fbpx

Nincs könnyű helyzetben az autóipar

In hír

Nagyon megváltozott a környezet. A személyautó-gyártás 5 százalékkal csökkent az év első felében

A globális autóipari beszállítói piacon erre az évre az átlagos, kamatok és adók levonása előtti nyereség  6 százalék körül várható, ami a legalacsonyabb szint lenne 2012 óta – áll a Roland Berger és a Lazard tanácsadó társaságok által készített tanulmányban.

A kutatás mintegy 600 globális autóipari beszállító főbb teljesítménymutatóit elemezve mérte fel az iparág jelenlegi helyzetét, az uralkodó trendeket és kihívásokat.

A csökkenő termelés mögött leginkább a kínai autópiac gyengélkedése és a globális gazdasági lassulás áll, emellett a piac az elektromobilitás előretörése miatt több strukturális változással is szembesül. A nemzetközi kereskedelmi feszültségek és az autógyártóknál bejelentett költségcsökkentési programok tovább erősítik a nyomást.

Az elmúlt években Kína volt a globális autóipar növekedésének motorja, de az Egyesült Államokkal szembeni kereskedelmi konfliktus jelentősen megváltoztatta a piaci feltételeket. A személyautó eladások például kétszámjegyű mértékben csökkentek a távol-keleti országban 2019 első felében az előző év azonos időszakához képest.

Az előrejelzések még jók voltak

Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője szerint  az előrejelzések pozitívak voltak, ezért sok autóipari beszállító növelte kapacitásait, de most van olyan gyártó is, amelynél az újonnan létrehozott kapacitások 60-70 százaléka kihasználatlanul áll.

A tanulmány szerint a megváltozott környezetben a beszállítóknak érdemes lépéseket tenniük, hogy hosszú távon megfelelő pénzügyi mozgástérrel rendelkezzenek, mert a romló piaci környezetben várhatóan egyre nehezebb lesz tőkéhez jutni. Sok befektető eleve elkerüli a ciklikus autóipart és a pénzintézetek is egyre szigorúbban finanszíroznak, ami főleg a kevésbé tőkeerős cégeket hozza nehéz helyzetbe. Az összeolvadások és felvásárlások száma is csökken idén az autóbeszállítók piacán.

A beszállítóknak azért is fontos a pénzügyi rugalmasság, hogy ki tudják használni az autóipar főbb trendjeinek előnyeit, például a digitalizációt, az új mobilitási üzleti modelleket, az önvezető autókat és az elektromobilitást – olvasható a közleményben.

Forrás: privatbankar.hu

You may also read!

kigyulladt egy Porshce Taycan

Lángok martaléka lett egy elektromos Porsche Taycan

Vasárnap egy floridai garázsban kigyulladt egy Porshce Taycan, a tűz nem csak az autóban, de az épületben is komoly

Read More...
Mercedes GLA

Megérkezett a vadonatúj Mercedes GLA Magyarországra

Már nálunk is rendelhető a 2019 végén bemutatott kompakt crossover modell A Mercedes 2013-ban leplezte le a kompakt szabadidő-autók piacán

Read More...
DS 3 Crossback teszt

DS 3 Crossback teszt – üvöltő extravagancia

A Citroen prémium márkája a DS, ennek kisebbik SUV típusát, a DS 3 Crossbacket tesztelhettük. Az autó megjelenése igazán

Read More...

Leave a reply: