A Kia megkezdte az új teljesen elektromos Niro EV értékesítését Dél-Koreában. Az amerikai vevőknek azonban a korábban beharangozott idei értékesítéssel szemben még várniuk kell.
Az új Kia Niro EV tervezése az Egyesült Államokban Kaliforniában, és a dél-koreai Namyanban történt. Van néhány átszabott karosszériaelem a korábbi modellhez képest, amelyek javítják az aerodinamikát, és látványban is megkülönböztetik az új modellt.
A Kia pár éve megjelent jellegzetes márka azonosítója, a “tigris orr” hűtőrács csak stilizáltan van jelen, mivel az elektromos hajtáslánc nem igényli a szokásos hűtőt. Az orr rész tartalmaz egy integrált töltőportot, új dizájnú légbeszívókat, és átalakított LED nappali fényt (DRL). Szintén az autó elejét díszíti néhány világoskék elem, hátul is új LED lámpát kapott és a 17 colos könnyűfém felni is díszes: ötszárú, gyémántvágású és kétszínű.
A Niro EV utastere is új dizájn elemekkel bővült. A világoskék díszlécek a külső dizájnnal harmonizálnak. Nagyon szép lett a váltógomb, és a kezelőszervek megvilágítása is jó hangulatot ad a fekete és kék színű beltérben. A 7 colos érintőképernyős „infotainment” változatlan, de kibővült egy színes műszercsoport nézettel, ami segít a hatótávolság ellenőrzésében és megmutatja az elektromos hajtással, töltéssel kapcsolatos információkat.
Ma még nem tudjuk, hogy az amerikai és európai piacra szánt Niro EV eltér-e a koreai modelltől, az árról is annyi szivárgott csak ki, hogy az Egyesült Államokban 37.500 USD lesz az alapár. A jelenleg piacra került modell 64kWh-ás lítium-polimer akkumulátort tartalmaz, amellyel 385 km-es hatótávot kínál egyetlen töltéssel. A töltéshez használható a 100kW-os gyorstöltő, amivel akár 80 százalékra is feltölthető 54 perc alatt.
Az autó rendelhető a 39,2 kWh-ás lítium-polimer akkumulátorral is, amivel 246 km-es hatótávolság érhető el.
Az elektromos hajtás teljesítménye picit több mint 200 lóeerő (150kW) és 395Nm nyomatékot ad az első kerekekre, amivel a crossovert 7,8 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100km/h sebességre.
A Kia Niro EV felszereltsége számos vezetést támogató rendszert tartalmaz. Az ütközést elkerülővel kiegészített követési távolságot figyelő rendszer, valamint sávtartó rendszer, ami már egy 2. szintű „önvezető rendszer”. Természetesen van tempomat, 0 és 130 km/h között intelligens sebességszabályozóval és start/stop rendszer.