Egymást érik a dél-koreai autóipari beruházások itthon

In hír

Magyarországon építi meg 13,3 milliárd forintból az első külföldi gyárát a dél-koreai Bumchun Precision 

Szijjártó Péter közölte, hogy a kormány 2,65 milliárd forinttal támogatja a befektetést, mivel az új üzem az elektromos autók gyártóinak első körös beszállítójaként 200 munkahelyet teremt. A Salgótarjánban felépülő gyár alumínium akkumulátorcsatlakozókat készít majd – tette hozzá.

A Bumchun Precision elnöke a sajtótájékoztatón kijelentette, hogy a vállalat kultúrája a folyamatos fejlesztésen alapul, és Magyarországra is azért jön, hogy csúcstechnikát jelentő alkatrészeket gyártson. Ri Ki Jeon a helyszín megválasztását azzal indokolta, hogy a helyi munkaerő jól képzett, az ipari infrastruktúra fejlett, a földrajzi adottságok pedig kedvező logisztikai feltételeket biztosítanak.

Letették a dél-koreai Doosan rézfóliagyártó-üzemének alapkövét

A 31 milliárd forintos ráfordítással a tatabányai ipari parkban megvalósuló beruházást a kormány 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással segítette.

A külgazdasági és külügyminiszter hozzátette, a kezdetben 181 új munkahelyet teremtő vállalat a teljes kapacitás elérésekor évente 50 tonna rézfóliát gyárt majd. Ez a mennyiség évente 2,2 millió elektromos autó akkumulátorainak előállítására elég.

A dél-koreai Doosan épülő rézfóliagyártó-üzeme az alapkőletételi ünnepség napján a tatabányai ipari parkban Forrás: MTI


A miniszter kiemelte, hogy rekordokat döntenek a dél-koreai vállalatok befektetései. Az első félévben Dél-Korea volt Magyarország legnagyobb külföldi beruházója, 350 milliárd forintos összeggel.

Öt év óta most fordult elő először, hogy Magyarországon az első félévben befektetési értékben és az új munkahelyek számában nem a németeké, hanem Dél-Koreáé az első hely – mondta. Hozzátette, hogy a két ország közötti kereskedelmi forgalom 2018-ban 50, míg 2019 első hat hónapjában 41 százalékkal emelkedett.

Szijjártó Péter kitért arra, hogy az elektromos autókhoz használt rézfólia iránti igény egyre nő, ma évente 75 ezer tonna a piac igénye, azonban 2025-re 975 ezer tonnával számolnak. A beruházással a Doosan az európai piac meghatározó beszállítójává válhat.

A gyár, amely Európában egyedüliként készít majd részfóliát elektromos autók akkumulátoraihoz, 144 ezer négyzetméteren épül fel. A helyszín lehetővé teszi, hogy az üzem kapacitását később megduplázzák, és évente százezer tonna rézfóliát állítsanak elő.

Forás: MTI

You may also read!

A japán belpiacra készült 2021-es Lexus ES 300h

A Lexus megkapja a legújabb lítium-ion akkumulátort az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében. A Lexus több új fejlesztéssel javítja az ES

Read More...
frissített KIA Stonic

Bemutatták a frissített KIA Stonic-ot

A KIA Stonic külseje nem változott. Lett két új fényezés és új keréktárcsák. A frissítés inkább a technikának szólt. Megjelent

Read More...

Aukción a világ egyik legszebb autója a Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

Az 1990-es évjáratú Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II-ből mindössze 500 darabot gyártottak Most egy lenyűgöző állapotú példányt a Gooding

Read More...