A szél, ami leviszi a tetőt – Lamborghini Huracán EVO 2020

In hír
A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

A Lamborghini bemutatta a Huracán új változatát. A 2020-as Lamborghini Huracán EVO 640 lóerős teljesítménye nagy szelet csap.

 

A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

 

A Lamborghini a Huracán legújabb változatát EVO-nak nevezte el. Az új modell integrált járműdinamikai vezérlőrendszerrel, és új érintőképernyős információs és szórakoztató egységgel bővült. Mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra.

Jobb aerodinamika

 

A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

 

A Lamborghini új első lökhárítót rakott a Huracán EVO-ra, a légterelést is segítő szárny dizájnnal. A Lamborghinire jellemző Y alakú légbeömlő nyílások gondoskodnak az erőmű levegőigényéről. Oldalról is új sárvédő veszi körül a kerekeket, és az oldalsó légnyílások is megújultak. Kiemelkedő azonban az autó hátulja, amin a legtöbbet változtattak a tervezők. Az iker kipufogók a hátsó lökhárítóban magasabbra kerültek, míg a tető felé haladva a hátsó rész egy integrált, dupla spoiler-ré alakul a nagyobb leszorítás érdekében. Az autó padlója tovább növeli az aerodinamikai hatékonyságot. A Lamborghini szerint a Huracán EVO aerodinamikai dizájnja az első generációs Huracánhoz képest ötször jobb lett, akár a leszorító erőt, akár a jellemző áramlástani értékeket nézzük.

 

A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

 

„A Lamborghini elkötelezett a szuper sportkocsik technikai színvonalának fejlesztése és a vezetés élmény fokozása terén. Ez az új Huracán EVO esszenciája. A korábbi Huracán Performante rendkívüli képességeit ötvözi a legmodernebb dinamikus vezérléssel és a Huracán vezetési élményével”- nyilatkozta a cég vezérigazgatója, Stefano Domenicali. „A Huracán EVO jól szemlélteti a fejlődést: egy lépéssel előre, a szegmens paramétereinek újradefiniálásával. Rendkívül könnyű vezetni az új Huracán EVO-t, miközben a megszokott sportos vezetési élményt nyújtja.”

 

A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

 

Megújult, modern utastér

A Huracán EVO Alcantara bőrbelsővel készült, benne a dombornyomott „EVO” díszítés található, „Arancio”, azaz narancs színárnyalatú csíkokkal, amelyek jól harmonizálnak az Arancio Xanto külsővel. Rendelhető a Carbon Forged Composites és a Lamborghini által levédett Carbon Skin belső is, amely az új, testre szabható hangulatvilágítási rendszerrel együtt jár.

A vevők természetesen bőséges Stílus-csomag kínálatból válogathatnak. Az új, 8,4 colos érintőképernyő a középkonzolon kompatibilis az Apple CarPlay-jel, de csatlakoztathatunk hozzá navigációt, web-rádiót is. A fedélzeti számítógép nagykapacitású merevlemezt is tartalmaz és rendelhető telemetria rendszer is.

 

A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

 

A Performante teljesítménye

A Huracán EVO erőforrását a Performante modellből örökölte. Az 5,2 literes V10-es szívómotor 640 lóerős maximális teljesítményre képes 8000-es fordulaton. A 600 Nm csúcsnyomatékot 6500-as fordulaton éri el. Az 1422 kg tömegnek köszönhetően az olasz sportkocsiban 2,22 kg/lóerő a súly-teljesítmény arány, és mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra. Nulláról 200 km/h-ra gyorsuláshoz 9 másodperc szükséges, míg a fékezés 100 km/h-ról a teljes megállásig csupán 31,9 méteres fékút szükséges. A Huracán EVO legnagyobb sebessége 325 km/h.

Végül, de nem utolsósorban, az EVO olyan technológiai újdonságokkal rendelkezik, mint a Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Az LDVI alapja egy mikroprocesszor, amely az autó dinamikáját az adott helyzetnek megfelelően irányítja. Az LDVI használja a Lamborghini Piattaforma Inzerziale (LPI) segítségét, ami az autó súlypontjába helyezett gyorsulás érzékelő és giroszkóp által mért információkat szolgáltat.

További érdekesség a hátsó kerekek kormányzása is, a nyomatékvektoros öszkerékhajtás, a továbbfejlesztett aktív felfüggesztés. És a fekete leves… A Huracán EVO alapára az Egyesült Államokban 261.274 dollár, míg a Brexitre készülő Egyesült Királyságben 165.256 font. A Kíni piacon 3. 298.100 RMB, míg Japánban 29.883.274 jen. A hazai forgalmazó árai még nem ismertek, de a magas regisztrációs adó és ÁFA miatt várhatóan meghaladja a 80 millió forintot.

 

A szél, ami leviszi a tetőt - Lamborghini Huracán EVO 2020

forrás: carscoops.com

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: