Magyar tervezte a világ legnépszerűbb kabrióját?

In Téma
Magyar tervezte a világ legnépszerűbb kabrióját

Honnan ismered fel a kezdő kabrióst? Az első hosszabb útja után rákvörösre van égve a nyaka és bevállalta a klímamentes verziót, csak hogy bőrüléses kocsiban utazhasson. Mielőtt kabriót veszel, érdemes pár dolgot észben tartanod, mert lehet, hogy nem neked való a tetőmentes autózás. Mindenki tisztában van azzal, hogy a kabriózás nem kompromisszummentes műfaj, de könnyen elsiklunk a részletek felett, mikor egy tökéletes napon szerelmesek leszünk a tetőmentes autózás élményébe.

 

A Használtautó.hu most a kabriózással kapcsolatos kevésbé ismert, szokatlan érdekességeknek és tényeknek járt utána, amelyek új oldalról mutatják be neked a legendás autótípust.

 

A világ legnépszerűbb „kabrióját” magyar tervezte?

A legelső autó modellek még nyitott tetejűek voltak, később pedig a csatlakoztatható tető lett népszerű. Innen nézve a világ eddigi legnépszerűbb „kabriója” a Ford T modell lehetett, aminek egyik tervezője a makói születésű Galamb József. Hazánkban is fel-feltűnik a legendás modell, két éve Szegeden árultak egy több mint százéves darabot, ötmillió forintért a Használtautó.hu oldalán.

 

 

 

A kabriózás nem egyévszakos műfaj!

Bár a legtöbben a nyárhoz kötik a kabriózást, valójában az igazi szezonja tavasszal és ősszel van, amikor kevésbé kell félni a leégéstől, vagy attól, hogy napszúrást kapunk a kocsiban.

Magyar tervezte a világ legnépszerűbb kabrióját

 

Viszlát holttér, helló kilátás!

Holttérnek nevezzük az autóból az úttest egy meghatározott irányában valamilyen okból takart kilátási irányt, teret.  A kitakarás okozója jellemzően az egyik elülső, vagy hátsó karosszéria oszlopa, de lehet egy a hátsó ablakba keveredett csomag, sőt akár egy utas is. Számos baleset a holttér miatt alakul ki, viszont egy kabrióban jobb helyzetben vagyunk, hiszen a legtöbb modellben jóval kevesebb oszlop van karosszériában, mint egy átlagos autóban. A tetőmentes autó tehát nem csupán egy-egy augusztusi csillaghullás miatt tökéletes választás, de biztonsági szempontból is előny.

 

Lehet, hogy többet fogyaszt, de nehezebben borul fel!

A kabriókat extra merevítésekkel látják el, így többet fogyasztanak, mint egy normál autó, viszont pont a nagyobb tömegük és jelentősebb légellenállásuk miatt nehezebben borulnak fel, ezért biztonságosabbak úttartás és stabilitás szempontjából, mint a tetővel rendelkező autók.

 

Az ár helyett inkább két dologra figyelj: bőrülés és klíma!

Jól néz ki a bőrüléses verzió? Felejtsd el! Nyáron a bőrülés elviselhetetlen lesz, miután felforrósodott a napon. Nem kell a klíma, mert amúgy is jár a levegő? Tévedés! Egészen addig tűnhet felesleges luxusnak a klíma, míg dugóba nem kerülünk rekkenő hőségben.

 

forrás: hasznaltauto.hu

You may also read!

485 kilométer a tisztán elektromos hajtású KIA e-Niro hatótávja

Kia e-Niro európai szabvány szerinti, vegyesüzemi hatótávja elérheti akár a 485 kilométert
A még 2018-ban az európai piacokon

Read More...

Az igazság a kopott gumiabroncsokról – Kopott gumi teszt


Vannak tanulmányok, amelyek fokozottan hangsúlyozzák a kopott abroncsok balesetveszélyességét, mielőbbi cseréjét, még más kutatások ennél jóval megengedőbbek,

Read More...
A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley mérnökök azon dolgoznak, hogy az új Continental GT sorozatot bővítsék egy nagy teljesítményű plug-in hibrid modellel. Így a márciusban bemutatott Bentayga mellett további hibriddel bővülne a környezetbarát luxuskínálat.

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu