Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

In Téma
legjobb téli gumi

Napokon belül megérkezik a tél és a fagy, itt az ideje téligumira váltani! Az Autonavigátor és a nonstopgumi csapata már hét éve megbízhatóan szállítja a gumiteszteket, ezzel is megkönnyítve a választást. Idén minden eddiginél több, 25+1 abroncsot vettek górcső alá, hogy kiderüljön, melyik a legjobb választás, és melyik megoldást felejtsük el örökre. A legkomolyabb hazai összevetésen a legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben mérkőztek az abroncsok a mogyoródi tanpályán.

 

legjobb téli gumi

Amit nem teszteltek, az szinte nincs is

A 25+1 tesztelt gumi között 16 új, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négyévszakos abroncs szerepelt. A plusz egy abroncs egy futózott téli gumi volt. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek.

A tanpályán száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán zajlottak a mérések az alábbi szempontok szerint; fékút 60 km/óráról száraz aszfalton, fékút 60 km/óráról nedves aszfalton, fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen), kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára, menetzaj 50 km/óránál, kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn? Az eredményeket tizedméteres pontosságú GPS alapú műszerek adták.

 

 

legjobb téli gumi

Nincs meglepetés: télies körülmények között nincs alternatívája a téli guminak

Télies körülmények között a havas, jeges utak értendők. A mezőny idén viszonylag egyben van annak tekintetében, hogy a dobogós helyeken álló abroncsok közel azonos összesített eredményt értek el, de nem találtunk olyan abroncsmodellt, ami minden versenyszámban a dobogón vagy annak közelében végzett volna.

 

Kijelenthetjük: jégen csakis a jó minőségű téli gumitól kaphatunk elfogadható féktávot!

Az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, ez nem meglepetés. De az annál inkább, hogy itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempó esetén is.

 

Fontos, hogy aszfalton 60, műgyantán 40 km/óráról nézik a fékutakat. Vizes aszfalton jellemzően nagyobb fékutat kapunk, s itt már erősödik az abroncsok közötti tudáskülönbség is. A jeges utat modellező nedves műgyantán már csakis a valódi téli gumik tudtak jó eredményt elérni; az új téliek kivétel nélkül 20,9-29,7 méter közötti fékutat adtak 40 km/óráról.

 

legjobb téli gumi

A téli gumi életet menthet, a használt nyárit felejtsük el!

A műgyantás (csupán 40 km/óráról indított megállási) teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút adódott, ami mintegy négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A jégen a négyévszakos gumi, a futózott és a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

 

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – összegezte a teszt eredményét Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője.

 

Az összesített eredmények alább és a csatolt képen láthatók.

 

Összértékelés  
  Súlyozott
eredmény
 
Continental WinterContact TS860 89,8% nagyon jó
Vredestein Snowtrac 5 89,7% nagyon jó
Goodyear UltraGrip 9 89,3% nagyon jó
Michelin Alpin 6 88,8%
Barum Polaris 5 88,1%
Pirelli Cinturato Winter 86,9%
Hankook Winter iCept RS2 W452 86,8%
Nexen Winguard SnowG WH2 86,3%
Toyo Snowprox S943 85,3%
Nokian WR D4 84,4% kielégítő
Firestone Winterhawk 3 84,3% kielégítő
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 (négyévszakos) 84,2% kielégítő
Dayton DW510E 82,8% kielégítő
Bridgestone Blizzak LM32 82,8% kielégítő
Pirelli Cinturato P7 All Season Plus (négyévszakos) 82,6% kielégítő
Vredestein Quatrac 5 (négyévszakos) 80,5% kielégítő
Infinity EcoZen 78,8% rossz
Bridgestone Weather Control A005 (négyévszakos) 78,5% rossz
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 77,0% rossz
Laufenn LW31 I Fit 77,0% rossz
Kleber Quadraxer 2 (négyévszakos) 76,6% rossz
Kormoran Snow 74,3% rossz
Futózott téli gumi 72,5% rossz
Tesztgyőztes nyári gumi 67,9% rossz
Használt (5 éves) téli gumi 63,2% rossz
Használt (10 éves) nyári gumi 56,5% rossz

You may also read!

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Az EURO NCAP törés teszten egy csillag sem jutott a Fiat Pandának. Legutóbb a Fiat Punto kapott ilyen minősítést 2017 decemberében.

Read More...
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

Read More...
Polestar 1 tesztelés

A Polestar 1 tesztelés-éhez kell egy jó sofőr is, akit sokan irigyelünk – videóval

A Polestar 1 tesztelése folytatódik egészen a 2019 évközepi gyártás elkezdéséig. Szerencsére a törésteszten nem ült benne a

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu