Lewis Hamilton – Én és az autóm

In hír, Téma
Lewis Hamilton – Én és az autóm

A forma 1 négyszeres világbajnoka számára az autó szenvedély, befektetés, és a mindennapos munka. Bár ez utóbbiban van egy két órás limit.

A „The Sunday Times” angol magazin online autós rovatában van egy sorozat „Én és az autóm” címmel. A múlt heti meglepő és vitatott Hockenheimi győzelem után Lewis Hamiltonnal közöltek interjút, ennek fordított és szerkesztett változatát kínáljuk olvasóinknak.

A sportember

Akár a versenypályán, akár közúton, van egy pont, amikor már túl sok időt töltöttem a kormány mögött. “Szeretem a vezetést” – mondja szinte védekezve -, de utálom, ha órákat kell ülnöm egy autóban. Ez az álláspontja. Annak ellenére, hogy általában kevesebb időt tölt a versenypályán, mint pilótatársai – mivel ő a leggyorsabb – nem szereti hazavinni a „munkát”. A pályán kívül örömmel utazik valamely autójában utasként: egy Mercedes-Maybach S 600-ban, egy Mercedes GL 63-ban vagy egy Cadillac Escalade-ben.

 

Lewis Hamilton – Én és az autóm
Mercedes-Maybach S 600

 

Hamilton beszámolt a forgalomban rá leselkedő veszélyekről. Ha egy piros lámpánál a rajongók felismerik, megpróbálják egy kis versenyzésbe kényszeríteni. Az utolsó dolog, amit szeretne, a gumiégetés egy jelzőlámpánál. Semmi értelme ilyet kockáztatni.

Az autóparkja talán 15 autóból áll, ezek között van nyolc különlegesség. Két helyen tárolja őket, részben a Monacói állandó lakóhelyén, illetve egy bérelt garázsban, Los Angelesben. A különleges szóval jelölt autók között van egy eredeti Shelby Cobra és egy Mustang, egy Ferrari 599 SA Aperta, két LaFerrari, egy McLaren P1 és egy 1,6 millió fontos egyedi kialakítású Pagani Zonda 760.

Helyet kell még készíteni a nyitóképen látható Mercedes-AMG Project One kocsinak, amelyből Ő kapja az egyik első példányt a következő év elején. Ugyanazzal a több mint 1000 lóerős hibrid motorral készül, mint a cégautója.

Ez egy lenyűgöző gyűjtemény egy Stevenage-i fiú számára, aki már hat évesen érdeklődött az autók iránt, amikor édesapja rádióvezérelt modellt vásárolt neki. Két évvel később gokartozni kezdett (karting) és részt vett a McLaren tehetségkutató programjában.

Miután 2002-ben levizsgázott autóvezetésből egy használt Mini Cooper-t kapott, majd egy Mercedes C 200-at vezetett, amit egy márkakereskedő adott kölcsön neki. “Ez nagyon klassz dolog volt, épp csak 18 éves vagy, és egy C Mercivel jársz. Menő voltam a lányoknál! A barátaimmal nem mehettünk be a klubokba, mert fiatalnak látszottunk. Mikor azonban a C Mercivel mentünk, szó nélkül beengedtek! Hogy mit meg nem csináltunk, hogy bejussunk egy koszos kis Stevenage-i bárba… vicces volt.”

2007-ben debütált a Forma 1-ben, és egy ponttal maradt le a világbajnoki címről. A következő szezonban visszatért a száguldó cirkuszba, és az utolsó versenyen megnyerte a világbajnoki címet.

Hamilton 2014-ben, 2015-ben és 2017-ben is megnyerte a világbajnoki címet a Mercedesszel, és most a második legsikeresebb versenyző, 65 győzelmével (A 2012-ben visszavonult Michael Schumacher 91 nagydíjat nyert).

Nagyon szerette volna megnyerni az idei brit nagydíjat Silverstone-ban, ami a hatodik brit GP győzelme lett volna. Pole pozícióból indult, de Kimi Räikkönen Ferrarija nekiütközött a nyitókörben, megpördült és megsérült a kocsija. Folytatta a versenyt, végül a második helyen ért célba.

Az autógyűjtő

A győzelmeivel jól keres – a Sunday Times listája szerint a 33 éves sportoló vagyona 159 millió font. Még David Beckham-et is megelőzheti, aki jelenleg az Egyesült Királyság leggazdagabb sportolója.

Mit kezd ennyi pénzzel? Nem meglepő, hogy pénze egy részét autókba fekteti. „A bankok nem csinálnak semmit” – mondta gúnyosan. “Annyi sportoló van, akik okosak, mégis elpazarolták a pénzüket. Tisztában vagyok ezzel… Nem sokat tudok a borokról. Nem tudom megbecsülni egy műalkotás értékét. Nagyon jól ismerem azonban az autókat!”

 

Lewis Hamilton – Én és az autóm
Ferrari 599 SA Aperta

 

A Mini után a következő autó, amit Lewis a saját pénzén vásárolt, egy Ferrari 599 GTO volt, amit nemrég eladott. A Ferrari 599 SA Apertát azonban megtartotta. “Csak 80 darab készült ebből az autóból. Hajlamos vagyok két autót is venni ugyanabból a modellből, különösen a limitált szériák esetén. Azokat meg kell szereznem.”

Los Angelesben van egy tűz-piros keménytetejű LaFerrari és egy gyöngyház-fehér LaFerrari Aperta, melyek értéke 2 millió fontról 7,5 millió fontra emelkedtek. “Sokkal többért eladhatnám őket, mint amennyiért megvettem, de ezek az én kincseim, az én kedvenc műtárgyaim, amikért keményen megdolgoztam.”

 

Lewis Hamilton – Én és az autóm
LaFerrari Aperta – forrás: https://www.instagram.com/m4rci6/

 

Egy másik autójának értéke a négyszeresére nőtt. Ez egy 1966-os Shelby Cobra 427-es. “Amikor megláttam a hirdetést, felhívtam Carroll Shelby-t, hogy nézze meg nekem. Azt mondta, ez volt az egyik legjobb állapotú, amilyet már régóta nem látott, minden eredeti benne. Megvettem, és egy hónappal később Carroll meghalt.

 

Lewis Hamilton – Én és az autóm
Shelby Cobra 427

 

“Nem sokkal később vettem egy másikat, egy 1967-es 427-est, amit lényegesen többet használok, mert az 1966 -ost meg akarom őrizni legjobb állapotában.”

A nagyszerű Carroll Shelby személyesen segített a vásárlásban, korábban volt pár rosszul sikerült veterán-autó vásárlási élményem.

“Van egy 1967es Shelby Mustang GT500-em is, mert láttam, ahogy Steve McQueen a Bullitt-ben vezetett. Gyönyörű autó, de egy rakás ócskavas. A cég jó munkát végzett a fényezéssel, de az autó többi része nem túl jó, nem is vezettem még. A gyűjteményemben lévő további autók jól mutatnak együtt, de nem jó vezetni őket.”

“A Zondát egyszerűen szörnyű vezetni! Ez a legjobb hangú autóm, de használat szempontjából ez a legrosszabb. Kézi váltós, mert nem szeretem a tiptronic-ot. “A Pagani tiptronic rosszabb, mint a Smart Roadster, amit szintén vettem. Túl gyorsan váltok, ezért kritikusabb vagyok, mint a legtöbb vevő. Ha arra kérsz, tervezzem meg a saját kocsimat, biztosan kézi váltó lenne benne.”

A tervezett autóvásárlások közé tartozik a Mercedes 300 SL a sirályszárny (gullwing) ajtókkal és talán a Ferrari 250GT California Spyder. “Ez az álomautó, mint a „Meglógtam egy Ferrarival” című filmben (Ferris Bueller – Day Off). Amikor visszavonulok, ilyet szeretnék vezetni. “

 

Lewis Hamilton – Én és az autóm
Mercedes 300 SL Gullwing

 

Ellentétben a többi visszavonult Forma 1-es pilótával – akik nem tudják abbahagyni  a versenyzést – Lewis azt állítja, hogy nincs kedve egy Le Mans 24-hez, ami több mint két óra a volán mögött.

„Kizárt!” – nevetett. “A Forma 1 még épp a tűréshatáron belül van.”

forrás: driving.uk.co

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights