Egy új vizsgálat további súlyos árnyékot vet a dízelautókra

In hír

A legújabb dízelmotorok is elbuktak

A leginkább környezetkímélő, legújabb dízelmotorok is elbuktak annak a nonprofit szervezetnek a vizsgáján, amely három éve lebuktatta a Volkswagent. Akkor kiderült, hogy a német cég motorjai meghamisították a károsanyag-kibocsátási teszteket, a mostani vizsgálat pedig további súlyos árnyékot vet a dízelautókra.
Az a környezetvédelmi csoport, amely 2015 őszén kirobbantotta a Volkswagen dízelbotrányát, azaz lebuktatta a céget, amelynek dízelmotorjai meghamisították a károsanyag-kibocsátási teszteket, újabb súlyos tényeket feltáró tanulmányt tett közzé – írja a Financial Times. Kiderült, hogy a legtisztább dízelmotorok sem képesek teljesíteni az EU környezetvédelmi standardjait valós közlekedési körülmények között.
Az amerikai International Council on Clean Transportation (ICCT) nonprofit szervezet közel 5000 típushoz tartozó, több mint 700 ezer autót ellenőrzött Európa-szerte annak érdekében, hogy megbízható információt adjon a fogyasztóknak és a dízelek részleges kitiltásán gondolkodó önkormányzatoknak nitrogén-oxid-kibocsátásukról.

A Real Urban Emissions névre keresztelt adatbázist egy távoli érzékelő berendezés segítségével építették fel. Ez képes arra, hogy egy kiválasztott helyen a távolból megmérje az autók károsanyag-kibocsátását. Ilyen tesztelőzónákat Londonban, Leedsben, Skóciában, Zürichben, Barcelonában és Stockholmban telepítettek. A módszer olcsó, egyszerű és – ami a legfontosabb – valós körülmények között méri a kibocsátást. Az ICCT szerint ezt a rendszert vagy nagyon nehéz vagy egyáltalán nem is lehet átverni.

 

Borzalom

Az vizsgálati eredmények igazolták a környezetvédők legrosszabb félelmeit a dízelekkel kapcsolatban. Átlagosan elmondható, hogy a legrosszabb eredményt produkáló benzinmotoros autók is jobban teljesítettek a valós körülmények között, mint a legjobb dízelek. Az előbbiek 1,5-szörösen belül maradtak a kategóriájukra megszabott környezetvédelmi határon, miközben az leginkább környezetbarát, Euro 6-os dízelautók több mint kétszeresen haladták meg a kategóriájuk kibocsátási limitjét.

Más Euro 6-os dízelek négyszeresen lépték túl a megengedett határértékeket, miközben az Euro 5-ös szabványnak megfelelők 18-szoros túllépést produkáltak. (Európában 2014 óta csak Euro 6-os motorokkal felszerelt új autókat lehet értékesíteni.)

Megengedett NO kibocsátás Euro 3 – Euro 6

Tanulságok

A tanulmány jelentőségét az adja, hogy kihúzza a szőnyeget az autógyártók érvelése alól. Az elmúlt évben, miután Németország közigazgatási bírósága arra a következtetésre jutott, hogy a városok kötelessége a levegő tisztaságának biztosítása, ezért joguk van kitiltani az útjaikról az öregebb dízelmotoros autókat, az autógyártók igyekeztek védeni a mundér becsületét.

Kifogásolták az általános tiltásokat, mondván: a régebbi dízelmotorok károsanyag-kibocsátását megfelelő szoftverek telepítésével csökkenteni lehet. Emellett azt állították, hogy az újabb motorok már kellően tiszták. Az ICCT adatai alapján kijelenthető, hogy ez az érvelés úgy, ahogy van helytelen. Eszerint a piacon kapható Euro 6-os dízelautók sem tiszták.

Ugyanakkor egy dolgot az autógyártók javára kell írni: a vizsgálat nem mutatta ki, hogy bármelyikük csalna a károsanyag-kibocsátási teszteken. Pusztán felhívja az autósok és az önkormányzatok figyelmét arra, hogy ezek eredményei milyen messze lehetnek attól, amit az autók valóságos körülmények között a levegőbe eresztenek.

Forrás: napi.hu

You may also read!

Mercedes-AMG GT R Roadster a biztosító szivárogtatott

Mercedes-AMG GT R Roadster – a biztosító szivárogtatott

Sokan várják a legújabb Mercedes-AMG csodák megjelenését. Megszokottak a kémfotók, előfordulnak gyári szivárogtatások, most érdekes módon egy német biztosítótársaság online kalkulátorából szivárogtak ki érdekes adatok.

Read More...
Hyundai Ioniq Plug-in hibrid modellfrissített változata

Itt a Hyundai Ioniq hibrid és Plug-in hibrid modellfrissített változata

Mi új a második genrációs IONIQ Hybrid és Plug-in-Hibrid-ben? A tovább fejlesztett Bluelink telematic szolgáltatás, a SmartSense aktív

Read More...
Fiat Panda Cross

A Fiat Panda Cross nyerte a brit 4X4 Magazine „2019 4X4-ese” díjat. De hogy a Mount Everestre is felment…

A Panda Cross zsinórban másodjára nyerte meg a 4X4 Magazin díját. Nagyon dicsérték a Panda Cross 4X4 motorjait,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu