Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt. Nehéz szívvel adtam vissza…

In teszt
Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

Mit várhat az ember egy szépen feldíszített, városi SUV-os, három hengeres autótól? Én nem sok jóra számítottam. Ezért a teszthét folyamatosan kellemes meglepetésekkel szolgált.

 

A Hyundai Kona nem most jelent meg, főleg nem a benzines változat. Nemsokára a kezünk közé kaphatjuk az elektromos változatot is, amit így elég objektíven tudunk majd a benzinessel összehasonlítani.

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

A külső

A Kona külseje egyszerűen remek. Modern, merész a vonalvezetése, de mégsem annyira különc, hogy akár idősebb úriemberek számára vállalhatatlan legyen.

Szemből a hatalmas hűtőmaszk szívja be a levegőt és mindent, ami elé kerül. A fölső kis csíknak nincs funkciója, csak dísz. De az alsó hűtőrács szintén valóságos, és szerintem az olajhűtőt látja el friss levegővel.

A nyújtott csík lámpa igazán jól sikerült. A ködlámpa és a kanyarfényszóró, a sok rombusz még éppen nem sok, bár a határt SUVolja – akarom mondani – súrolja. Hasznos még a motorháztető domborítása, ami ad egy plusz merevséget. Így, ha rászáll egy galamb, nem horpad be, mind sok mai autónál.

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

Oldalról Kellemesek a domborítások, vagány a műanyag sárvédő perem. Jól áll a kupés tetővonal és ütősek a 18 colos alufelnik is. Ütősek, de szerencsére nem ütöttek.

 

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

A hátulja is egységes, bár ide egy picit több dizájn elemet zsúfoltak be a kelleténél. A két vékony hátsó > alakú lámpa egyértelműen alfás, de ez nem  hinném, hogy baj lenne. Szép a diszkrét tetőszpoiler a pótféklámpával.

 

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

De az index, lámpa és tolatólámpa kombinációt nem tudom, nem valami híres autótuning bazárban vásárolták-e. Na mindegy, ennyi még belefér.

 

Üljünk be

 

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

Az általunk tesztelt Style felszereltségű Konának nagyon jól állt a bordó szín kompozíció. Bordó varrások, bordó csíkok és bordó biztonsági öv! Ej, de jól nézett ki a fekete dzsekimen.

Az ülés rendkívül kényelmes, főleg az elektromosan állítható deréktámasszal.

 

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

A kormány fogása pazar, a kormányfűtés pedig az egész kormányt fűti. A kezelőszervek kézre esnek és átgondoltan helyezték el őket. Rekeszünk is van bőven. A műszerfal analóg, egyszerű mutatós egység. Mondjuk a Holdra szállást nem innen fogjuk levezényelni, de minden szükséges infó a rendelkezésünkre áll. Kíváncsi vagyok, milyen lesz az elektromos változat műszerfala. Az érintőképernyős középkonzol menüje viszonylag jól struktúrált, de a kerete az oldtimer.

 

Hyundai Kona 1.0 T-GDI teszt

A csomagtartó 361 liter, ami ebben a kategóriában elfogadható, de a gyerek biciklije nem fért be.

 

Motor 1.0 liter, 3 henger turbó
Teljesítmény: 120 LE
Nyomaték 172 Nm
Végsebesség 181 km/h
Kombinált fogyasztás/100 km  
gyári 6,24
Teszt 7,2
váltó 6 seb. Kézi
Gyorsulás 0-100  12 s
   
Futómű  
elől Mcpherson típusú független kerékfelfüggesztés csavarrugókkal
hátul torziós rúd csatolt lengőkarokkal
   
Tömeg 1345 kg
Csomagtartó 361 l
hossz 4165 mm
széleség 1800 mm
tengelytáv 2600 mm
üzemanyagtartály 50 l

 

Az autó ára 6 millió forint plusz kb. 300.000 forintnyi extra.

Induljunk

Az autóval menni viszont nagyon jó. Nekem a három hengeres turbós, 120 lóerős motor hangja és karakterisztikája kifejezetten tetszett. A futómű is igen jól sikerült darab. Kanyarban klasszul betámaszt, de a bukkanókat is egész jól kezeli.

Az autóval kapcsolatos tapasztalataimat talán a tesztről készült videó adja vissza legjobban:

 

 

 

You may also read!

Tim Gábor dobogós a Mikulás Rallye-n az új autóval

A több nehézséget, három kiesést, de végül kategória harmadik helyet hozó Rallye2 szezon végeztével volt hiányérzet Tim Gáborban

Read More...
Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Az EURO NCAP törés teszten egy csillag sem jutott a Fiat Pandának. Legutóbb a Fiat Punto kapott ilyen minősítést 2017 decemberében.

Read More...
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu