Mazda CX-30 közeledik

In hír
Mazda CX-30 közeledik

Az európai piacra szánt új, 2020-as modell évű Mazda CX-30 értékesítése idén nyáron kezdődik. Az autógyártó a piaci érdeklődés felkeltésére kiadott egy fotógyűjteményt, amely részletesen bemutatja a kompakt SUV-t.

Mazda CX-30 közeledik

A CX-3 és a CX-5 közötti jelentős méretkülönbség áthidalására törekedve a CX-30 modellek hossza 4,395 mm, szélessége 1795 mm és 1,540 mm magas. A tengelytávolsága 2,655 mm, ami nagyjából ugyanaz, mint a Mazda3 tengelytávja, amitől a CX-30-at a Skyactiv járműépítés különbözteti meg.

A stílust is erősen befolyásolja az új Mazda3, bár a CX-30-nak vannak néhány egyedi jellege, így például a vékonyabb C-oszlopok, a nagyobb has magasság és a sok-sok műanyag burkolat (talán túlságosan is sok…).

Mazda CX-30 közeledik

A beltérről hasonló a véleményünk, a CX-30 ugyanazzal a műszerfallal és kütyü-együttessel lett felszerelve, mint a Mazda3: Mazda Connect információs és szórakoztató rendszer 8,8 colos központi kijelzővel, amely navigációt, valamint az Apple CarPlay és Android Auto csatlakozást kínál.

Mazda CX-30 közeledik

A praktikusság szempontjából a CX-30 ugyanakkor jobb, mint a Mazda3, majdnem akkora helyet kínál az első ülések között, mint a Mazda CX-5, a hátsó sorban ülő utasoknak is bőséges térdhelyet és fej feletti teret biztosít, valamint a 430 literes csomagtér 65 literrel nagyobb, mint a Mazda3 csomagtere. A gyátó szerint a CX-30 a családoknak is ideális, elegendő hely van benne egy nagyobb méretű gyermekülések egyidejű elhelyezéséhez is (aki próbált már alsó-közép kategóriás autó hátsó üléssorába 3 gyerekülést berakni, az tudja értékelni ezt a nyilatkozatot).

Mazda CX-30 közeledik

A motorválaszték is a Mazda3 kínálatát tükrözi: az európai piacon kapható Skyactiv-G, Skyactiv-D és Skyactiv-X motorok hatfokozatú Skyactiv-MT kézi vagy hatfokozatú Skyactiv-Drive automatikus váltóval. A Skyactiv-G 2,0 literes, négy hengeres, szívómotor 122 lóerő teljesítményre képes 6000-es fordulaton, a 213 Nm maximális nyomatékot 4000 fordulaton adja le. A motor mellé rendelhető a Mazda M hibrid 24 voltos rendszere, amivel átlagosan 5,3 l/100 km (WLTP) az üzemanyag-fogyasztás.

Mazda CX-30 közeledik

A Skyactiv-D 1,8 literes, négy hengeres turbódízel még gazdaságosabb, a WLTP-minősítés értéke 4,1 l / 100 km és károsanyag kibocsátási értéke is alacsonyabb. Teljesítménye 116 lóerő 4000-es fordulaton, a 270 Nm  nyomatékot 1600-2600 fordulaton adja le.

Mazda CX-30 közeledik

Végül a Skyactiv-X 2.0 literes benzinmotor az új SPCCI technológiával (Spark Controlled Compression Ignition) és a Mazda M hibrid rendszerrel együtt dízelszerű hatékonyságot és nyomatékot kombinálja a benzinesek egyenletes gyorsulásával és nagyobb fordulatszámmal.

Mazda CX-30 közeledik

Ez utóbbi motor CX-30-hoz mért paramétereit nem ismerjük, de valószínűleg 177 lóerő teljesítmény 224 Nm nyomatékkal. Valamennyi motor elérhető első és összkerékhajtással is.

Mazda CX-30 közeledik

A biztonságot az i-Activsense csomag erősíti, intelligens féktámogatással, távolsági fényvezérléssel, vakfolt-ellenőrzéssel. Figyelmeztet a hátulról várható ütközésre, sávelhagyásra, képes felismerni a forgalmi jeleket, táblákat, figyeli a vezető éberségét és adaptív sebességtartó automatikával segíti a vezetőt.

Mazda CX-30 közeledik

You may also read!

Zetta: jönnek az oroszok a világ legolcsóbb elektromos autójával

Jövőre mutatják be, 200 kilométer hatótávú lesz egy feltöltéssel A Zetta – aminek teljes neve „Zero Emission Terra Transport Asset”

Read More...
nehéz az autóipar helyzete

Leépítéseket és tovább zuhanó autóeladásokat jósol a német autóipari szövetség

A globális autópiac visszaesésének folytatódására és Németországban több tízezer ágazati munkahely megszűnésére számít a német autóipari szövetség (VDA) a

Read More...
LADA 2107

Csapatás a bányában – Készülés a Mikulás Rallye-ra

Hoffbauer Tamás - Kiss Gábor. LADA 2107 Speed Technika.  Pár órára újra összeállt a Lencse Zoltán - Hofbauer Tamás kettős,

Read More...

Leave a reply: