Audi Q8 – Audi a Q7 fölött?

In bemutató
Audi Q8

Az 5 méter hosszú és 2 méter széles SUV a luxust és a hightech-et képviseli akár az autópálya belső sávjában, akár terepen is.

Az Audi nem szeretne kimaradni semmilyen piac meghódításából. És hát úgy érezték, a Q7 felett még lehetne valamit halászni. Őszintén szólva alapból egy elektromos hajtás nagyon jót tett volna a márkaarculatnak, de egyelőre ilyen még nincs a Q8-ból.

Viszont van hatalmas méret, bár rövidebb és laposabb a Q7-nél, viszont szélesebb.

 

Audi Q8

De először pillantsunk a tanulmány skiccre. Azért ez elképesztően jól nézett ki. Magas övvonal, lőrésnyi ablakok, kupé tetővonal, keskeny hátsó lámpák, nagyon szélesnek tűnő farrész. Borzasztóan dinamikus ez a külső.

 

Audi Q8
 

Aztán itt a valóság. Hát ez jóval visszafogottabb lett. Jól néz ki, de nem tűnik sokkal izgalmasabbnak egy Q5-nél. Elől van hatalmas singleframe maszk, pici lámpák, alsó védő burkolat.

 

Audi Q8

Oldalról egy picit lejt a tetővonal, de messze nem extravagáns. Az oldala kicsit unalmas.

 

Audi Q8

Hátulról is inkább olyan jó fiús. Biztos vinni fogják mert nagy. Mert SUV. Mert Audi. De hol van a tanulmány vagánysága?

 

A hajtás

 

A Q8 természetesen összkerekes és a mechanikus központi difi alapból 40:60 arányban osztja el az erőt. A 25 centis hasmagasság és a viszonylag rövid túlnyúlások miatt nem nagyon fog zavarba jönni az autó egy kis terep miatt. Az aktív kormányzás mellett rendelhető összkerék kormányzás is. Egyelőre csak egy 286 lóerős, 600 Nm nyomatékú dízel motorról szólnak a hírek, amit egy mild hibrid rendszer támogat. 2019-ben érkeznek újabb motorváltozatok.

 

Audi Q8

A belső

Belül a műszerfalról csak indulás után derül ki, hogy az valóban műszerfal. A középső nagyon igényes két érintőképernyőről – az egyik 10,1”, a másik 8,6” – vezérelhető minden. Természetesen a prémiumsághoz itt sem fér kétség. A hangvezérlés is klassz fícsörökkel bír. Ha például a sofőr azt mondja: „Éhes vagyok.” – az autó éttermeket ajánl föl. Pedig főzhetne is valamit… Fontos még megemlíteni a 605 literes csomagtartót, ami bármit elnyel.

A rengeteg vezetést támogató rendszer már természetes ebben a kategóriában. 2019 elején pedig már mobilról vezérelve is be fog parkolni a Q8 a garázsba.

Az Audi Q8 2018 harmadik negyedévében érkezik az európai kereskedésekbe.

You may also read!

Mercedes-AMG GT R Roadster a biztosító szivárogtatott

Mercedes-AMG GT R Roadster – a biztosító szivárogtatott

Sokan várják a legújabb Mercedes-AMG csodák megjelenését. Megszokottak a kémfotók, előfordulnak gyári szivárogtatások, most érdekes módon egy német biztosítótársaság online kalkulátorából szivárogtak ki érdekes adatok.

Read More...
Hyundai Ioniq Plug-in hibrid modellfrissített változata

Itt a Hyundai Ioniq hibrid és Plug-in hibrid modellfrissített változata

Mi új a második genrációs IONIQ Hybrid és Plug-in-Hibrid-ben? A tovább fejlesztett Bluelink telematic szolgáltatás, a SmartSense aktív

Read More...
Fiat Panda Cross

A Fiat Panda Cross nyerte a brit 4X4 Magazine „2019 4X4-ese” díjat. De hogy a Mount Everestre is felment…

A Panda Cross zsinórban másodjára nyerte meg a 4X4 Magazin díját. Nagyon dicsérték a Panda Cross 4X4 motorjait,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu