Kényelem és remek külső – Európába jön a Citroen C5 Aircross

In bemutató
jön a Citroen C5 Aircross

2018 végén Európába jön a Citroen C5 Aircross, a francia gyártó SUV-ja. Az autó a „Design, kényelem és variálhatóság” jegyében készült. Modern, extravagáns dizájn, 130 és 180 lóerő közötti motorok. Nagyon jól hangzik. Kérdés, hogy mennyibe fog kerülni?

 

 jön a Citroen C5 Aircross
 

 

A külső

A C5 Aircross a C3 Aircross nagytestvére. Az autó 4,5 méter hosszú és igazán jó ránézni. Elölről is a C3 Aircross dizájnnyelvét beszéli, de annál sokkal komolyabb, elegánsabb külsejű.

 

 jön a Citroen C5 Aircross

Oldalról egyszerre robosztus, sportos és tekintélyes. Ez már nem megosztó forma, mégis elég egyedi. Az oldalsó airbumpok visszafogottak, a krómozott ablakkeret, a szépen ívelt tetősín vagy a sárvédődomborítások mind finom részletmegoldások.

 

 jön a Citroen C5 Aircross
Copyright William Crozes @ Continental Productions

A hátulja is remekül sikerült. Tényleg picit olyan, mintha a C3 Aircross beért, felnőtt volna. Azért itt igen kellemesen néznek ki a lapos kipufogó végek vagy az oldalsó levegő terelő nyílások.

 

 jön a Citroen C5 Aircross

 

A belső

A belső a képeket nézve igazán hívogató. A mostanában próbált Citroenek alapján a kényelmességben nincs okunk kételkedni. Ahogy azt mostanában a gyáriak hangsúlyozták, ismét a komfortosságot helyezik az első helyre. És ez így is van jól. Mondhatni: Na végre! Hiszen a BMW gyártson BMW-t, a Honda Hondát. De a Citroen gyártson andalítóan kényelmes, pihentető Citroeneket, ahogy azt tette évtizedekig.

A 12,3”-os digitális TFT műszercsoport és a 8 colos érintőképernyő igazán jól mutat. Az egész belső letisztult és elegáns.

 

 jön a Citroen C5 Aircross

A fotelek külső alapján a C4 Cactuséra hasonlítanak, ami ezért egy nappali fotel kényelmével vetekszik.

A C5 Aircross – a Citroën egyterűek világában szerzett tapasztalatait kamatoztatva – egyedülálló variációs lehetőségeket kínál a dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes csomagtartó jóvoltából. A csomagtartó alapból 580 liter a kalaptartó alatt. A hátsó üléseket lehajtva pedig akár 1630 liter is lehet.

 

Rengeteg vezetési segéd

Az autóban 20 féle vezetés segítő rendszer működik, amik közül kiemelnék párat: Vészfék asszisztens, Baleset utáni fékező rendszer, hogy baleset után az autó már ne guruljon, Aktív holttér figyelő, Sávtartó assz., Adaptív tempomat stop & go funkcióval, Ütközésveszély jelző, Coffee Break Alert, Éberségfigyelő rendszer, Táblafelismerő, Highway Driver Assit, ami második szintű önvezető funkciónak felel meg.

 

Öt féle hajtáslánc

Motorok tekintetében 130 és 180 lóerő közötti dízel és benzines erőforrások és EAT8 automata váltóval vagy 6 sebességes kézi váltóval lesz kapható a C5 Aircross. 2019 végére pedig érkezik a plug-in hybrid PHEV hajtáslánc.

Benzinesek:        PureTech 130 lóerős S&S 6 sebességes kézi váltóval

                              PureTech 180 lóerős S&S EAT8 automatával

Dízelek:                BlueHDi 130 lóerős S&S 6 sebsséges kézi váltóval

                              BlueHDi 130 lóerős S&S EAT8 automatával

                              BlueHDi 180 lóerős S&S EAT8 automatával

 

Az autó méretei:

Hossz:                  4500 mm

Szélesség:           1840 mm

Magasság:          1670 mm (tetőcsomagtartóval)

Tengelytáv:         2730 mm

Hasmagasság:    230 mm

Kerékátmérő:     720 mm

Csomagtartó:     580-720 l, lehajtott ülések esetén max: 1630 l

 

A C5 Aircross ára később várható.

You may also read!

Megdöbbentő az Infiniti Prototype 10

Megdöbbentő az Infiniti Prototype 10 elektromos prototípus

A 2018-as Pebble Beach Concours d’Elegance-on mutatja be az Infiniti a Prototype 10 elektromos koncepcióautóját. Az elképesztően dinamikus

Read More...
Microlino - BMW Isetta újratöltve

Microlino – BMW Isetta újratöltve

A BMW 56 éve állította le az Isetta gyártását, egy svájci cég pedig most azt tervezi, hogy újra

Read More...
finomhangolták az új BMW 3-ast

A Zöld Pokolban finomhangolták az új BMW 3-ast – videóval

A BMW 3-as limuzin 7. generációját a Nordschleifén tesztelték, hogy menetdinamikai finomhangolásokat végezzenek rajta. A 3-as széria tesztelésének

Read More...

Mobile Sliding Menu

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény növelése érdekében. További információkat itt találhat. Elfogadom, Nem fogadom el
428