Két cirkáló új V8-as erőművel: BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i

In bemutató
BMW V8

Új fejlesztésű V8-as került a BMW X5 M50i-be és az X7 M50i-be. A TwinPower Turbo motor csúcsteljesítménye 390 kW/530 lóerő. Emellett a két sportos batár futóművét is a bődületes teljesítményhez hangolták.

BMW V8

Az új BMW X5 M50i-nek 10,5 és 10,7 liter közötti, az X7 M50i-nek pedig 10,9 és 11,1 liter közötti fogyasztást írnak vegyes használatban. Azt gondolom, ez picit irreális, de ezek a monstrumok nem is erről szólnak. A fő üzenet, hogy én vagyok valaki és mindenki meneküljön előlem a belső sávból.

Mindenesetre az új fejlesztésű, nyolchengeres benzinmotor a legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológia támogatásával 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes. A V8-as motorhoz mindkét modell esetében BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a BMW M GmbH által továbbfejlesztett, típus-specifikus futómű-technológia társul.

Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i sorozatgyártása idén augusztusban veszi kezdetét az egyesült államokbeli Spartanburg városában, az első példányok pedig 2019 őszén érkeznek meg az utakra.

Új V8-as erőforrás

A 4.4 literes V8-as számos alkatrészét továbbfejlesztették, így többek között a forgattyúházat, a hengerperselyeket, a dugattyúkat, a főtengelyt, a hengerfejeket és a BMW TwinPower Turbo technológia vezérlőelektronikáját. A V alakban elrendezett hengersorok közé nagyobb turbófeltöltők kerültek, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer pedig immár maximum 350 bar nyomáson dolgozik. A fedélzeten a VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legkorszerűbb változata is megtalálható.

BMW V8

Az új V8-as motor a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali gázreakcióval reagál. 750 Nm csúcs forgatónyomatéka a percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az erőforrás 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítménye a percenkénti 5 500 és 6 000 főtengely-fordulat közötti tartományban érhető el. Az új BMW X5 M50i így 4,3 másodperc alatt, míg az új BMW X7 M50i 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Alapfelszereltség a BMW M sport kipufogórendszer. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) állása lehetkényelemre hangolt és extrém sportos karakterű is. Utóbbi esetben a motor reakcióideje is még élénkebbé válik. A SPORT és SPORT PLUS vezetési üzemmódok aktiválásával nem csupán a dinamikus vezetési stílus szerint konfigurált gázpedál-karakterisztika, de az erőforrás teljesítmény-leadásának intenzitása és jellegzetes hangzása is a legsportosabb vezetési élményt élteti.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport

Mindkét Sports Activity Vehicle csúcsmodell sportosra hangolt teljesítmény-leadását egy típus-specifikus fejlesztéseken átesett váltó segíti: az új V8-as motorhoz már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik, amely kivételesen gyors fokozatváltásokat garantál. És van flepni is a kormány mögött.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata a másodperc törtrésze alatt, a vezetési szituáció és az adott útviszonyok függvényében osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i hajtásláncában dolgozó összkerékhajtás nem csupán a két modell agilitását és tapadását, de menetstabilitásukat is növeli. A rendszer inkább a hátsó kerékre terhel, ezzel még tovább fokozza az új Sports Activity Vehicle csúcsmodellek vezetési élményét. Sőt mi több, az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része: a hátsó tengelybe épített technológia elektronikusan vezérelt differenciálzárja kanyarodás közben folyamatosan kontrollálja az ívbelső és az ívkülső kerék eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel elősegíti a lehető legdinamikusabb kigyorsításokat.

 Típus-specifikus futómű-technológia a sportautós agilitásért

A futóművet a BMW M GmbH hangolta tökéletesre az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i alatt. Mindkét modell alatt kettős keresztlengőkarra támaszkodó első- és ötkaros hátsó futómű dolgozik, amelyeket típus-specifikus elasztokinematikai kerékfelfüggesztés-hangolás, független rugózási és lengéscsillapítási beállítások, illetve eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

Az új BMW X5 M50i hajtásláncában aktív BMW M futómű dolgozik, amelynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítóit kétféle karakterisztika szerint állíthatják be a bajor prémiumgyártó ügyfelei: a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) a COMFORT és a SPORT üzemmódok aktiválhatók. Az új BMW X7 M50i hajtásláncában ezzel szemben mindkét tengelyen adaptív légrugós futómű dolgozik, amely SPORT üzemmódban vagy 138 km/órás sebesség fölött automatikusan 20 milliméterrel csökkenti a modell hasmagasságát. A vezető a légrugós futómű magasságállító funkcióját a volán mögött ülve, egyetlen gombnyomással is aktiválhatja: a rendszer két állásban, akár 40 milliméterrel is képes megemelni a modell hasmagasságát, amely például terepjárás közben, az épített utakon túl lehet kifejezetten előnyös. A légrugós futómű az új BMW X5 M50i opcionális extrafelszereltségei között is megtalálható.

BMW V8

Mindkét modellhez megrendelhető továbbá az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely még tovább fokozza az újdonságok agilitását.

Stílusjegyek és felszereltség: exkluzív megjelenés luxus minőségben

Az első lökhárító extra nagy légbeömlői a V8-as benzinmotor hűtésigényét jelzik, a csúcsmodellek rendhagyó kialakítását pedig egyedi küszöbtoldatok és hátsó lökhárító, valamint a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag Cerium Grey árnyalatú kiegészítői fokozzák.

A BMW X modellcsalád két újdonságának utasterében BMW M bőrkormány, BMW M logóval díszített előválasztó kar, kontraszt-varrással ellátott, lélegző felületű Vernasca bőrkárpit, illetve Aluminium Tetragon (az új BMW X5 M50i esetében) vagy magasfényű metál felületkezelésű, fából készült Fineline Black dekorbetétek gondoskodnak a sportosan elegáns, luxus minőségű hangulatról. Ha pedig mindez nem lenne elég, az alapfelszereltségben „M50i” típusjelzéssel ellátott, világító küszöblécek, Anthracite (az új BMW X5 M50i esetében) vagy Alcantara Anthracite (az új BMW X7 M50i esetében) tetőkárpit, nagyteljesítményű zenerendszer (az új BMW X5 M50i esetében) és Harman Kardon prémium zenerendszer (az új BMW X7 M50i esetében) is megtalálható.

 

You may also read!

VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...
Lexus LC 500 Inspiration

A Lexus LC 500 zöldbe megy

A Lexus nemrég mutatta be az LC luxuskupéjának új, különleges kiadását, az Inspiration limitált szériát.

Read More...

Leave a reply: