Peugeot modell egy új Ferrari árában?

In hír

Peugeot 205 T16

Egy egzotikus autókra szakosodott holland kereskedés az év legizgalmasabb vételét kínálja eladásra: egy hibátlan állapotú B-csoportos Peugeot 205 T16-t a ralisport hőskorából. A Peugeot történetének egyik legsikeresebb, legismertebb és legfontosabb típusa volt az 1983-ban bemutatott 205-ös. Számtalan nemzetközi szakmai és közönségdíj ismerte el forradalmian újszerű konstrukcióját és kivételes formatervét, halhatatlan legendává azonban nem ezek, még csak nem is a Pininfarina-stúdió által megálmodott kabrió modell tette, hanem egy korlátozott példányszámú és még korlátozottabb használati értékű szériája: a 205 T16.

A rali-világbajnokság legfelsőbb osztályában, a B-csoportban érdekelt Peugeot a 205 háromajtós verziójára építette fel versenyautóját, és a korabeli szabályzat megkövetelte egy legalább 200 darabos homologizációs széria legyártását. Így készült el az utcai kivitelű T16, amely megjelenésében nagy vonalakban emlékeztetett ugyan az alapmodellre, de műszakilag az égvilágon semmi köze nem volt hozzá. A homologizációs követelmények miatt összkerékhajtását és 1.8 literes turbómotorját (amelyet keresztben, a hátsó tengely elé építettek be) a versenyautótól örökölte, ám azzal ellentétben „csupán” 200 lóerőre volt képes – a versenyautó csúcsteljesítménye több mint kétszer ekkora volt, ám egy könnyű, rövid tengelytávú utcai autóban ez is életveszélyesnek bizonyult.

123-as alvázszámú példány

Szerencsére nem is juthatott hozzá bárki: korabeli árakon annyiba került, mint egy Porsche vagy Ferrari – és ritkasága okán értékét legalább olyan jól is tartja, mint azok. A holland Veni Vidi Vici által eladásra kínált autó a 123-as alvázszámú példány, amelyet 1985 nyarán adtak át eredeti tulajdonosának a németországi Kölnben. Két évvel később Svájcba került, majd 1990-ben – ekkor már féltett gyűjtői kincsként – visszautazott Németországba, ahol 26 éven át gazdagította ugyanannak a rajongónak a gyűjteményét.  2016-ban ismét gazdát cserélt, és mivel ekkor már régóta állt, új tulajdonosa teljes körűen restauráltatta – csak a felújítás költségei 15 ezer euróra rúgtak! A mindössze 11 500 kilométert futott homológ utcai versenyautó műszakilag tökéletesen üzemképes, esztétikailag pedig makulátlan állapotban várja új gazdáját; nosztalgikus és külön érdeklődésre számot tartó részlet, hogy az első (nem hajtott) kerekeken még az eredeti, gyári abroncsok találhatók. A különleges kincs irányára az újkori költségek és a jelenlegi, gyakorlatilag nem létező kínálat fényében csaknem racionális 195 ezer euró, azaz mintegy 63 millió forint. Ennyiért persze akár egy új McLaren 570S, Porsche 911 Turbo S vagy Ferrari Portofino is a miénk lehet – de olyat bárki vehet…

Forrás: P Automobil Import Kft.

You may also read!

Rebenlad Rally

Fogasy fantasztikus versennyel kezdett a Rebenland Rally-n


Nehéz, de jóhangulatú versenyen mutatkozott be Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Ford Fiesta R5-tel.
Az osztrák

Read More...
Ha fúj a szél… az a kamiont felborító…

Ha fúj a szél… az a kamiont felborító…

Tudjuk a gyermekdalból, hogy majd József napján elmúlik a szél. Március 13-án viszont még olyan szél fújt Texas államban, hogy felborított egy kamiont. Mit tehetünk nagyon erős oldalszélben?

Read More...
Mercedes-AMG GT R Pro – Versenyre termett

Mercedes-AMG GT R Pro – Versenyre termett

A Mercedes-AMG GT R Pro a prémiumgyártó sportautói között a zászlóshajó. Az új modell már rendelhető az Egyesült Királyságban. A Pro jelzésből eredő ártöbbletből egy jól felszerelt prémiumkategóriás autót is vásárolhatnánk.

Read More...

Leave a reply: