Rekord az újautók eladásában

In sajtóközlemény

Júliusban tovább nőttek a magyar autóeladások

A Duna Autó Zrt. első féléves adataiból most több érdekességet, információt is elárul a témához kapcsolódóan.

A 2018-as év elején tapasztalt fellendülés után folytatódik az újautók eladásának kiugró növekedése. Ez jól látszik az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedés statisztikáiból is, hiszen 2018 első félévében már több mint 2.500 újautót adott át, ami rekord a cég életében. Míg a piac 29%-os növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a vállalatnál ez az arány +40%-nak felel meg.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) riportja szerint országosan 40%-ra tehető a magánvásárlók megoszlása. A Duna Autó Zrt. júliusig átadott járműveinek 36%-a került magánszemélyekhez, a céges vásárlások aránya így 64%-ra csökkent a tavalyi magasabb arányhoz képest. A vállalat adatai is alátámasztják, hogy a magánvásárlók visszatérésének hatásai egyre kézzelfoghatóbbak: az átadott gépkocsik vételárának 70%-át készpénzben, míg a maradékot
finanszírozással egyenlítették ki.

Megdönthetetlen Suzuki hatalom

„Úgy tűnik, hogy a méretes karosszéria, a tágas utastér és a trendi formaterv mindent visz. Az összképet nézve majdnem ugyanannyi városi terepjárót (SUV) adtunk át, mint egyéb típusú személyautót” – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója, a rekordot döntő első féléves értékesítési adatok alapján. „Egyértelmű tehát, hogy tovább folytatódik a SUV-k térhódítása, amelyek közül a legnépszerűbb modellek a Suzuki Vitara, a Honda CR-V, a KIA Sportage, illetve a Nissan Qashqai.” A Suzuki Vitara és S-Cross népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, az Autóvárosban a Suzuki márka első félévben értékesített gépkocsijainak 83%-át tette ki ez a két modell. A leggyakrabban választott típusok között azonban megtalálható a Skoda Octavia, a Nissan Juke és a Honda Jazz is.

„Ha már újautót veszünk…”

A Duna Autó statisztikáiból arra a fogyasztói magatartásra lehet következtetni, hogy ha egyszer járművásárlásra adják fejüket az emberek, akkor egyre magasabb felszereltségi szinttel választottjukat. Az Autóvárosban egy vásárló átlagosan közel 5 millió forintot költ egy gépkocsira, ami tavalyhoz képest is jelentős emelkedés.
A potenciális vevők egyre tudatosabbak: többségük már konkrét elképzeléssel érkezik meg a szalonokba, legyen szó márkáról, modellről, technikai paraméterekről, büdzséről vagy az autó felhasználási céljáról. A márkahűség viszont egyre kevesebb esetben mutatkozik meg, inkább az ár-érték arány dominál választáskor, ezért az adott árkategóriában elérhető modellek közül többet is összehasonlítanak. Jellemzően tízből hét esetben tesztvezetés után kerül sor a szerződéskötésre, és az sem ritka, hogy az ügyfél 2-3 alkalommal is kipróbálja a megvásárolni kívánt modellt. A Duna Autó tesztparkjában számos felszereltségű és a motorpalettán elérhető legnépszerűbb motorokkal ellátott modellváltozatok is megtalálhatók, így a vevő nem csak a kiszemelt gépkocsit, hanem a hasonló paraméterekkel rendelkező konkurensét is kipróbálhatja a végső döntés meghozatala előtt.

Fenntarthatóság mindenek előtt

A 2015-ben kirobbant dízelbotrány tovább gyűrűzik, az ilyen típusú motorok visszaszorulása egyre erősebb tendenciaként mutatkozik a magyar piacon is. „Ez egyrészt a környezetvédelmi szabályozásokból adódik, másrészt pedig azért, mert olyan mértékű fejlesztések történtek a közvetlen befecskendezéses, turbó benzinmotorok terén, amelyekkel felveszik a versenyt a dízel előnyeivel. 
Sokkal rugalmasabbá váltak, egyre kisebb motorokkal egyre nagyobb teljesítményt érnek el és lecsökkent a fogyasztásbeli különbség is. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új dízelmotorok környezetszennyező hatása sem magasabb, mint a benzines változatoké” – tájékoztatott Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. Eddig a dízelmotorok leginkább azért voltak népszerűek, mert alacsonyabb fenntartási költség mellett lehetett őket üzemeltetni. „Arra, hogy melyik autó fenntartása a leggazdaságosabb ma Magyarországon, szinte lehetetlen egyértelmű választ adni, mert ez teljesen a felhasználó igényeitől és szokásaitól függ. Ha feltételezzük a racionális vásárlót, akkor mindenki a számára leggazdaságosabb autót választja. Első féléves adataink alapján az átadott autóink 71%-a volt benzines, 27%-a dízel, 2%-a pedig elektromos” – tette hozzá Markó Zoltán.

Forrás: DUNA AUTÓ ZRT.

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights