Mazda 6 2.0 CD használtteszt – kitűnő állapot 12 évesen

In teszt
Mazda 6 2.0 CD használtteszt

A Mazda 6 2002-ben váltotta a 626-ost, ami finoman szólva nem volt egy vérpezsdítő modell. A Mazda 6 már akkor is rendkívül jól fogyott, nagyon népszerű autó volt és még most is szerethető. Az autó dizájnja még ma is friss formát eredményez. 2005-ben jött a facelift, mi már egy ilyen autót próbálhattunk.

 

Tekintsék meg a részletes teszt videót! És ha tetszett, iratkozzanak fel a YouTube csatornánkra a végén az Autósajtó logóra kattintva!

 

 

 

A forma

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Erre az autóra még ma is jó ránézni. Kellemes a hagyományos autó forma, vidám, még nem túl morcos a hűtőmaszk és a lámpák. A mai autókkal összehasonlítva elképesztően kicsi a hűtőrács az autó méretéhez és teljesítményéhez képest. Ma már egy majdnem 150 lóerős szedánnak sokkal nagyobb külsőségeket kerítenek. A szépen elhúzott csepp alakú szem viszont nem kicsi és feldobja az autó elejét. Az alsó szekció inkább semleges.

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Oldalról a hagyományos autó forma kedves a szemnek, jó formájúak a sárvédő domborítások, áramvonalas a sziluett.

 

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

A hátulja akkoriban nagyot szólt az Angle eye formátumú lámpákkal, ma már inkább elcsépelt, picit bazári. Azért javít az elbíráláson, hogy ez legalább gyári. Akkoriban a Lexus tolta ezt a dizájnt.

 

Üljünk be

 

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Bent kényelmes ülések, de sötét műszerfal fogad. Szerencsére a tetőkárpit világosszürke.

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

A műszerfal órái jó nagy méretűek, sportosak, a kormány fogása kellemes. Egyébként a kormányról szabályozhatjuk a Bose!! hifit és a tempomatot is. A vezető ülés ráadásul elektromos és memóriás. Érzésre minden úgy klattyan, mint 12 éve klattyanhatott. A négy villanyablak és az elektromos, fűthető tükör már akkor is alap volt ebben a kategóriában. Viszont a hifi és a digit klíma kezelőfelülete nagyon igényes, menet közben is könnyen kezelhető. A műszerfal borítása puha műanyag, érzetre igényes.

 

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Sajnos a vezetőoldali ülés bőrén van egy pici szakadás, ezt majd érdemes lenne megcsináltatni. Viszont a bőr kormány és a váltógomb szép állapotú. Smink tükör mindkét oldalon van a napellenzőben, tehát a hölgy sofőrökre is gondoltak.

 

Helykínálat

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Ahogy már írtam, elől kényelmesen, jól elférek.

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Hátra beülve a 193 centimmel a fejem éri a tetőt, gondolom, olyan 185 cm-ig kényelmes lehet. Viszont magam mögé beülve a térdemnek még bőven van hely. A csomagtér is jó nagy, bőven lehet pakolni. Biztos elfér egy család csomagja nyaraláskor.

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

 

Induljunk

Ahogy gyújtást adok, sok kis ellenőrző lámpa gyullad fel. Van itt DPF, DSC, sok légzsák, miegymás. Indítsuk be a 2.0 literes dízelt. Picit kemény a járása. Nem zavaró, de ültem már finomabb dízelben is. Viszont gázadásra kisimul a járása és a hangja is. A hat sebességes kézi váltó könnyen kapcsolható, a kuplung is hibátlan. Tolatáskor jól jön a tolatóradar. Persze, kíváncsi vagyok, mit tud a 143 lóerős dízel?

Mazda 6 2.0 CD használtteszt

 

Kettesben lepadlózom, aztán hamar el is kell vennem a gázt, mert a kipörgésgátló küzd a 360 Nm és az első kerekek kapcsolatával…. Erőben nincs hiány, az biztos, szépen mozgatja az 1560 kg-ot. És milyen pontos a kormány, finom a futómű. A fék is jól adagolható, szépen megfogja az autót. Menet közbeni érzetet tekintve az „újszerű” szó jut az eszembe. Ez egy nagyon precíz, kellően erős és kényelmes autó. Ej, hát ezt Japánban nagyon jól megcsinálták! Úgy tudom, hogy tavaly hozták be Németországból, valószínűleg ez érződik a futóművön is, hiszen ott effektíve nincsenek rossz utak. Autópálya tempónál sincs komoly szélzaj és nem fogy el az erő. Itt aztán igazán hasznos a hatodik sebesség. Állítólag 180 km/h-val is kényelmesen utazik, bár ezt már csak kevés helyen lehet kihasználni.

A fogyasztás

Városban a fogyasztás 9-10 liter körül alakul, országúton jóval lejjebb megy.

Összességében szerintem ez egy jó autó, a 196.000 km úgy látszik gondos gazdánál telhetett, megbecsült helye volt az autónak. Menet közben padlózva sem láttam füstöt a tükörben. Alá nézve egy pici rozsdát láttam egy-két helyen, de a mazdás rettenet nincs jelen. Azt gondolom, hogy aki szeret gazdaságosan, tempósan, akár a családjával utazni, annak ez egy ideális autó. Persze, a majdnem 200.000 km futás teljesítményű turbódízel autóknál felléphető költségeket bele kell kalkulálni.

 

És ez az autó most eladó, íme a link. Ha valaki szeret kényelmesen, dinamikusan és gazdaságosan utazni akár családdal, annak ez jó választás lehet.

You may also read!

Elmúlt a VW botrány hatása

Hol van már a dízelbotrány?
Az autóeladási adatok azt mutatják, hogy a Volkswagen emissziós botrányának hatása elmúlt, a

Read More...
Hyundai Sonata Prototípus napelemmel a tetején

Hyundai Sonata Prototípus napelemmel a tetején

A következő generációs Hyundai Sonata prototípusát már tesztelik a dél-koreai utakon. Bár ez magában is hír, a meglesett

Read More...
Peugeot 5008 lett a legjobb vontató

A Peugeot 5008 lett a legjobb vontató

A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat

Read More...

Mobile Sliding Menu

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény növelése érdekében. További információkat itt találhat. Elfogadom, Nem fogadom el
484