Szövetségre lépett a Volkswagen és a Ford

In hír

Jönnek a közös Ford-Volkswagen járművek

Hónapok óta téma, hogy a Volkswagen és a Ford vezetése érdemi tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy több, stratégiailag fontos területen miként működhetnének szorosabban együtt a jövőben. Kedd délután ennek a sorozatnak a lezárásaként került sor arra a sajtótájékoztatóra, amelynek keretében Jim Hackett, a Ford elnök-vezérigazgatója és Herbert Diess, a Volkswagen csoport elnök-vezérigazgatója ismertette a konkrét megállapodás részleteit.

A vállalatok első közös programja közepes méretű pickupok gyártása lesz a globális piacra. Ez a tervek szerint 2022-ben kezdődik, majd áruszállító haszongépjárművekkel folytatódik az európai piacon. Az áruszállítókra és pickupokra vonatkozó megállapodások célja a sorozatnagyság növelése és mindkét vállalat hatékonyságának javítása 2023-tól.

Jim Hackett, a Ford és Herbert Diess a Volkswagen csoport elnök-vezérigazgatója

A Volkswagen és a Ford elkötelezett amellett is, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, önvezető járművek és mobilitási szolgáltatások területén. A szövetségnek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás.

A Ford vezére a igyekezett minden munkavállalójukat megnyugtatni, kijelentette ugyanis, hogy a Volkswagennel történő együttműködés miatt nem fognak munkahelyeket megszüntetni egyik gyárukban sem. Igaz, néhány nappal ezelőtt már bejelentettek egy nagyobb európai karcsúsítást, amelynek eredményeként több ezer munkahelyet szüntet majd meg az amerikai autógyártó.

Egyre nagyobb a nyomás a szereplőkön

Nem véletlen, hogy két olyan nagy autógyártó, mint a Volkswagen és a Ford egymás riválisaiként szoros együttműködésre kényszerül. Egyrészt a globális kereskedelmi háború komoly fenyegetést jelent az iparági szereplők számára, másrészt a járműipar hatalmas változásokon megy keresztül, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás, a digitalizáció és a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások állnak.

Ezeken a területeken óriási beruházásokat kell végrehajtaniuk azoknak a gyártóknak, akik a jövőben is az élmezőnybe akarnak tartozni. A Volkswagen és a Ford esetében is ez a helyzet, a két társaság menedzsmentje láthatóan igyekszik majd minél több területen együttműködni annak érdekében, hogy megosszák a felmerülő költségeket és egymás erősségeit kihasználva javítsák versenyképességüket, profitabilitásukat.

Forrás: portfolio.hu

You may also read!

Mazda CX-30 közeledik

Mazda CX-30 közeledik

Az európai piacra szánt új, 2020-as modell évű Mazda CX-30 értékesítése idén nyáron kezdődik. Az autógyártó a piaci érdeklődés felkeltésére kiadott egy fotógyűjteményt, amely részletesen bemutatja a kompakt SUV-t.

Read More...
RALLY INTERNAZIONALE DEL CASENTINO Juhász Csabi

Kategóriagyőzelem a Casentino ralin

A 39. RALLY INTERNAZIONALE DEL CASENTINO ralin vett részt Juhász Csabi szinte már törzsversenyzőként a testvérével, Zsoltival ahol kategóriagyőzelmet szereztek.

Read More...
TAXI4 Veszprém Rallye Ritmus ASE Klausz Kristóf Csányi Botond

Defekt után defekt!

Nem úgy sikerült a 26. TAXI4 Veszprém Rallye a Ritmus ASE párosának, Klausz Kristófnak és Csányi Botondnak, ahogy szerettük volna, és amiben reménykedtünk a kvalifikáció után, ahol a 3. helyet szerezték meg a jóval tapasztaltabb mezőnyben. A másnapi eredmények sem voltak rosszak, de aztán 2 defekt visszavette őket, majd egy elektromos hiba miatt kiállni is kényszerültek.

Read More...

Leave a reply: