DS 7 teszt – francia extravagancia

In teszt
DS 7 teszt

A DS 7 a Citroen prémium márkájának első modellje. Közös alapot használ a Citroen 5 Aircrossal és a motorjai, váltói is a PSA palettájáról válogatnak. Nálunk egy 2.0 literes turbódízel járt 8 sebességes automatával és rogyásig felextrázva. Annyit elmondhatok, hogy ha a helyén kezeljük, remek autó.

A külső

A DS 7-es elölről igazán meggyőző. Nekem tetszik a méretes hűtőrács, a viszonylag sok króm, és ami elől és hátul is elviszi a showt, a lámpák. Főleg, mikor kinyitjuk. Ilyenkor a három ledes egység körtáncot jár és lilás fényben dereng. A legtöbben azok közül, akiknek mutattam, gyermekien felkiáltottak. Ez igazán extravagáns.

DS 7 teszt

Oldalról nézve picit bumfordi, de bevallom, nekem tetszik. Ahogy az is, hogy nincs lecsapva a hátulja, így végre a 193 centimmel hátul is kényelmesen utazhatok. Szerintem az egész autót egy visszafogott elegancia jellemez.

DS 7 teszt

Nagyon szépek az ívelt, öt küllős 18-as alufelnik, pont elég a króm, jó a domborulatok/ homorulatok aránya.

DS 7 teszt

Nekem a hátulja is dögös. Gyönyörűek a rombusz mintás lámpák, hátul is annyi a króm, amennyi kell. Dögös az alsó diffúzor(imitáció) és a két kipufogó is.

 

A belső

DS 7 teszt

A DS 7-be beülve tág tér és fejedelmi kényelem fogad. Szinte mindent barna bőr borít. Nagyon kényelmesek az ülések,

DS 7 teszt

nagyon extravagánsak a középső álkardánalagúton elhelyezett rombuszos gombok.

DS 7 teszt

Külön tetszik, hogy a hatalmas hűtött rekeszes könyöklő nem felfelé, hanem két oldalra nyílik.  Az alul csapott kormány fogása igazán kellemes, de ha meg kell markolni egy húzósabb kanyarban, akkor is jó partner. Hatalmas a kesztyűtartó is és van még pohár, illetve palacktartó is. De ha oda palackot teszünk, már nem bírunk olyan kényelmesen könyökölve vezetni.

A hűtött-fűtött masszírozós első ülések nagyon kényelmesek, és hátul is jó ülni.

DS 7 teszt

A hátsó ülések támlái is elektromosan állíthatók, illetve hátul is van szabályozója a klímának.

DS 7 teszt

A csomagtartó 555 literes, tehát jó nagy. De oda már semmilyen geg nem jutott. Semmi kis praktikus akasztó vagy sín. De azt el kell ismerni, a lökhárító alá való rúgással történő nyitás elég jól működik. És ugyanúgy le is lehet csukni. Bár szerintem egy picit nyílhatna magasabbra is.

DS 7 teszt

Erős hangulatjavító a hatalmas panoráma tető.

A hajtás

A 2 literes BlueHDI dizel 177 lóerős és 400 Nm a nyomatéka. A 8 sebességes AISIN váltóval megfelelő vehemenciával mozgatja az 1535 kg-os testet. Nem egy versenyautó – 9,5 másodperc alatt van százon – de autópályán sem kell szégyenkezni. A fogyasztás nekem 6,7 körül volt autópályán és 7,5 liter városban. Itt meg kell jegyezni, hogy amikor 7,5 literes átlagot számoltam, a fedélzeti komputer 6,7 litert mutatott. Az autó karakterisztikáját is változtathatjuk, ez a kormányzásra, futómű keménységre és gázreakcióra is hatással van. Van ECO, kényelmes, sportos és normál mód. Persze igazán lágy rugózást ne várjunk. Elől McPherson, hátul több lengőkaros futóművet találunk, viszont a lengéscsillapító keménysége elektronikusan állítható. Így kényelmes állásban tényleg lágyabb lesz a rugózás, viszont egy keresztborda okozta ütéstől beremeg a kasztni, sőt kanyarban elpattogásra is hajlamos.

 

Az extrák

 

Azt gondolom a DS 7-nek ez az erőssége. Az alap autó 13 millió körül volt, de a teszt példányt sikerült 17,5 millió forintig felextrázni. Külön kiemelném három kedvencemet, amik igazán pazarul tették a dolgukat. Az első az adaptív tempomat és a sávtartó automatika, ami a dugóban való araszolástól az autópályás utazásig remekül abszolválta a feladatot. Még rosszabb minőségű felfestésnél is jól működött és nem pattogott a két vonal között, hanem szépen tartotta az ívet. A második az éjjellátó rendszer, ami a műszerfal képernyőjén meg is jeleníthető és külön jelzi a gyalogosokat és biciklistákat. A harmadik pedig a hűtött-fűtött masszírozós ülés – amit már említettem – és ami aztán igazán bearanyozza egy hosszabb utazás perceit, óráit. A panoráma tetőablak és a belső hangulatvilágítás mindig feldobja az embert. A középső hatalmas érintőképernyő is jól működött, engem az sem zavart – ahogy a korábban tesztelt PSA autóknál sem – hogy még a klímát is képernyőről kellett vezérelni.

Induljunk

DS 7 teszt

Tehát mikor elindulunk, egy majdnem 4,6 méter hosszú és tükrökkel együtt 2,1 méter széles SUV-t kell terelgetnünk. Lehúzott ablakkal elég kerregős a dízel, de ha felhúzzuk az ablakot, kizárhatjuk a külvilágot.

DS 7 teszt

Minden elcsendesül és vonulunk. Egyszer áttettem sport módba és váltogattam a flepnikkel, de ez nem erre való. Elég jól fordul és jól elboldogul a városban, de ahogy Madagaszkár pingvinjei mondták: Nem ez a természetes élőhelye! Hanem egy kicsit az országút, leginkább az autópálya, ahol nincsenek kellemetlen keresztbordák. Beállítjuk a tempomatot, a klímát, bekapcsoljuk a masszírozást – én a végig futó hullámot javaslom – és keresünk valami kellemes zenét – akár Vivaldit – ami a Focal hifin keresztül árad felénk és utazunk. Itt nem kell sietni, nem kell kapkodni, csak élvezzük, ahogy fogynak a kilométerek. Bár egy kicsit sajnáljuk, hogy nemsokára odaérünk, mert jó itt. Jó a DS 7-ben hömpölyögni az úti cél felé. Mikor megérkezünk, elkaphatunk néhány elismerő pillantást: „Ej, a franciák megint mernek francia autót csinálni!”. És mikor kiszállunk, nem leszünk fáradtak.

Volt még egy érdekes tapasztalat. A közelmúlt egyik leghatalmasabb felhőszakadásában volt alkalmam autózni. Csak pár méter volt a látótávolság és olyan mélységű pocsoják és víz átfolyások voltak, amiken sok autó már rég felúszott volna. De nem a DS 7. Olyan végtelen nyugalommal és biztonságot sugározva tette a dolgát. Nagyon meggyőző volt.

Összegzés

Szerintem a DS 7 egy jól sikerült autó és… hát… a DS a Citroen prémium márkája. Az ára, a külseje, a belseje, a kütyük, az extrák  – tényleg mind prémium. De a motor, váltó, futómű kombót nem igazán mondanám prémiumnak. De összességében egy nagyon jó autót tesztelhettem, amit a francia gyártót szeretők nagyon fognak élvezni, már ha lesz rá akár 17,4 millió forintjuk, és jobban vágynak rá, mint egy BMW X3-ra vagy egy Audi Q5-re.

You may also read!

felújított BMW 530 MLE

Negyven év után hazatért egy legenda: a felújított BMW 530 MLE


A BMW Group Rosslyn-i gyárában október 8-án leplezték le az 1970-es években épült versenyautó-legenda, a BMW 530 Motorsport

Read More...

Bulgária nagyon szeretné a Volkswagen-gyárat


Bulgária emeli a tétet
Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) kedden elhalasztotta a döntést a Törökországban tervezett autógyára

Read More...
BMW 2-es Gran Coupe

Nem túl szép a BMW 2-es Gran Coupe


Régen a kupé a sportos kétajtós autót jelentette általában keret nélküli ablakkal. A felsőbb kategóriákban már évek óta

Read More...

Leave a reply: