Téli gumi – csúszós kérdés

In biztonság, Téma
Téli gumi – csúszós kérdés

Van, aki úgy gondolja, egy összkerékhajtású crossover-re nem kell téli gumi? Nézze meg az alábbi videót és gondolja meg! A tél közelít, tegnap már havazott, ami azt jelenti, hogy a vezetési körülmények sokkal veszélyesebbek lesznek.

Bár számos autóvezető érzi magát biztonságban az összkerékhajtású SUV kormánya mögött, azok az autósok, akik a lehető legtöbbet szeretnék kihozni a járművükből, valószínűleg téli gumiabronccsal közlekednek. Sokan azzal érvelnek, hogy nem szükséges téli gumi az összkerékhajtású járművekre, de a Tire Rack által készített videó megmutatja, milyen drámai a különbség.

 

 

A 3 perc 20 másodperces videó elejétől végéig hasznos és tanulságos, de különösen érdekes az 1:32 körül kezdődő jégpályás teszt. Két Toyota RAV4 versenyez egymással, az egyiken négy évszakos gumiabroncsok, a másikon pedig téli gumik vannak. A teszt során a négy évszakos gumival szerelt RAV4 a kijelölt 18 méteres távot (60 láb) 3,7 másodperc alatt tette meg, amiből következtethetünk a gyorsulására. A téli gumiabroncsokkal felszerelt crossover 3,1 másodperc alatt tette meg ugyanezt az utat, ami lényegesen jobb gyorsulást mutat.

A jégen való fékezés és megállás különösen nehéz feladat, ezt is világosan megmutatja a videó. Mind a két RAV4 19 km/órás sebességgel haladt, a négy évszakos gumikkal 17,3 méter volt a fékút, míg a téli gumiabroncsos autó 10,2 méteres fékútjával közel kétszer olyan hatékonyan lassult.

A cég a kanyarodási tapadást is tesztelte egy jobbra fordulással. A téli gumiabroncsokkal szerelt crossover minden gond nélkül teljesítette a feladatot, míg a négy évszakos autó kicsúszott a pályáról. A Tire Rack elvégezte ezeket a teszteket két elsőkerék hajtású Toyota Camry-val is. Az eredmények nagyjából azonosak voltak, annak ellenére, hogy ezen autók nem összkerékhajtásúak.

Még ma sem késő téli gumira cserélni nyári, vagy akár négy évszakos abroncsainkat.

 

Téli gumi – csúszós kérdés

forrás: carscoops.com

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: