Júniusban is téli gumival jár a magyar autósok harmada

In Téma
Júniusban is téli gumival

Nyárigumi Kommandó: kevesebben váltanak, mint az előző években

Évről-évre egyre kevesebben váltanak nyári gumira a kánikula beköszöntével, így az autójukon hagyva a téli gumit – derült ki a nonstopgumi és a Használtautó.hu magazinjának közös felméréséből.

 

Az idén, június első hetében végzett, mintegy 200 autót szemléző Nyárigumi Kommandó eredménye szerint az autósok csupán 65 százaléka váltott nyári abroncsra, harmaduk (33%) télivel autózik még, a négyévszakos abroncsot használók aránya pedig 2 százalékos. Az előző években,  2016-ban és 2017-ben a mérések egy fokkal jobb eredményt mutattak, mindkét évben 26%-os volt a júniusi téligumi-használók aránya.

Három autónyi féktáv a különbség

Nyárias körülmények között nem csupán nem ajánlott, de kifejezetten veszélyes is téli gumival közlekedni. Már városi, 60 km/órás tempóról is több mint kétszeres fékutat ad egy idősebb téli gumi egy jó nyári abroncshoz mérten. A felmérést végző csapat tesztautója 60 km/óráról indított fékezésnél 16,1 méter különbséget mutatott a nyári abroncs javára, ami több mint 3 autóhossznyi fékutat jelent.

 

A téli gumi megszenvedi a nyári utakat

Téli gumival autózni nem csupán azért nem ajánlott, mert balesetveszélyes, hanem azért is, mert az alacsonyabb hőmérsékletre tervezett abroncs normál üzemben is megég, felkeményedik az autón, egy vészfékezés esetén pedig nem csak növeli a fékutat, de az abroncs extrém módon torzulhat, lamellái össze is sülhetnek. Mire beköszönt a téli szezon, a gumi erősen megkopik és életveszélyessé válik a vele való közlekedés jeges utakon. Használjunk szezonnak megfelelő abroncsot, nyáron és télen is, ami amellett, hogy biztonságos, hosszútávon anyagilag is megéri!

Fiatalodnak az autógumik

A teljes mintán belül 63 százalékos, azaz a tavalyinál hajszálnyit szerényebb a prémium abroncsot használók aránya, jelentősen nőtt azonban az 5 évnél fiatalabb gumik aránya, míg az átlagos profilmélység mérési hibahatáron belüli mértékben, 5,4-ről 5,3 mm-re csökkent.

 

A budaörsiek felkészültebbek, a soroksáriak még nem váltottak

Természetesen jelentős területi eltérések tapasztalhatók: négyévszakos abroncsokat például csakis budaörsi autókon talált a felmérőcsapat, és a nyári gumira váltók aránya is ott és Budakalászon volt a legjobb, utóbbiak az átlagos profilmélységgel is kiemelkedők, míg a budapestiek a prémiummárkás abroncsok arányában jeleskedtek. A soroksári parkolókban ezzel szemben a legjelentősebb, 38 százalékos téligumi-arányt és a legszerényebb, 4,9 milliméteres átlagos profilmélységet találták.

 

Őszig nem késő a csere

“Nyári gumira váltani szeptemberig biztosan nem késő, de érdemes minél hamarabb megtenni a váltást, hogy a téli gumik a lehető legjobb állapotban maradjanak a téli szezonra” – javasolja Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője. Aki még nem tette meg, mihamarabb keressen fel egy gumist, pláne akkor, ha hosszabb útra, nyaralásra is készül autójával a közelgő hetekben, hónapokban.

You may also read!

Mercedes-AMG GT R Roadster a biztosító szivárogtatott

Mercedes-AMG GT R Roadster – a biztosító szivárogtatott

Sokan várják a legújabb Mercedes-AMG csodák megjelenését. Megszokottak a kémfotók, előfordulnak gyári szivárogtatások, most érdekes módon egy német biztosítótársaság online kalkulátorából szivárogtak ki érdekes adatok.

Read More...
Hyundai Ioniq Plug-in hibrid modellfrissített változata

Itt a Hyundai Ioniq hibrid és Plug-in hibrid modellfrissített változata

Mi új a második genrációs IONIQ Hybrid és Plug-in-Hibrid-ben? A tovább fejlesztett Bluelink telematic szolgáltatás, a SmartSense aktív

Read More...
Fiat Panda Cross

A Fiat Panda Cross nyerte a brit 4X4 Magazine „2019 4X4-ese” díjat. De hogy a Mount Everestre is felment…

A Panda Cross zsinórban másodjára nyerte meg a 4X4 Magazin díját. Nagyon dicsérték a Panda Cross 4X4 motorjait,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu