Elektromos vagy hagyományos?

Elektromos vagy hagyományos?

Az új autó vásárlás előtt állók döntését befolyásolják a költségek. Egy angliai felmérés szerint 5 éven belül eltűnik a költségkülönbség. Ettől a ponttól kezdve a magasabb ár már nem lesz akadály.

A Deloitte nemzetközi pénzügyi tanácsadó cég szerint a tisztán elektromos hajtású gépkocsik 2024-re beérik a hagyományos benzines vagy dízel üzemű autók költséghatékonyságát. Az elektromos hajtású járművek várhatóan még kifizetődőbbé válnak olyan tényezők miatt, mint a gazdaságosabb üzemeltetés, kevesebb szerviz költség és az állami támogatások, mint ösztönző programok miatt.

A Deloitte előrejelzése szerint az Egyesült Királyságban az elektromos járművek költségei konvergálni fognak a benzin és a dízelüzemű járművek üzemben tartási költségéhez a következő öt évben. Más becslések szerint a két költséggörbe metszése az Egyesült Királyságban 2021-ben, míg globálisan 2022-ben fog bekövetkezni.

Mivel jelenleg az elektromos járművek magas beszerzési értéke a leginkább vásárlást akadályozó költség, a Deloitte szerint az árparitás (azonos áron kínálják az elektromos hajtású és a hagyományos üzemanyagú autókat) kialakulását követően a költség már nem lesz a vásárlás akadálya.

2018-ig világszerte összesen 2 millió hibrid vagy tisztán elektromos hajtású autót értékesítettek, 2020-ig a becslések szerint világszerte 4 millióra nő majd az elektromos autók iránti kereslet. A trend alapján 2030-ban már 21 millió elektromos vagy plug-in hibrid új autót értékesítenek (melyek közül kb. 14,7 millió lesz tisztán elektromos hajtású).

 

Elektromos vagy hagyományos?

 

Ha ezek a előrejelzések pontosak, a hagyományos hajtású autók továbbra is népszerűbbek lesznek, mint a hibrid és a tisztán elektromos hajtású járművek. Habár a 2018-as autóértékesítési adatatok még nem elérhetők, az adatelemző Jato Dynamics előző évi adatai alapján 86,05 millió új autót értékesítettek világszerte.

Annak ellenére, hogy örvendetes a hibrid- és elektromos autók piaci részesedésének a növekedése, a Deloitte szerint az elektromos autópiac „fenntarthatatlanná” válhat az elkövetkező években. A tervezett termelésnövekedés alapján a becslések szerint az autóipar 14 millióval több hibrid és tisztán elektromos jármű gyártására lesz képes, mint amennyire a következő évtizedben szükség van – ami azt jelenti, hogy a kínálat jelentősen meg fogja haladni a fogyasztói keresletet.

Michael Woodward, a Deloitte UK autóipari szakértője elmondta: „Az elektromos hajtású járművek termelésének felgyorsulása komoly túlkínálatot eredményez, így mind a piacvezető gyártóknak, mind az új belépőknek alkalmazkodniuk kell az új piaci környezethez.”

Reméljük, ez tényleg komoly áresést hoz, és azt is, hogy kellő számú töltőpont is épül Európa-szerte.

Elektromos vagy hagyományos?

forrás: driving.co.uk

Verified by MonsterInsights