Magyar tervezte a világ legnépszerűbb kabrióját?

In Téma
Magyar tervezte a világ legnépszerűbb kabrióját

Honnan ismered fel a kezdő kabrióst? Az első hosszabb útja után rákvörösre van égve a nyaka és bevállalta a klímamentes verziót, csak hogy bőrüléses kocsiban utazhasson. Mielőtt kabriót veszel, érdemes pár dolgot észben tartanod, mert lehet, hogy nem neked való a tetőmentes autózás. Mindenki tisztában van azzal, hogy a kabriózás nem kompromisszummentes műfaj, de könnyen elsiklunk a részletek felett, mikor egy tökéletes napon szerelmesek leszünk a tetőmentes autózás élményébe.

 

A Használtautó.hu most a kabriózással kapcsolatos kevésbé ismert, szokatlan érdekességeknek és tényeknek járt utána, amelyek új oldalról mutatják be neked a legendás autótípust.

 

A világ legnépszerűbb „kabrióját” magyar tervezte?

A legelső autó modellek még nyitott tetejűek voltak, később pedig a csatlakoztatható tető lett népszerű. Innen nézve a világ eddigi legnépszerűbb „kabriója” a Ford T modell lehetett, aminek egyik tervezője a makói születésű Galamb József. Hazánkban is fel-feltűnik a legendás modell, két éve Szegeden árultak egy több mint százéves darabot, ötmillió forintért a Használtautó.hu oldalán.

 

 

 

A kabriózás nem egyévszakos műfaj!

Bár a legtöbben a nyárhoz kötik a kabriózást, valójában az igazi szezonja tavasszal és ősszel van, amikor kevésbé kell félni a leégéstől, vagy attól, hogy napszúrást kapunk a kocsiban.

Magyar tervezte a világ legnépszerűbb kabrióját

 

Viszlát holttér, helló kilátás!

Holttérnek nevezzük az autóból az úttest egy meghatározott irányában valamilyen okból takart kilátási irányt, teret.  A kitakarás okozója jellemzően az egyik elülső, vagy hátsó karosszéria oszlopa, de lehet egy a hátsó ablakba keveredett csomag, sőt akár egy utas is. Számos baleset a holttér miatt alakul ki, viszont egy kabrióban jobb helyzetben vagyunk, hiszen a legtöbb modellben jóval kevesebb oszlop van karosszériában, mint egy átlagos autóban. A tetőmentes autó tehát nem csupán egy-egy augusztusi csillaghullás miatt tökéletes választás, de biztonsági szempontból is előny.

 

Lehet, hogy többet fogyaszt, de nehezebben borul fel!

A kabriókat extra merevítésekkel látják el, így többet fogyasztanak, mint egy normál autó, viszont pont a nagyobb tömegük és jelentősebb légellenállásuk miatt nehezebben borulnak fel, ezért biztonságosabbak úttartás és stabilitás szempontjából, mint a tetővel rendelkező autók.

 

Az ár helyett inkább két dologra figyelj: bőrülés és klíma!

Jól néz ki a bőrüléses verzió? Felejtsd el! Nyáron a bőrülés elviselhetetlen lesz, miután felforrósodott a napon. Nem kell a klíma, mert amúgy is jár a levegő? Tévedés! Egészen addig tűnhet felesleges luxusnak a klíma, míg dugóba nem kerülünk rekkenő hőségben.

 

forrás: hasznaltauto.hu

You may also read!

Mercedes-AMG GT R Roadster a biztosító szivárogtatott

Mercedes-AMG GT R Roadster – a biztosító szivárogtatott

Sokan várják a legújabb Mercedes-AMG csodák megjelenését. Megszokottak a kémfotók, előfordulnak gyári szivárogtatások, most érdekes módon egy német biztosítótársaság online kalkulátorából szivárogtak ki érdekes adatok.

Read More...
Hyundai Ioniq Plug-in hibrid modellfrissített változata

Itt a Hyundai Ioniq hibrid és Plug-in hibrid modellfrissített változata

Mi új a második genrációs IONIQ Hybrid és Plug-in-Hibrid-ben? A tovább fejlesztett Bluelink telematic szolgáltatás, a SmartSense aktív

Read More...
Fiat Panda Cross

A Fiat Panda Cross nyerte a brit 4X4 Magazine „2019 4X4-ese” díjat. De hogy a Mount Everestre is felment…

A Panda Cross zsinórban másodjára nyerte meg a 4X4 Magazin díját. Nagyon dicsérték a Panda Cross 4X4 motorjait,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu