LADA Vesta SW Cross teszt – az ideális telekjáró

In teszt
LADA Vesta SW Cross teszt

A LADA Vesta kombi és SW Cross magyarországi bemutatója márciusban volt, erről itt írtunk korábban. Mi most az SW Crosst tesztelhettük. Az nem volt kérdés, a dizájn remek. De vajon sikerült-e javítani a keleties megoldásokon?

 

Amikor a Vesta SW Crosst fotókon láttam, egyből nagyon tetszett. Steve Mattin már a szedánnal is nagyot alkotott, de a kombi még jobban sikerült. Az SW Cross, az emelt magasságú körbe műanyagozott változat pedig egyenesen remek külsejű lett. Élőben a bemutatón még pofásabb volt.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

Most pedig, mikor elhozhattam tesztelésre, igazán jó volt ránézni. És nemcsak nekem. A Vesta SW Crosst megnézik az utcán. Nem is kicsit. A kombiságot nagyon jól sikerült abszolválni. Nem csak odabiggyesztettek egy puttonyt, hanem nagyon szépek a vonalai. Az X design maradt mindenhol uralkodó és jól áll neki.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

És, bár takarékossági okokból a hátsó lámpa megegyezik a szedánéval, nem tűnik bénának, nagyon beleillik az összképbe. Az alsó, kőfelverődéstől védő műanyag általában minden kombinak jól szokott állni, de például a hátsó lökhárító dizájnja és a dupla kipufogóvég kifejezetten sportosnak hatnak. Az SW Crossra minden szögből jó ránézni.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

 

És ki ne maradjon a 17-es alufelni. Ez tényleg felteszi a pontot a dizájn íjére! Igazán igényes, szép darab lett.

 

Üljünk be

Az autóba beülve azt látom, hogy nem sok minden változott a szedánhoz képest. Ez akár még jó is lehetne. De azért annyira nem az. A remek külső után az ember bent is többet várna. Nem volt már pénz egy olyan szintű belső dizájnerre, mint amilyen Steve Mattin a külső tekintetében?

 

LADA Vesta SW Cross teszt

 

Sajnos az óracsoport a narancssárga-fehér-fekete színkombinációval, a nem túl szép fontokkal és az elég csúnya mutatókkal nem vonzza a szemet. A régi alfás cső műszerfal dizájn jó lenne, csak például én a hőfokmérő számait már nem látom, mert a karima eltakarja.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

A szellőzőrostélyok formája még elmegy, a klíma kezelőfelülete is ebbe a kategóriába tartozik.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

Ahogy a szedánnál is kiemeltük, a tolatókamera képe egy kategóriával feljebb is megállná a helyét. De például az ablakemelő kapcsolók kezelése belehasít az ujjba. Ezt egy hölgy már nehezen használná.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

Sajnos a kedvenc űrhajós dekor betétem megmaradt. Az illesztési hézag pedig kb. 0,5 cm. A kormány valamilyen műanyag és habszivacs keverékével lehet borítva, elég rossz megfogni. Az ülés kényelmes lenne, de az állíthatatlan dőlésszögű fejtámla miatt nem tudom természetesen tartani a fejem, kicsit mindig előre kell billenteni, amitől a nyakam elfárad. 

Amúgy a multi kormány jól teszi a dolgát és jól is néz ki. A váltó jól kapcsolható, mondjuk nem egy Honda váltó. A hifi nem szól túl szépen és csak bluetooth-al lehet rá csatlakozni vagy SD kártyát lehet beletenni. Bár van USB töltő, de az nem csatlakozó, csak töltő. Sok ilyen kategóriájú autóban már megcsinálják azt, ha rádugom USB-re a telefonomat, már játssza is a zenét róla. Az itt is klassz lenne! A navigációt végül is megfejtettük. És bár először oroszul fogadott minket, könnyen át lehet állítani.

A klíma viszont remek, nagyon gyorsan lehűti az autót. Viszont a beltérben uralkodó kellemetlen szagot nem tudtam megszokni.

 

LADA Vesta SW Cross teszt LADA Vesta SW Cross teszt LADA Vesta SW Cross teszt LADA Vesta SW Cross teszt LADA Vesta SW Cross teszt

A csomagtér lehajtott hátsó ülésekkel 825 liter, ami nem bődületesen nagy, de jól lehet bele pakolni. Alul még több kivehető rekesz is van. Ezek eltávolításával pedig a csomagtér padlója még lejjebb kerül. Tényleg elég praktikus.

 

Induljunk

Ahogy beindítom, halkan szól az 1.6-os szívó benzines. Ez ma már egyre ritkább, de nyilván olcsóbb, mint egy kisebb turbóst fejleszteni. 105 lóerő és 148 Nm nyomaték nem túl sok és ez érződik is a Vestán. Normál használatban jól viselkedik, nincs is vele gond. Korán fel lehet váltogatni, szépen viszi a kasznit. De már előzésnél, vagy ha mondjuk kikanyarodáskor hirtelen meg kéne indulni, nem túlságosan partner a Vesta. Kelletlenül pörög fel és magasabb fordulaton sem húz. Itt látszik, hogy az SW Cross kb. 150 kg-mal nehezebb a szedánnál. Erre Oroszországban az 1.8-as, 122 lóerős motor megoldást jelent. Csakhogy az nem teljesíti az európai normákat. Viszont Oroszországban nagyon viszik.

 

LADA Vesta SW Cross teszt

A futómű ötös

A futóművet tekintve azt vártam, hogy vagy billegősebb lesz a szedánnál, pedig már az is billeget kicsit, vagy nagyon kemény lesz, hiszen az emelésnek ezek lehetnek a hozadékai. Mivel a súlypont feljebb kerül, vagy keményebbre hangolják a futóművet és akkor nem billeg, de üt, mint a szekér bukkanón. Vagy kényelmesre hagyják, de akkor kanyarban billegni fog. Ezzel a prekoncepcióval indultam el a Vesta SW Cross-szal, de nagyon kellemesen csalódtam. Ugyanis egyáltalán nem billeg a kanyarban, még annyira sem, mint emlékeim szerint a szedán billegett. De bukkanókon sem kényelmetlen, jól kiegyenlíti az egyenletlenségeket. Kifejezetten ügyes lett a futóműve. Ahogy később a márkaképviselettől megtudtam: „Az SW Cross esetében az első futómű megerősítésre került, új rúgóstagot és lengéscsillapítót kapott. A hátsó futóműnél hasonló újításokat hajtottak végre és a korábbi dobféket tárcsafékre cserélték.” Ez tehát a magyarázat arra, hogy ilyen jó közelekdni az Sw Cross-szal. Érdekes még, hogy az elektromos szervókormány nem olyan döglött, mint az elektromos szervók általában lenni szoktak, ad némi visszajelzést.

 

Irány a telek

 

És hogy stílusosan kezeljük a Vesta Sw Crosst, bedobáltuk hátra a gereblyét, ásót, lapátot, és elmentünk vele a telekre kicsit dolgozni. Mikor pedig indultunk volna haza, összesereglett a telekszomszédság. És csak kérdeztek, nézegették:

  • De hát befér a kisujjam az illesztésbe – mondtam.
  • Nem baj! És nem ért le az alja fölfelé?
  • Hát az biztos nem. De kényelmetlen a fejtámla.
  • Mindegy, én úgyis alacsonyabb vagyok. És vannak benne extrák?
  • Azok aztán vannak…

 

Úgy látszik, ezt az autót nem autós újságírók fogják venni. De hogy a szomszédok egyből szerették, az nagyon látszott.

 

Szumma

 

Összeségében tetszett a LADA Vesta Sw Cross. A dizájn és a futómű erősen felfelé húzza az osztályzatot. A belső kicsit lefelé kerekít. Bár ott minden hiba kis ráfordítással javítható lenne. Pali kollégám pedig az orosz sajtóból úgy értesült, állítólag havonta módosítják a gyártósort, javítva a minőséget. Ami még lefelé húz, az az autó ára. A tesztautó a hátsó ülésfűtéssel, tempomattal, 17-es alufelnivel és miegymással 4,5 millió forintba kerül. A KIA Cee’d kombi 4,45 milliótól indul, a Suzuki SX4 S-Cross 5 milliótól elérhető, a Skoda Rapid Spaceback pedig 4,27 milliótól indul. Ahogy Pali barátom a videóban meg is jegyzi, tetszik a Vesta SW Cross, jó autó is, de 4,5 millióért lehet, hogy mást venne. Viszont, ha a visszajelzéseket komolyan veszik és javítják a hibákat, esetleg kijön egy-két újabb motorváltozat, igen ígéretes jövő állhat a Vesta előtt Európában, mert a nagyja rendben van. De így is jól fogy. Oroszországban pedig a 2018-ra piacvezető lett a Vesta, megelőzve az évekig előtte járó Kia Riót és Hyundai Solarist. A versenyben még ott van a VW Polo is, de az orosz piacon az ár versenyben a Vesta felé lejt a hazai pálya.

 

A LADA Vestával kapcsolatos eddigi cikkeink:

 

Teszteltük a LADA Vestát

Csinos a LADA Vesta SW és SW Cross – irány a telek!

A kocka el van vetve! Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

You may also read!

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Magyarországon is bemutatták „A Híd” című skandináv bűnügyi sorozatot. Saga Norén (Sofia Helin) nyomozó Porsche 911 S sportkocsiját

Read More...
BMW 8 Coupe

BMW 8 Coupe – az autópályák elegáns királya

Bemutatjozott a BMW luxus kupéja, a BMW 8 Coupe. A fantasztikus megjelenésű két ajtós mind vezetési élményben, mind

Read More...

Enyhén nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban

Mérsékelt növekedés májusban
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) adatai szerint májusban 1 millió 398 ezer 913 új autót

Read More...

Mobile Sliding Menu