Suzuki Swift Sport teszt – A kezes méregzsák

In teszt
Suzuki Swift Sport teszt

A Suzuki a mi autónk, ezt mindenki tudja. De amikor ez nem a legolcsóbban A-ból B-be, hanem egy nagyon vidám élvezeti cikk, az igazán örömteli perceket tud szerezni. Alkalmunk volt kipróbálni a Suzuki Swift Sport változatát. Az 1.4 BoosterJet turbós motorral szerelt mokány kis autót a teszt hét végén nagyon nehéz szívvel adtam vissza.

 

Suzuki Swift Sport teszt

A külső

A kis alap Swift formája is már nagyon jól eltalált. Ezt elől megtoldották egy vagány szpoilerrel és a hűtőrács is méhsejt mintázatú lett. Illetve az orr rész alsó szekcióján is módosítottak, élesebb, sportosabb lett a forma.

 

Suzuki Swift Sport teszt

Oldalról a karbon szerű műanyag alsó szoknya tűnik fel és az igazán míves 17 colos alufelni, amin 195-ös gumi, ami a viszonylag nagy erő miatt lehetne picit vastagabb.

 

Suzuki Swift Sport teszt

Hátulról a két kerek kipufogó vonzza a szemet és a diffuzor imitáció.

 

A belső

Suzuki Swift Sport teszt Suzuki Swift Sport teszt Suzuki Swift Sport teszt

 

A csomagtér a maga 270 literjével nem egy tehervonat, de ebben a kategóriában jó érték. Emellett jól pakolható, egy nagy és egy kis bőrönd és egyéb táskák jól megfértek benne. A hátsó ülés nekem pici volt, de kb. 180 cm-ig kényelmes utazást biztosíthat.

 

Suzuki Swift Sport teszt

Viszont elől ülve már teljesen jól elfértem a 193 cm-mel. Ami egy picit zavaró, hogy viszonylag magasan ülünk és elég rövid az ülőlap. De nem vészes és nem kényelmetlen. A sportos ülések igen jól tartanak és jó is rájuk nézni. A piros varrás és sport felirat külön plusz pont.

 

A műszerfalra nézve egyből feltűnik, hogy 260 km/h-ig van skálázva. Klassz dolog még, hogy nézhetjük az aktuálisan ható gyorsulási erőket, a turbónyomást vagy éppen a nyomaték és lóerő állapotát.

 

Suzuki Swift Sport teszt

Az alul lapított sportkormány fogása nagyon jó, innen szabályozhatjuk az adaptív tempomatot és a sávtartó asszisztenst is. Az infotainment rendszer már ismerős a többi Suzukiból, jól működik, főleg bluetooth-al. Én USB kábellel is szeretem használni, főleg a zenehallgatás miatt, azon azért még lenne mit csiszolni. Más tesztelők írták, hogy az androidos telefonok Android Auto és az iPhonok CarPlay rendszerével nagyon jól együttműködik.

 

Suzuki Swift Sport teszt

A hat sebességes váltó precíz, rövid úton jár. Talán a váltógomb lehetett volna egy picit nagyobb, de kárpótol a piros varrású váltószoknya. Rekeszből van elegendő, a klíma pedig remekül teszi a dolgát, bár egy picit hangos. Télen jól fog jönni az ülésfűtés, ami csak elől van.

 

Induljunk

A kulcs elég, ha a zsebünkben van. Gombbal indul a kis hothacth. A hangja jó, de egy picit lehetne hangosabb, jobban előadhatná magát.

 

Suzuki Swift Sport teszt

Viszont ahogy felengedjük a kuplungot, egyből érződik, hogy egy megfelelően túlmotorizált jószággal van dolgunk. Nagyon könnyen mozgatja a kasznit az 1.4 -es turbómotor. 140 lóerő és 230 Nm nyomaték nem kevés egy 970 kg tömegű autóban.

Már egész korán, dízelesen fel lehet váltogatni, de többnyire nem ezt fogjuk tenni. Hanem nyomjuk neki, mert ha megjön a turbónyomás – már elég alacsony fordulaton is- a kis Swift elkezd mosolyt csalni az arcunkra. És ha még egy kis kanyargós útszakaszt is találunk, a mosoly vége a fülünket fogja közelíteni. Csak nehogy ekkor maximumra tegyük a klímát, mert esetleg arcunkra fagy a mosoly, és hát akkor hogy néznénk ki….

Szóval nagyon jól megy a Swift Sport. Jól viselkedik kanyarban, egészen gokart szerű az élmény az alacsony súlyponttal, kis tömeggel. Kanyarba nagyobb sebességgel beesve is szépen meg lehet fogni az autót. És a stabil útfekvés mellet városban sem túlzottan kemény a rugózás, jól csillapítja az útegyenetlenségeket.

Az autóról szerzett tapasztalataimat a teszt videó még jobban visszaadja:

 

 

Autópályán 130-nál sem forog nagyon a kis Swift, köszönhető ez a turbós erőforrásnak és a hat sebességes váltó áttételezésének. Az adaptív tempomat és a sávtartó asszisztens is remekül tette a dolgát. A vészfékező asszisztens érzékelője picit ideges, már akkor is csipog, mikor szerintem nem kéne. És elég borzasztó hangja van. Illetve autópálya tempónál elég nagy a szélzaj.

 

Suzuki Swift Sport teszt

Az autó fogyasztását én 7,3 fölé nem bírtam vinni, pedig mindent megtettem ennek érdekében.

A Suzuki Swift Sport listaára 5.990.000 forint, de a hűségprogramban 5.490.000 forintért elhozható. A Suzuki korábbi autócsere és finanszírozási ajánlatát váltotta fel a hűség program ajánlat. És lényegében csak ügyfél regisztrációhoz kötött az árengedmény. Ehhez képest a Toyota Yaris GRMN a maga 212 lóerejével 10 milliós autó, bár az komolyabb modell. Az Opel Corsa GSI nagyjából egy kategória, de még nem tudni az árát. Angliában a Vauxhall Corsa GSI 7 millió forintnak megfelelő fontba fog kerülni.

 

Összegzés

5,5 millió forintért egy megbízható, dögös külsejű, jó fogyasztású kisautót kapunk, amivel az autópálya belső sávjában sem kell szégyenkeznünk. Kellemes a beltér és hasznosak az extrák is. Azt hiszem, nem kell nagy fantázia ahooz, hogy lássuk, a kis Swift Sport nagyon sikeres lesz.

You may also read!

485 kilométer a tisztán elektromos hajtású KIA e-Niro hatótávja

Kia e-Niro európai szabvány szerinti, vegyesüzemi hatótávja elérheti akár a 485 kilométert
A még 2018-ban az európai piacokon

Read More...

Az igazság a kopott gumiabroncsokról – Kopott gumi teszt


Vannak tanulmányok, amelyek fokozottan hangsúlyozzák a kopott abroncsok balesetveszélyességét, mielőbbi cseréjét, még más kutatások ennél jóval megengedőbbek,

Read More...
A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley mérnökök azon dolgoznak, hogy az új Continental GT sorozatot bővítsék egy nagy teljesítményű plug-in hibrid modellel. Így a márciusban bemutatott Bentayga mellett további hibriddel bővülne a környezetbarát luxuskínálat.

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu