50 éves a Lamborghin Espada és Islero

In veterán
Lamborghin Espada és Islero

Idén ünnepli 50. születésnapját a két különleges Lamborghini: az Espada és az Islero. A neves évfordulóra a Lamborghini Polo Storico, a gyártó veterános részlege az utolsó csavarig felújított egy-egy darabot a két szériából. A két autó egy négy napos túra végállomásaként fogja elfoglalni méltó helyét a Lamborghini Múzeumban.

 

Lamborghin Espada és Islero
Espada in studio

Az Espada volt az első négy üléses széria Lamborghini. A megjelenése igazán különleges, de szerintem!! (ez egy vélemény, kommentelők kím,éljenek!) nem annyira szép, mint mondjuk az Islero. A tíz éves gyártási ciklus alatt csupán 1226 Espada készült és mára bármely autógyűjtemény ékköve lehetne. Az autó vonalvezetése Marcello Gandini munkájának gyümölcse, aki a Bertonenak dolgozott. Látszik, hogy meg kellett oldani, hogy Lamborghini is legyen, de négy üléses is. És hogy ez mennyire sikerült, mutatja, hogy bár az autó csupán 1,2 méter magas, mégis tágas belül.

 

Lamborghin Espada és Islero

Az Espada-ból három széria készült. Az első, a Series I 1970 január-ig volt gyártásban és csupán 176 darab látott napvilágot. A Series II 1972-ig 578 autót jelentett. A Series III részeként 1978-ig 472 Espada készült el. Az Espada az orrában hordta a 3929 cm3-es V12-es motorját, ami 325 és 350 lóerő között teljesített. Az itatásról hat Weber karburátor gondoskodott, a végsebesség pedig 245 km/h volt, és persze annyi ma is. Ez volt az első Lambo, ami automata váltóval is rendelhető volt.

 

Lamborghin Espada és Islero
Islero in studio

A másik darab az Islero, melynek hivatalos neve Jslero. Itt már nem fér kétség az autó kivételes szépségéhez. Sőt! Hogy azt megfelelően írjuk le, talán valamely neves költőnkhöz kellene folyamodni. Radnóti Miklós ezeket a szavakat nem éppen egy autóhoz írta:

„s szép mint a fény és oly szép mint az árnyék,
s kihez vakon, némán is eltalálnék.” – de igaz az Islero-ra is.

 

Lamborghin Espada és Islero
islero

Az Islerot 1968-tól két éven át gyártották két változatban. Az autó a 400 GT-n alapult. A dizájn Mario Marazzi nevéhez fűződik. Ez a modell is orrmotoros és a 4.0 literes V12-est 6 dupla torkú Weber karbi táplálja. Az „alap” modell 320 lóerőt, az S 350-et adott le. Így az alapnak 250 km/h volt a végsebessége, az S pedig 260 km/h-s száguldásra volt képes. Ez az aztán igazán ritka típus még a Lamborghinik között is. Az Islero-ból 155 darab, az Isler S-ből 70 darab készült.

 

Lamborghin Espada és Islero
Islero in studio

Az 50 éves jubileum ünneplésére a felújított Espada és Islero is részt vesz egy túrán 2018 szeptember 7 és 11 között, ahol gyüjtők féltett kincseiket vezetik 650 km-en keresztül Olaszország gyönyörű útjain. Első nap Perugia városában látogatják meg a nevezetességeket és a helyi borászatokat. A végcél pedig Sant’Agata Bolognese, a Lamborghini gyár otthona, ahol természetesen magát, az üzemet is meglátogatják a résztvevők.

You may also read!

Csodás Skodák a Silvrettán

Csodás Skodák a Silvrettán

Két ŠKODA is teljesítette a Silvretta Classic Rally Montafon 2018-as versenyét, a maga 650 km hosszával, alpesi körülmények

Read More...
új Opel Corsa GSi

Már kapható az új Opel Corsa GSi

Az első GSi Opel a Manta GSi volt. Ki ne emlékezne a Manta-Manta című filmre? Ki ne? Aki

Read More...
HONDA HR-V 2019

Itt vannak az első részletek a HONDA HR-V 2019-es változatáról

A Honda megmutatta a 2019-es HR-V-t. A megújult külsejű SUV nem a legszebb a piacon, de nem is

Read More...

Mobile Sliding Menu

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény növelése érdekében. További információkat itt találhat. Elfogadom, Nem fogadom el
452