Minden idők 5 legdrágább Porsche-je

In veterán
legdrágább Porsche

Kíváncsiak a világ öt legdrágább Porsche-jára? A cikk végén a videóban Ted Gushue mutatja be a csoda autókat, vagy autó csodákat. Ted a méltán híres Petrolicius főszerkesztője volt, így nyugodtan nevezhetjük autó ritkaság szakértőnek. De aki inkább olvasni akar vagy nem tud angolul, az csak görgessen tovább.

Az extravagáns Porsche-k gyönyörű hátterét a stuttgarti Solitude Kastély biztosítja.

 

legdrágább Porsche

#5 Porsche 917/30 Spyder

Az első méregdrága versenyautó a Porsche 917/30 Spyder. A fantasztikus vonalvezetés és a kék/sárga fényezés megdobogtatja minden autórajongó szívét. Pláne ha be is indítják a V12-es 5374 cm3 -es 1100 lóerős, twin turbós motort! Milyen más a verseny technológia: 205 lóerős liter teljesítmény! Egy ilyen ilyen teljesítmény paripához 1973-ban 4 sebességes manuális váltó járt.. Ez az autó 3.000.000 dollárt ért egy aukción és összesen hat példány készült, amiből három soha nem versenyzett.

 

legdrágább Porsche

#4 Porsche 550 A Spyder

 

A következő versenyző a Porsche 550 A Spyder. Ebből a típusból az 550A-0145 alvázszámú példány 5,17 millió dollárt ért egy 1958-as árverésen. A kicsi és könnyű, mindössze 540 kg súlyú autót az 1498 cm3-es, 133 lóerős motor akár 240 km/h-val is repíthette.

legdrágább Porsche

A gyönyörű, áramvonalas versenyautót kis mérete és fantasztikus dinamikája miatt „Óriás ölő” -nek is becézték.

 

 

legdrágább Porsche

#3 Porsche GT1 Strassenversion

A harmadik legdrágább a Porsche GT1 utcai változata 1998-ból. A Le Mans győztes utcai verziója 5,665 millió dollárér cserélt gazdát 2017 márciusában. A 3,2 literes boxer motor több, mint 800 lóerőt ad le.

legdrágább Porsche

A kasztni nagyrésze szénszálas. A GT1  3,6 alatt éri el a 100 km/h -t.

 

 

#2 Porsche 956

A második helyen egy olyan versenyautó végzet, amelynek örökös helye az autós történelemkönyvekben: a Porsche 956.A 956-003 alvázszámú példány 1982-ből több, mint 10 millió dollárért cserélt gazdát 2015-ben.Az 1983-as Le Mans győztest a legendás Jacky Icks, Al Holbert és Derek Ball vitte győzelemre. A mindössze 840 kilós autó 620 lóerős motorja az ülés és a hátsó tengely között került elhelyezésre, ez a tipikus középmotoros felépítés. A 2650 cm3-es motorbólkét KKK turbóval csiholtak ki ekkora teljesítményt.

 

 

#1 Porsche 917 K

 

A valah legdrágábban értékesített Porshe-ért egy gyüjtő 14 millió dollárt fizetett. A Porsche 917 K-ból a „917-024” alvászszámú példány -t Jo Siffert vezette a Steve McQueen-ről készült Le Mans filmben 1971-ben. De a 917 K-nak ettől eltekintve is kivételes szerepe van a Porsche történelmében, ugyanis ez volt az első autójuk, ami abszolút Le Mans győzelmet aratott 1970-ben. Az autót egy V12 – és nem boxer!! – 5.0 literes motor mozgatta 600 lóerős csúcsteljesítménnyel, amit 8300-as percenkénti főtengely fordulatnál adott le. A 800 kg-mos autó végsebessége 354 km/h volt.

 

 

 

You may also read!

Rebenlad Rally

Fogasy fantasztikus versennyel kezdett a Rebenland Rally-n


Nehéz, de jóhangulatú versenyen mutatkozott be Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Ford Fiesta R5-tel.
Az osztrák

Read More...
Ha fúj a szél… az a kamiont felborító…

Ha fúj a szél… az a kamiont felborító…

Tudjuk a gyermekdalból, hogy majd József napján elmúlik a szél. Március 13-án viszont még olyan szél fújt Texas államban, hogy felborított egy kamiont. Mit tehetünk nagyon erős oldalszélben?

Read More...
Mercedes-AMG GT R Pro – Versenyre termett

Mercedes-AMG GT R Pro – Versenyre termett

A Mercedes-AMG GT R Pro a prémiumgyártó sportautói között a zászlóshajó. Az új modell már rendelhető az Egyesült Királyságban. A Pro jelzésből eredő ártöbbletből egy jól felszerelt prémiumkategóriás autót is vásárolhatnánk.

Read More...

Leave a reply: