Honda Civic 1.6 i-DTEC teszt –A kényelmes kanyarvadász

In teszt

A Honda Civic-nél 2016-ban volt a modellváltás. De az a változat, amit mi tesztelhettünk, 2018 nyarán jelent meg. Ugyanis ennek a modellnek a különlegessége, hogy az 1.6 literes turbódizel motort egy 9 sebességes autómata váltóval párosították. Eddig dízel Civic autómatával még nem szerepelt a kínálatban.

A Honda 1973-ban kezdte el  gyártani a Civic-et. A most futó pedig már a 10. generáció. Világszerte eddig több, mint 18,5 millió Civic-et adtak el. Ezzel ez a világ 4. legnépszerűbb modellje. Csak a bogárhátú VW, a Toyota Corolla és a Mercedes E osztály előzi meg. A Civic három erőssége a dizájn, a megbízhatóság és a praktikum.

A külső

Az új ötajtós Civic 30 mm-rel szélesebb, 136 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel alacsonyabb, mint a korábbi modellváltozat, míg az elődjénél szintén 20 mm-rel alacsonyabb négyajtós kivitel esetén 46 mm-rel nőtt a szélesség és 74-gyel a hosszúság.

Ez a 10. generáció minden eddigi Civic-nél jobban néz ki. Elképesztő, micsoda dizájn remek ez az autó.

 

Elölről nem nehéz belelátni egy X-szárnyú vonalait. A fekete hűtőmaszk folytatása a felfelé kanyarodó fényszórók. Lent pedig a bal oldalon kamu, jobb oldalon igazi fekete rácsos levegőbelépők, illetve alatta a piros szpoiler bajusz, mind nagyon egységes, sportos és menni akar. A kint szélen és jó mélyen lévő ködlámpák nem csak jól néznek ki, de igen praktikus az elhelyezésük is. A motorháztető domborítása is a dagadó izmokat imitálja.

 

Oldalról nézve az emelkedő övvonal mindig is sportosságot sugároz. Bár ennek az autónak a színe is nagyon hozzájárul ehhez. Ez a piros, amiben a mi Civicünk pompázott a fekete elemekkel és alufelnikkel alapból nagyon ütős, mindenhol nagyon megnézték. Az ablakkeret pici krómja finoman harmonizál az autóval. Az ajtókon futó domborítás és a sárvédőívek mind nagyon dinamikusak.

A 17” –os fekete alufelnik egyszerűen szépek.

 

Hátulról nekem megint benne van az X-szárnyú. Az, hogy a tetőn és a csomagtér ajtó végén is van szpoiler, nagyon menővé teszi a hátsó szekciót. És hogy a lejjebbi szpolier a hátsó lámpákban folytatódik, igazi dizájn geg. Lent a kamu levegőbelépők és diffuzór jól néz ki és nem is bazári. Tudjuk, van olyan testvér, ahol ezek tényleges funkciót töltenek be.

 

A belső

Beülve egy praktikus, barátságos tér fogad. A bőr kormány fogása remek, az ülések kényelmesek és jó az oldaltartásuk. A műszeregység  is igazán dizájnos és digitális. Középen láthatjuk a sebességet, körülötte a fordulatszámot jeleníti meg. Jobb oldalon az üzemanyagszint, balra pedig a vízhőfok látszik, amiről el kell mondani, hogy elég lassan melegszik be az 1.6-os dízel. A műszerfal fölső részében van két fénycsík, amik, ha takarékosan haladunk, zölden világítanak.

                A kormányról vezérelhetjük az adaptív tempomatot és a sávtartó automatikát, illetve hogy éppen milyen infókat jelenítsünk meg a műszerfal közepén, valamint a telefont is innen kezelhetjük. A középkonzolról – ami jelen esetben 7 ”-os, Garmin navival és tudja az Apple CarPlay-t, valamint az Android Auto-t – vezérelhetjük a klímát is, aminél klassz, hogy egy igazi gomb megnyomásával egyből odaugrik az érintőkijelző. Hangszóróból 11 van és nagyon szépen, tisztán szólnak nagy hangerőnél is.

Fölül a borítás nem kopogós műanyag, hanem egy picit puhább anyagot használtak. Az egész belső tér egységes és kellemes. Bár hátul elég lőrés szerűek az ablakok, erre egy hölgyismerős azt mondta, hogy milyen belsőséges tér.

Én elől a 193 centimmel jól elfértem, de hátul a fejem már nem fért el kényelmesen. Itt fizetjük meg a sportos tetővonal árát.

Meg kell még említeni a könyöktámasz praktikus, tologatható, variálható kiképzését. Itt egyaránt elhelyezhetünk fél literes, de akár két literes palackot is. Rekeszből egyébként van elég, mindent el fogunk tudni helyezni. A középső lebegő konzol alatt pedig találunk USB csatlakozót, de még HDMI csatlakozót is, amivel videó jelet tudunk adni a középkonzolnak.

Az ötajtós 1.6 i-DTEC Civic négy felszereltséggel érhető el: S, Comfort, Elegance és Executive.

A mi autónk egy Elegance Navi felszereltségű volt, így volt benne extra rendesen.  Az esőszenzoros ablaktörlő, a fényszóró mosó vagy az automata fényszóró kapcsoló mind nagyon kényelmessé teszik az utazást akár esős időben is.

A kétzónás klíma, a négy elektromos ablakemelő vagy a tolatóradar már általános ebben a kategóriában.  

A csomagtér az öt ajtós változatnál 478 literes és nagyon jól pakolható. A pótkerék helyén is öblös rekeszt találunk, mivel itt csak defektjavító készlet jár. A négy ajtós Civic csomagtere 519 literes.

Meg kell még említeni, hogy a Civic a Honda Sensing  biztonsági rendszerének köszönhetően 5 csillagot kapott az EURO NCAP töréstesztjén.

 

Induljunk

Az 1.6 literes turbódízel motort tovább fejlesztették, például még simább tették a hengerek falát plató hónolással, hogy kisebb legyen a súrlódás. A hengerfej alumínium, a dugattyúk kovácsolt acélból vannak. A turbón is javítottak. A motor 2000-es percenkénti fordulatnál adja le a 300 Nm-t, míg a 120 lóerő 4000-es fordulatnál áll rendelkezésre. És ehhez a motorhoz egy 9 sebessége automata váltót párosítottak.

A váltót középen kezeljük gombokkal. Ez nekem nem tetszik, igazán hiányzik a váltó kar, de ez csak szubjektív vélemény. Többekkel beszéltem, akiknek kifejezetten tetszett a gombos megoldás.

Az autó súlya 1350 kg körül van, amihez a 120 lóerő nem túl sok. Először ECO módba tettem a váltót, és így a Civic viselkedése kifejezetten kelletlen volt. Mikor ahhoz a fordulathoz ért, ahol már váltani kellett volna, egy- két másodpercig kitartotta a fordulatot és csak utána váltott el. Ha ECO módból kivettem, már jobb volt menni, de igazán csak sport módban talált magára az autó. Ekkor már egész lendületesen lehet vele közlekedni. Bár a 11 másodperce 0-100 elárulja, ez nem egy versenyautó. Itt inkább a takarékosság volt a cél. A gyári 4,1 literes fogyasztás jól hangzik, de szerintem meg is lehet közelíteni. Nekem a teszt alatt 5,4 és 6 liter között mozgott a fogyasztás, és ebben azért volt gyorsítgatás bőven.

És bár az autó nem egy rakéta – ezzel a motorral – mégis a futóműve annyira jó, köszönhető ez a hátsó adaptív lengéscsillapításnak is, hogy azért picit megpróbáltam egy kis pilisi kacskaringóson. És hát nagyon kiadta. Annyira be lehet tenni a kanyarba, de egy jó szerpentinezéshez kéne még vagy 30 lóerő. Illetve vigyázni kell arra is, hogy elég alacsony az autó és elől hosszú a túlnyúlás.

Visszatérve a futóműre, szerintem remek lett. Elől MacPherson, hátul Multilink adaptív lengéscsillapítóval, de olyan jó a súlyelosztása és olyan klasszul betámaszt a kanyarban, hogy nagyon jó vele kanyarodni. Mindemellett rosszabb úton is kényelmes a rugózása. Hosszú úton és dugóban araszolva is nagyon jól tette a dolgát az adaptív tempomat. Ez szerintem kategóriájában az egyik legjobb. Nagyon szépen araszol dugóban, tartva a követési távolságot. De ha a sor megállt, az autó magától lelassított és szépen odacsorgott az előttünk állóhoz. Volt olyan eset is országúton, hogy csak középen látszódott a sáv felfestés, jobb oldalon fű volt, mégis remekül követte az utat a sávtartó automatika, amit csak 80 km/h fölött lehet aktiválni.

Szumma

Összességében ez egy nagyon jó és minőségi autó. A futóműve stabil, biztonságos, de kényelmes. A fogyasztása gazdaságossá teszi. Nekem a 9 sebességes automata nem kifejezetten tetszett, szerintem ez az autó egy 6 sebességes manuálissal jobb lenne. De biztos ennek is meg van a vevőköre. Az autó külseje viszont egyszerűen szuper. És ezt a megforduló fejek jelezték is, bármerre jártunk. A csomagtartó mérete is nagyon meggyőző. Ezzel az autóval egy két gyerekes család kényelmesen tud elindulni nyaralni.

A teszt autó ára 7,7 millió volt, az 1.0 literes turbós 6 sebességes váltóval már 5,7 milliótól elérhető akciósan. De amit én kipróbálnék, az az 1.5 VTEC turbó 6 sebességes manuális váltóval 7,45 milliótól 182 lóerős teljesítménnyel.

You may also read!

Salgó Rally

Nem titok, nyerni szeretnénk! – Salgó Rally


A hétvégén, egy városi prológot és kilenc gyorsot magába foglaló M6LOG Salgó Rallye2 verseny vár a JG-2 Racing

Read More...
VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...

Leave a reply: