Citroën Ami koncepcióautó

In bemutató
Citroën Ami koncepcióautó

Az idei Genfi Autószalonon bemutatja a Citroën az Ami One koncepcióautóját, amivel a 100 éves gyártó a városi mobilitásról mutatja be jövőképét. Az elektromos hajtású kétüléses a Smart Fortwo versenytársa lehetne.

Az autó 2,5 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,5 méter magas, tömege csupán 425 kg. A tisztán elektromos hajtású kisautó legnagyobb sebessége 45 km/h, így bizonyos országokban B kategóriás jogosítvány nélkül is vezethető.

 

Citroën Ami koncepcióautó

 

A lítium-ion akkumulátorokat a padló alatt tárolják, feltöltésük 2 órát vesz igénybe, és 100 km-es (meglehetősen korlátozott) hatótávot biztosít. A 2019. január 1. után gyártott elektromos járműveknek alacsony sebesség mellett mesterséges hangot kell kibocsátania, hogy figyelmeztesse a gyalogosokat közeledésükről. A Citroën saját hangjelzéssel szerelte fel az Ami One-t, amely férfi és női hangokból összerakott hangsor, és a sebesség függvényében változik. Az Ami One autót rövid és közepes időtartamú megosztásra tervezték, vagy olyan havi bérléses megoldásra, amiben az akkumulátor karbantartása és a parkolás is benne van.

A jövőbe mutató autó élénk külső kialakítással és számos rendhagyó (és elem takarékos) részlettel rendelkezik. Például, a vezetőoldali ajtó hátsó csuklós, míg az utas oldali ajtó elülső csuklós, és a két lökhárító is azonos, bár az első részben el van rejtve, míg a hátsó látható a rendszám miatt.

 

Citroën Ami koncepcióautó

 

Az utastérben két utas számára van hely, beszálláshoz a vezető QR-kóddal tudja kinyitnia az ajtókat. Ezt követően el kell helyezni okostelefont a kijelölt területen, hogy csatlakozzon és kommunikáljon az autóval. A szélvédőre vetíthető információs rendszer megjelenítheti az okostelefon képernyőjét is, továbbá olyan funkciókat tartalmaz, mint a hangutasítás, vagy az 5 colos képernyőn megjelenő tetszetős műszerfal, ahol a hangerőszabályzó is elérhető.

 

Citroën Ami koncepcióautó

 

A „felhasználók” az okostelefonjaik segítségével távolról is hozzáférhetnek az akkumulátor töltöttség lekérdezéséhez, az áramfogyasztáshoz és egyéb információkhoz.

„A Citroën a tömegközlekedés alternatívájaként tervezte az Ami One koncepcióautót, ami akár a bicikli, vagy elektromos roller helyett is használható.” – magyarázta az autógyártó. „Ahogy a Kacsa (2CV) a múltszázadban széles körben kiterjesztette a mobilitást, mozgásszabadságot, úgy az Ami One is növelheti a városi közlekedés szabadságérzetét, egyedülálló és népszerű karakterével, valamint a korszerű autómegosztó és autóbérleti megoldásaival.”

A koncepció autóval, és annak megjelenésével kapcsolatban azonban nem mindenki annyira lelkes, aki kicsit körülnéz a neten, kritikus hangokkal is találkozhat.

 

Citroën Ami koncepcióautó

You may also read!

Salgó Rally

Nem titok, nyerni szeretnénk! – Salgó Rally


A hétvégén, egy városi prológot és kilenc gyorsot magába foglaló M6LOG Salgó Rallye2 verseny vár a JG-2 Racing

Read More...
VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...

Leave a reply: