Harley-vel a Balatonnál

In teszt

Egy szerdai napon nagy örömmel és várakozással, no meg kis izgalommal indultam Alsóörsre, ahol Harley Davidsonok várták a szerencsés újságírókat, köztük engem is. Maga az Openroad Fest nem az én világom, de nem is bulizni mentem, hanem motorozni. Izgulni azért izgultam, mert már egy ideje nem motoroztam és a kiszemelt Street 750 sem tűnt picinek, bár a Harleyk között kifejezetten kicsinek számít.

Odafelé szépen sütött a nap, de ahogy Alsóörshöz közeledtem, egyre jobban esett az eső. Esőben pedig nem olyan klassz dolog motorozni, sőt később megtudtam, nem is vihetjük el a Harleyket esőben. Ahogy odaértem, már szakadt az eső. Megkerestem a VIP konténert, és lett belépőm. Majd jött a várakozás. Előzőleg azt beszéltük meg, hogy 14 órakor találkozó és 14:30-kor indulás. De az eső nem akart elállni. Közben ettem egy finom saslikot, ittam egy jó kávét. És az eső csak esett.

Harley-vel a Balatonnál

Megnézegettem a motorokat és beszélgettem a nagyon jó fej kollégákkal. Majd újra megnézegettem a motorokat, de a Street 750-et nem találtam. Kiderült, azt valami hiba miatt visszahívták.

Harley-vel a Balatonnál

Kis variálás után az Iron 883 lett az enyém. Nézegettem, tapogattam, szaglásztam. Tényleg ezzel fogok menni? Egy igazi Harley-vel? Tényleg nem nagy. De könyörgöm, a filmekben ilyesmikkel pöfögnek el a főhősök a naplementébe. Nem lesz túl nehéz? 247 kg nem túl sok, de nem is számít könnyűnek. Az ülése elég alacsonyan van. Milyen lesz menni vele? Hogy dübörög a V2, aminek a nyomatéka 73 Nm, a lóerőt nem tudni. Az eső közben elállt, de nem indulhattunk, mert jött a következő zuhé a radarkép szerint.

Közben kipróbáltam egy Zero márkájú elektromos Endurót. Olyan magas volt az ülése, hogy a doboztól alig bírtam a lábamat áttenni. Jött-ment, gyorsult, de nem igazán tetszett. Olyan szintetikus volt.

Végre megszületett a döntés. Regisztráció és indulás. Végre ráültem az Ironra és beröffentettem. Ej, micsoda hangja van!

Harley-vel a Balatonnál

Olyan 15-20-an készültünk indulni. Szépen sorba álltunk a motorokkal és vártuk a startot. Majd lépésben kicammogtunk a táborból. Ahogy ott araszoltunk kifelé, azt tapasztaltam, hogy milyen könnyű vele manőverezni. Semmi billegés, semmi fickándozás. Mindenki a másikra figyelve, óvatosan ért el az útig, ahol aztán kikanyarodtunk és végre odahúzhattuk egy kicsit….

Dö-dö-dö!!! Anyám! Ez a hang, ez a dohogás, ahogy finoman rázkódik a motor! Itt szembesültem vele, ha húzom a gázt, nevetem kell, attól pedig bepárásodik a bukóm plexije. Na mindegy. Annyira jó volt vele menni. Most értettem meg, miért mosolyog sok Harley-s.

Motoroztunk kb. 25 kilométert, míg elértünk egy magas, füves partszakaszhoz, ahol lehetett fotózni.

Harley-vel a Balatonnál

Itt még egyszer körbenéztem a tárgyat, ami ilyen rövid idő alatt ennyi örömet szerzett.

Az Iron a Harley-k között az egyik legegyszerűbb modell. Az ára 8600 eurótól indul, amire még rájön az Áfa és a regadó. Itt igazán kevés a króm, szinte minden fekete.

Harley-vel a Balatonnál

Elölről semmi csicsa, egy kör alakú lámpa, egyszerű telók, fekete a kerék is.  

 

Harley-vel a Balatonnál

Oldalról látszik a V2-es léghűtéses blokk. Itt is fekete minden, a hengerek, a blokk, jobb oldalon a légszűrőház.

Harley-vel a Balatonnál

És milyen jól áll neki. A 73 Nm nyomaték a 247 kg-ot szépen mozgatja, de nem egy speed motor.

Harley-vel a Balatonnál

Az ülés 76 cm magasan van, ezt azért kicsit alacsonynak éreztem a 193 centimmel, és bizonyos szögből igen picinek is tűnt alattam a motor. Természetesen elől-hátul tárcsafék volt, ami nagyon szépen fogta meg a motort.

Harley-vel a Balatonnál

Maga a műszeregység is igen puritán, egy szem mutatós sebességmérő, és egy pici kijelző, amin a legfontosabb infók között tudunk váltogatni.

Harley-vel a Balatonnál

De azért nem csak a műszer mutatós, hanem a motor is. Oldalról igazán jó ránézni. Nagyon szépen kúszik a két kipufogó a hengerektől hátrafelé. Erőteljes a blokk és igazán finom a tank formája.

Harley-vel a Balatonnál

Ami érdekes, hogy csak egy üléses az Iron, pedig bőségesen lenne ereje két személyhez is. Igazán szép a rövid első és a kellemesen domborodó hátsó sárvédő.

Harley-vel a Balatonnál

Hátulra picike kocka lámpa és kerek index jutott. No meg az angol rendszám, ami miatt fel is kiáltottam, „Hé, de hát ezek akkor jobb kormányosak!” De nem tört ki éktelen nevetésben senki sem, mondván, hogy én vagyok a 32., aki ezt a poént elsütötte. Na, mindegy.

A tank 12,5 literes, fogyasztásnak pedig 4,8 litert adott meg a gyár vegyes használatban. Ami nekem nem tetszett, hogy csak 5 sebességes volt a váltó. Igazán elfért volna egy hatodik. Így 120 km/h-nál 3300 –at forgott a motor.

Harley-vel a Balatonnál

Elől 19-es, hátul 16-os kerék van, az erő pedig szíjon keresztül jut hátra.

A rövid motorozás után is azt mondom, ha tehetik, próbáljanak ki egy Harleyt, mert nagyon nagy élmény vele menni. Sőt visszafelé egy kicsit dimbes-dombos, kanyargós útszakaszon is kipróbálhattuk a gépeket, és az enyém igazán jól viselkedett. Ez a kis Iron minden percben mosolyt csalt az arcomra. Köszönöm a Harley-Davidson Hungary-nek, hogy kipróbálhattam!

You may also read!

Juhász Csaba Juhász Zsolt Mitropa Rallye Nova Gorica

Nehéz versenyre számítok

Szeptember 19-21-én a 8. Nova Gorica ralin láthatjuk versenyautóban ismét a Juhász Csaba - Juhász Zsolt testvérpárt.

Read More...

Ontják magukból az autókat a román gyárak


Dübörög a gyártás Romániában
Az első nyolc hónapban 4,57 százalékkal bővült a román járműgyártás az egy évvel korábbihoz

Read More...
Fogasy Gergely Berendi Dávid Mitropa Kupa Nova Goricia Rally WRC2

Fogasy sztármezőnyben

Igazi sztárparádé várható a szlovéniai Nova Goricia Ralin, a Mitropa Kupa hetedik állomásán, amely a szlovén és a horvát nemzeti bajnokság mellett a Central Rally Trophynak is futama.

Read More...

Leave a reply: