeres motor még nem nagyon tud. A 100 lóerő nem túl sok, de a viszonylag könnyű kasznival még elég is lehet. A pedálok nagyon finomak, minden precíz, jól kezelhető. Ki kell emelni a váltót, ami rövid utón könnyen jár, pontos, igazán jó szerkezet. Ahogy elindulunk, egyből érződik, hogy már alacsony fordulaton jól mozgatja az autót az 1,4-es erőforrás, dízelesen korán fel lehet váltani. De ahogy forgatjuk, fönt várnánk, hogy jobban meginduljon, de ez sajnos elmarad. Fönt nincs semmi tűzijáték, kicsit kelletlenül pörög 5000 fölé, gondolom ezt az Euro 6 teszi.

Viszont ami az autó egyik erőssége, az a futómű. A Rio elég alacsony építésű, lent van a súlypontja és feszes a futóműve. Szándékosan nem írtam keményet, mert a bukkanókat elég jól elnyeli, tehát nem kényelmetlen, de kanyarba nagyon be lehet tenni. Akár még Dobogókő hőse is lehetne, ha nem egy villanyszervó lenne benne. De így, minden visszajelzés nélkül nem túl élvezetes a kanyarodás vele, bár nagyon stabil az autó, ami fokozza a biztonságot.

A fogyasztásáról azt tudom mondani, hogy 7 liter fölé nem lehet vinni. A 7 literes fogyasztást városban, gyorsulgatva mértük. Tehát a gyári városi 6,3-as adat szerintem hozható. A Rio-ról itt írtunk korábban.

 

KIA Rio 1.4 MPI teszt

 

Összegzés

 

A KIA Rio szerintem egy nagyon összeszedett kisautó. Kényelmes, jó fogyasztású stabil, biztonságos jármű. A külseje pedig annyira eltalált, hogy mindig örömet fog szerezni közeledő gazdájának. Ár/érték arányban is igazán meggyőző, az itt is alap 7 év garancia pedig igazán megnyugtató.

You may also read!

Elmúlt a VW botrány hatása

Hol van már a dízelbotrány?
Az autóeladási adatok azt mutatják, hogy a Volkswagen emissziós botrányának hatása elmúlt, a

Read More...
Hyundai Sonata Prototípus napelemmel a tetején

Hyundai Sonata Prototípus napelemmel a tetején

A következő generációs Hyundai Sonata prototípusát már tesztelik a dél-koreai utakon. Bár ez magában is hír, a meglesett

Read More...
Peugeot 5008 lett a legjobb vontató

A Peugeot 5008 lett a legjobb vontató

A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat

Read More...

Mobile Sliding Menu

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény növelése érdekében. További információkat itt találhat. Elfogadom, Nem fogadom el
420