Gyárat épít a BMW Debrecenben

In bmw, hír, MTI

Több mint egymilliárd eurós beruházás

Gyárat épít a BMW Debrecenben, a több mint egymilliárd eurós beruházás révén 400 hektáros területen olyan üzem jön létre, amelyben a termelés felfuttatása után közel ezer alkalmazottal, évente akár 150 ezer hagyományos és elektromos autót állíthat elő a bajor autógyártó. A BMW-vel gyakorlatilag mindhárom német prémium autógyártó jelen lesz Magyarországon.

Ideális helyszín

Debrecen – infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt – ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére – derült ki a cég keddi közleményéből. A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor. Az ezer új gyári munkahely mellett számos új munkalehetőség lesz a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál – írták. Az új Debreceni gyár lesz a BMW első új gyár Európában 2000 óta, amikor a BMW úgy döntött, új helyet épít Leipzigben, Németországban. A BMW nem részletezte, hogy milyen modelleket terveznek az új magyarországi létesítményben. Harald Krüger, a BMW Group igazgatótanácsának elnöke kiemelte, a BMW Group új gyáregységének létrehozása segíti majd a cég globális növekedését, és erősíti pozícióját Európában, egyensúlyt teremtve így az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.

A BMW Group leendő új gyárának helyszíne Debrecen határában

Európa a BMW Group legfontosabb piaca

A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos belső égésű motorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására.
A közlemény szerint Európa a BMW Group legfontosabb piaca, ahol 2017-ben 1,1 millió autót adott el, a vállalat értékesítésének 45 százalékát.
A BMW Group 2018 június végéig a kontinens számos országában növelte eladásait, amelyek meghaladták az 560 ezer darabot, 1,2 százalékos növekedést mutatva 2017 hasonló időszakához képest. A BMW Group 2004-óta van jelen Magyarországon saját képviseleti irodával. A vállalat évek óta kiváló kapcsolatot ápol azzal a magyar beszállítói körrel, amelytől tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különböző alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.
Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója elmondta, a debreceni gyárban belső égésű és elektromos/plugin hibrid modellek is készülhetnek majd, akár egyazon gyártósoron. Pontos típusokat nem mondott, hiszen a gyár építése várhatóan 2019 második felében kezdődik, de közölte: a globális piacra fognak autót gyártani Magyarországon.

Beszállítói hálózat

A BMW-csoportnak kiterjedt beszállítói hálózata van Magyarországon, ezt az elmúlt években következetesen “láthatatlan gyárnak” nevezték. A kapcsolat ezekkel a cégekkel természetesen megmarad, hiszen a debreceni döntés mellett szólt az is, hogy a beszállítói kör egy része ebben az országrészben található – hangsúlyozta Salgó András.
A kommunikációs igazgató nem részletezte, hogy jelenleg összesen hány magyarországi cég tartozik ebbe a beszállítói körbe, de egy 2013-as sajtóúton több mint 50 cégről beszéltek, és további több mint 40-et neveztek potenciális beszállítói partnernek.
A beszállítói körben van például az az 1993-ban alapított békéscsabai Csaba Metál Zrt., ahol egyebek között a BMW i3-as elektromos autójához gyártanak alumínium váltóházat. A cég 2013-ban összesen 190 ezer darabra kapott megrendelést, ezt a mennyiséget a tervek szerint 7 év alatt kell legyártaniuk. A BMW egy másik hazai beszállítója a német tulajdonú egri ZF Lenksysteme Hungária Kft., amely kormányzástechnikai berendezéseket és más alkatrészeket készít személy- és haszonjárművekbe.
A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest 13 százalékkal több, 2698 BMW-t adtak el. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve tavaly: 2 088 283 BMW-t adtak el, a csoporthoz tartozó Mini es Rolls-Royce márkák eladásával együttesen (2 463 526) pedig ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.
Az elmúlt évben a bajor gyártó 140 darab “i” járművet, vagyis teljesen elektromos i3-ast (127 darab) és hibrid i8-ast (13 darab) értékesített Magyarországon. Az ezt megelőző évben 98 darabot adtak el ilyen járművekből. A jelentős növekedést az elektromos autók vásárlásának kormányzati támogatása is ösztönözte.
A BMW a magyarországi újautópiacon 2,3 százalékkal részesedik, azonban a prémium szegmens egyik éllovasa: a Datahouse adatai szerint utóbbi kategóriában részesedése 23 százalék volt tavaly.

Forrás: MTI

You may also read!

Autóipari beruházás Érden

Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.
Tovább bővíti magyarországi tevékenységét az AVL

Read More...
Mini ritkaság a kalapács alatt

Mini ritkaság a kalapács alatt

Egy szerencsés gyűjtő egy különleges Mini megszerzésével ünnepelheti a márka 60. születésnapját. A jövő hónapban árverésre kerülő Mini Cooper ritkaság egy igazi gyöngyszem.

Read More...
Nagyon megy az új Suzuki Jimny

Nagyon megy az új Suzuki Jimny

Bár még nem teszteltük, a nyugat-európai érdeklődők és a japán értékesítési adatok számát látva sikeres az új Suzuki Jimny.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu