BMW 8 Coupe – az autópályák elegáns királya

In bemutató
BMW 8 Coupe

Bemutatjozott a BMW luxus kupéja, a BMW 8 Coupe. A fantasztikus megjelenésű két ajtós mind vezetési élményben, mind komfortban magasra teszi a mércét.

A hatalmas kupé az őszi bevezetéskor két motorváltozattal lesz elérhető. Az M850i xDrive Coupe V8-asa 530 lóerőt (390 kW) ad le, a 840d xDrive Coupe soros hat hengeres dízele pedig 320 lóerőt (235 kW) szabadít mind a négy kerékre. Mindkét autó nyolc sebességes Steptronic váltóval van felszerelve, a motorok pedig teljesítik az Euro 6d-TEMP normát.

A karosszériát, a hajtásláncot és a futóművet következetesen a legkiválóbb csúcskategóriás sportautóktól elvárható agilitás, precizitás és egyensúly szerint dolgozták ki a mérnökök. Az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a BMW M8 modellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan zajlottak. Alacsony súlypont, tökéletes tengelyterhelés-elosztás, alumíniumra, magnéziumra és szénszál-erősítésű műanyagra (CFRP) építkező, könnyűszerkezetes járműépítés, aerodinamikailag optimalizált és gyakorlatilag felhajtóerőtől mentes karosszéria, erőteljes motorok, sport kipufogórendszer, hátsó differenciálzár, rendkívül merev karosszériaváz és feszes futómű. Az adaptív M futómű, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az eltérő méretű gumiabroncsok az alapfelszereltség részei. A BMW M850i xDrive Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként aktív borulásgátló rendszer is megrendelhető.

Az autó méretei impozánsak. A 4843 mm hosszú, 1902 mm széles és mindössze 1341 mm magas autó stabilitást és energikusságot sugároz. A 2,8 méteres tengelytáv pedig fejedelmi kényelmet ígér.

 

BMW 8 Coupe

 

Elölről nagyon tekintélyes a megjelenése. De mégsem azt mondja: Takarodj előlem! Hanem inkább udvariasan, elegánsan megkér: Kérlek, húzodj le előlem, mert szeretném picit szabadjára engedni a ménest. Igazán köszönöm!

A hatalmas hűtőmaszk, a méretes levegőbelépők indokoltak, főleg a V8-asnál. A szpoiler által keltett leszorítóerőre pedig szükség van.

 

BMW 8 Coupe

 

Oldalnézetben látszik, hogy a BMW formatervezői biztos, bevált recept szerint főztek, de mertek beletenni új fűszereket. A hosszú orr, a klasszikus kupé forma nem lehet rossz. De a kecsesen és meredeken lejtő tetővel még jobb az összkép. Az oldalsó domborulatok vezetik a szemet a sárvédőkhöz, amik erőteljesek, de minden túlzástól mentesek. Mondjuk nem is tudom, mi lehet túlzás egy 530 lóerős autónál. Külön tetszik az alufelnik egyszerű, letisztult szépsége. Így, oldalról nézve azért gyanítható, hogy hiába a közel 5 méteres hossz, hátul inkább csak gyerekek utazhatnak.

BMW 8 Coupe

 

BMW 8 Coupe

 

Hátulról is nagyon formás a 8-as kupé. A hatalmas kipufogók, a keskeny lámpák és a bumeráng motívumok jól harmonizálnak. De itt mégis a keskenyebb felső szekció teszi fel a formai összkép íjére a pontot. Dinamikus, mégis kecses. Nekem nagyon tetszik.

Őszintén szólva ilyen szépek az autók csak koncepció korukban szoktak lenni. Ez meg egy széria darab.

 

BMW 8 Coupe

 

Persze van itt minden, mi szem-szájnak ingere. Az opcionális Laserlight lézerfény-technológiával 600 méterre láthatunk éjszaka. A zenét Bowers & Wilkins Diamond Surround hifin hallgathatjuk. A belső prémiumságát kár taglalni. Vernasca bőrkárpit és alacsony üléspozíció, 420 literes csomagtér és kényeztető luxus várja a jövőbeli tulajdonosokat.

 

BMW 8 Coupe

 

Természetesen a 8-as kupét is felszerelték mindenféle vezetési segéddel is, mint például adaptív tempomattal, sávtartó asszisztenssel vagy parkoló asszisztenssel.

 

BMW 8 Coupe

 

A V 8-as 4395 cm3- es benzines motor 530 lóerőt ( 390 kW) és 750 Nm nyomatékot képes leadni. A 0-100-hoz 3,7 másodpercre van szüksége, a végsebességet pedig 250 km/h -nál korlátozták. Az átlagos üzemanyagfogyasztásra 10,5 litert írnak a gyáriak.

 

BMW 8 Coupe

 

A sorhatos dízel 2993 cm3-es és 320 lóerőt (235 kW) és 680 Nm nyomatékot képes leadni. A gyorsulás 4,9 másodperc 0-ról 100-ra. Itt 5,9 – 6,2 literes átlagfogyasztásról olvashatunk. Mindkét motor tudja az Euro 6d-TEMP normát.

Az autó áráról még nincs információnk.

You may also read!

Vége a Teslák ingyenes töltésének

Az új Tesla vásárlóknak már fizetniük kell a töltésért
Az idén november 2-át követően vásárolt Tesla Model S

Read More...
Nehéz feladat volt - Nyíregyháza Rali

Fogasy: Nehéz feladat volt – Hősies küzdelem a Nyíregyháza Ralin

Az abszolút kilencedik helyen végzett Fogasy Gergely és Berendi Dávid a jövőévi magyar Európa-bajnoki futam kandidálóversenyén, a Nyíregyháza

Read More...

Az európai nagyvárosok közül Bukarestben állnak a legtöbbet dugóban az autósok

Közlekedési felmérés
 A 800 ezer lakost meghaladó népességű európai városok közül Bukarestben töltik a legtöbb időt – évente

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu