Ricciardo győzött Kínában! – Forma-1 Kínai nagydíj összefoglaló

In sport
Forma-1 Kínai nagydíj

Hétvégén rendezték az idei Forma-1-es szezon harmadik futamát. A helyszín ezúttal Kína volt, azon belül is Shanghaj. Az időmérőn ismét Ferrari első sor született. Viszont, aki sima Ferrari 1-2-t várt, bizony nagyon nagyot csalódott, de ne szaladjunk ennyire előre.

Bahrein óta mintha eltűnt volna a Mercedesből a legendás „party mode”. Ezt az érzést a Kínai nagydíj időmérője is erősítette, hiszen a Mercedesnek nem csak a színe, hanem a teljesítménye is szürke volt. Persze ez nézőpont kérdése, hiszen egy időmérőn nem rossz a 3. és a 4. hely. Viszont, más a helyzet, nézőpont ide vagy oda, ha a Mercedesről beszélünk, ami 2012 óta mindig megszerezte a pole pozíciót Kínában. A Red Bull a harmadik sort bérelte ki, ami szép teljesítmény a bikás autóktól, hiszen Kína meglehetősen igényli a motorerőt, ami mint tudjuk a Renaultnak nem igazán van. Ráadásul Ricciardo autója elfüstölt az utolsó teszten, ami után kérdéses volt az is, hogy sikerül-e egyáltalán helyrekalapálni az időmérőre.

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

Rajt

A rajtnál Bottas sikeresen megelőzte Raikkonent, akinek ezúttal sem sikerült túl jól a futam kezdete. Bottas után Verstappen is elment a finn mellett, aki ezenfelül még Hamiltont is megkapta magamögé a futam első szakaszában, nehogy unatkozzon. Innentől kezdve eget rengető csatát nem láttunk az első kiállásokig.

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

A futam középső része

Az első kiállás megkavarta az élen haladók sorrendjét. Vettel később jött ki, mint Bottas, így a Mercedes finnje sikeresen átugrotta. Raikkonen viszont nem állt ki a boxba a többiekkel, így ő állt az élre.

Persze az elfogyó gumikon Raikkonen nem tudott túl sokáig az élen maradni. Bottas és Vettel utolérte és meg is előzte. A két finn csatáját majdnem sikerült kihasználnia Vettelnek, de Bottasnak sikerült előtte maradnia, Vettel támadásai ellenére.

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

…és ekkor jött a 31. kör!

A Toro Rosso két pilótája Pierre Gasly és Brendon Hartley összeakadt a 14-es kanyarban. Gasly próbált elmenni csapattársa mellett, ám Hartley rázárta az ajtót, mint később kiderült szabályosan. A balesetből visszamaradt törmelék miatt azonban nem sokkal később bejött a biztonsági autó. Viszont Bottas és Vettel szempontjából meglehetősen szerencsétlenül, mivel utánuk hajtott a pályára, így ők már nem tudtak kiállni a boxba, kihasználva a biztonsági autós fázist.

A kínálkozó lehetőséget a két Red Bull és Raikkonen használta ki talán a legjobban. Az újraindítás után meg is kezdték a nagy vágtát. Ricciardo az ötödik helyről kilőve megelőzte Raikkonent, majd Hamiltont, Vettelt és Bottast is. Ezzel az első helyen találta magát. Csapattársa ugyanezt próbálta meg, azonban mikor Vettellel csatázott, összeakadt a némettel. Vettel emiatt a 7. helyre esett vissza. Verstappen végül az ötödik lett, ám Vettel megpörgetéséért kapott utólag 10 másodperc büntetést, így hetedik lett. Vettelt amolyan „szegény embert még az ág is húzza” alapon még Alonso is megelőzte, aki így végül a 6. lett.

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

A verseny utolsó szakasza

A verseny utolsó szakaszában Ricciardo magabiztosan őrizte az első helyet. Különösebb izgalmat a két finn csatája hozott a második helyért. Azonban Raikkonennek nem sikerült megelőznie honfitársát. Így végül a Ferrari finnje kénytelen volt megelégedni a harmadik hellyel. Tehát Ricciardo, Bottas, Raikkonen lett végül dobogós. Az ausztrál így megszerezte idei első győzelmét. Amit kissé beárnyékol az, hogy a biztonsági autós kavarás nélkül nem jött volna össze. Mondjuk, még akkor sem ha Bottas és Vettel is tudott volna kereket cserélni a biztonsági autós fázis alatt, de ez utólag mindegy.

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

Érdekes kérdések

A Bahreini nagydíj után már foglalkoztunk a kérdéssel, hogy mi lett a Mercedes időmérős fölényével. Ha van „party mode” ha nincs, az biztos, hogy valami nem igazán stimmel a németek háza táján. Idén már nincs az az időmérős dominancia, ami tavaly még meg volt. Ráadásul az sincs már meg, ami ugyan már tavaly is kezdett fogyni, de még nyomokban jelen volt. Mégpedig az a magabiztos fölény, ami éveken át jellemezte a Mercedest. Tavaly akármennyire vezette sokáig a vb-t Vettel, mindig ott lógott a levegőben az, amikor a Mercedessel csatázott, hogy vajon fel volt-e tekerve a Mercedes. Ha valakihez közelített egy Mercedes, az tudhatta, hogy meg lesz előzve, ha közbe nem jön valami. Tavaly akárhányadik helyről is indult Hamilton, szinte biztos volt, hogy a dobogó harmadik helye legalább meg lesz neki. Ez idén mintha nem lenne. Ráadásul olyan pályán sem volt Mercedes fölény, mint Kínában, ahol sokat számít a motorerő. Ugyan Hamilton összetettben a második, de ez inkább múlt az ellenfelei botladozásain, mint rajta. Így felmerül a kérdés, hogy előfordulhat-e az, hogy idén tényleg véget ért a Mercedes dominanciája?

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

A másik érdekes kérdés Verstappen. Nagy tehetség, jó autóval, de valahogy csak nem akar összeállni a dolog. Hol a motor füstöl el, hol ő csinál valami ostobaságot. Lehetne hosszasan ragozni, lehetne érveket hozni ellene és mellette is. A kérdést azonban válaszolja meg mindenki saját maga: elég-e önmagában a tehetség ahhoz, hogy valaki jó pilóta legyen?  

Végül, de nem utolsó sorban két érdekesség. A Haas kezdeti jó szereplése kapcsán sokan felvetették, hogy szükséges lenne egy vizsgálat, hogy minden rendben van-e a Haas és a Ferrari közötti együttműködéssel. Ez a vita lecsendesült, mert visszaesett a Haas. Viszont ezzel az vetődik fel, hogy csak addig zavaró egy gyanús együttműködés, amíg valakinek látványos vélt vagy valós előnye van belőle? Másrészt az is felvetődik, hogy mi van a Haasal? Magnussen 10. lett, Grosjean 17., mindezt úgy, hogy semmit nem lehetet róluk hallani a futamon.

Száz szónak is egy a vége, érdekes futamot láthatott az, aki vasárnap reggel a Forma-1-et választotta. Sok dolognak kell még tisztázódnia az idény további részében. Az viszont pozitívum, hogy idén nem emelkedik ki úgy a Mercedes, mint korábban. Az persze kérdés, hogy mennyire lett Ferrari dominancia, de elnézve Vettel és Bottas csatáját, na meg Raikkonen és Bottas csatáját, ilyenről sem lehet beszélni. Ami pedig szintén bíztató egy izgalmas szezon szempontjából, hogy egy kis kavarás és máris Red Bull győzelem születik. Ami azt jelzi, hogy a Red Bull sincs vészes lemaradásban.

 

Forma-1 Kínai nagydíj

 

A bajnokság Április 29.-én folytatódik Azerbajdzsánban!

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: